Acer Aspire 1355LM + Linux/Unix =?

Permalänk

Acer Aspire 1355LM + Linux/Unix =?

Hej,
Är det någon som vet vilka Linux/Unix distrubitioner som funkar till en gammal Acer Aspire 1355LM? Kör Ubuntu 9.10, men skulle vilja pröva andra linux-varianter....

Tacksam för svar:)

EDIT: Glömde skriva vilka jag prövat som inte har funkat: FreeBSD, Linux Mint (Fungerade delvis, men kunde inte installera...) och Yoper 2009 med miljön KDE4 och XFCE.

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem

VAD fungerar inte?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Citat:

VAD fungerar inte?

Skrev jag ju i editeringen...

Citat:

EDIT: Glömde skriva vilka jag prövat som inte har funkat: FreeBSD, Linux Mint (Fungerade delvis, men kunde inte installera...) och Yoper 2009 med miljön KDE4 och XFCE.

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Avstängd

"Funkar inte?"

Betyder det att datorn exploderar eller att allting fungerar fint men att videouppspelning är långsam?

Permalänk
Medlem

Igen vad fungerar inte? upplösningen? Xorg? Partitionering?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

Den påbörjar installationen (på alla som jag listade), men nånstans blir det fel... Tror datorn är för gammal?

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem

Då skulle jag rekommendera dig att inte byta. Om du vill lära dig lite mer så kan du övergå till debian netinstall, och sedan en fönsterhanterare som Awesome WM eller liknande. Eller så kan du bara byta skrivbordsmiljö redan nu i ubuntu.

Annars är det bara några få detaljer som skiljer distarna åt. När allt fungerar som det skall så märker man det oftast inte.