Permalänk

Ram minne och värme

DDR2 800MHz 2x2GB

Blir ramminnen så varma att de kan behöva kylning? Mitt ena blir hetare när jag kör mw2

Visa signatur

| Gigabyte GA-MA770T-UD3| Phenom II 965 x4 @ 4Ghz | Radeon HD5850 1GB @ core900 mem1100 | 8 gb Corsair 1333 mhz |

Permalänk
Medlem

sanbbare minnen brukar levereras med kylflänsar tror inte det ska vara några probs med dina vare sig dom har flänsar eller ej då dom bara gåri 800mhz

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk

Mata inte trollet!

Han har skapat två trådar med exakt samma fråga:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=974...

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klasvonklas
Mata inte trollet!

Han har skapat två trådar med exakt samma fråga:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=974...

Vill ju ha svar. Fick inget vettigt svar på andra trådarna... Har du för lite tid över att leta reda på mina trådar?

Visa signatur

| Gigabyte GA-MA770T-UD3| Phenom II 965 x4 @ 4Ghz | Radeon HD5850 1GB @ core900 mem1100 | 8 gb Corsair 1333 mhz |

Permalänk
Avstängd

Nej du behöver inte kylning.

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J.Andersson
Vill ju ha svar. Fick inget vettigt svar på andra trådarna... Har du för lite tid över att leta reda på mina trådar?

Tycker bara det är synd att forumet fylls med allt fler troll, fjortisar och jag vet inte vad. Ber om ursäkt för att jag kallade dig troll så fort, men det brukar börja såhär tyvärr. Man skapar flera trådar för att få svar så snabbt som möjligt, när det hade gått fortare att läsa de befintliga trådarna som tar upp samma fråga + att det mesta går att hitta via Google.

Vet inte om man ska försöka att bekämpa det här eller inte, är ju egentligen inte medlemmars uppgift utan moderatorernas(?). O andra sidan har de flesta anmärkningar och blockningar gått igenom med hjälp av att någon tipsat en moderator. Ibland önskar man själv man hade samma möjligheter som en moderator, hehe

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Ett solklart troll detta

Permalänk

offtopic.

Haha vad för * troll? Visst har inte ängnat mina dagar åt ett forum, så känner inte till de vanliga reglerna.

Visst vet jag att det kan vara lite träligt dubbelpost, men mina är inte exakt samma frågor i trådarna iaf. Är inte majoriteten 15~20år här på forumet? I mina ögon är det inte så stor skillnad...

Ska skärpa mig om emil nöjer sig med det, annars för ni banna mig...

Gott nytt år:P

Visa signatur

| Gigabyte GA-MA770T-UD3| Phenom II 965 x4 @ 4Ghz | Radeon HD5850 1GB @ core900 mem1100 | 8 gb Corsair 1333 mhz |

Permalänk
Medlem

Du säger att det ena minnet blir varmare, vad händer om du byter plats på dem? är det minnet(individen) eller bara minnet som är i just den sloten som blir varmt?
Kolla ifall något klockar ner sig när det blir varmt. Kör något cpu-stressprogram och håll koll med cpu-z.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J.Andersson
Vill ju ha svar. Fick inget vettigt svar på andra trådarna... Har du för lite tid över att leta reda på mina trådar?

Denna tråd skapades tre timmar efter den första. Ibland får man helt enkelt vänta på att få svar. Så nästa gång, vänta istället för att skapa fler trådar med exakt samma frågeställning.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0