Någon som kan förklara Inet + Köp = Nöjd!

Permalänk
Avstängd

Någon som kan förklara Inet + Köp = Nöjd!

Hej!

Som rubriken säger är jag lite nyfiken på följande:

1. Hur känner ni er när ni har handlat (tex. nöjda, nöjda fast för dyra varor, missnöjda etc).
2. Hur kommer det sig att ni känner er nöjda/missnöjda när ni handlat?

Allt detta då jag tycker det är kul att handla hos Inet just för att de har sjukt bra kundservice och sjukt snabba och smidiga (at the least:)) leveranser. Man känner sig glad och uppåt när man har tryckt på "beställ" och tänker inte på att en del Enkronor gled iväg till Inets sparbössa.:D

Ni kanske kommer skratta åt mig nu men jag tycker att Inet förtjänar de kronor de får av mig just för att de är så bra.:D I andra affärer så handlar man men är oftast missnöjd med att varan kostade si eller så mycket och att affären indirekt inte förtjänade mina pengar men man handlade för att man ville ha varan - no more no less.:P

Denna tillfredsställelse var kommer den ifrån förutom de få anledningar jag nämnde ovan? Någon som känner igen sig och kan svara?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Någon som kan förklara Inet + Köp = Nöjd!

Hej!

Som rubriken säger är jag lite nyfiken på följande:

1. Hur känner ni er när ni har handlat (tex. nöjda, nöjda fast för dyra varor, missnöjda etc).
2. Hur kommer det sig att ni känner er nöjda/missnöjda när ni handlat?

Allt detta då jag tycker det är kul att handla hos Inet just för att de har sjukt bra kundservice och sjukt snabba och smidiga (at the least:)) leveranser. Man känner sig glad och uppåt när man har tryckt på "beställ" och tänker inte på att en del Enkronor gled iväg till Inets sparbössa.:D

Ni kanske kommer skratta åt mig nu men jag tycker att Inet förtjänar de kronor de får av mig just för att de är så bra.:D I andra affärer så handlar man men är oftast missnöjd med att varan kostade si eller så mycket och att affären indirekt inte förtjänade mina pengar men man handlade för att man ville ha varan - no more no less.:P

Denna tillfredsställelse var kommer den ifrån förutom de få anledningar jag nämnde ovan? Någon som känner igen sig och kan svara?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Hedersmedlem

*flyttad*

Permalänk
Inaktiv

För mycket fritid säger jag bara, kändes nästan som att jag fick skämmas åt dig lite grann:P

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
För mycket fritid säger jag bara, kändes nästan som att jag fick skämmas åt dig lite grann:P

Har fritid just nu: pluggar annars så jag har inte för mycket fritid som jag upplever det.;) LOL:D:P *rullar iväg och lägger sig tillrätta i myntskålen utan att skämmas men rodnar lite lätt*:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Har fritid just nu: pluggar annars så jag har inte för mycket fritid som jag upplever det.;) LOL:D:P *rullar iväg och lägger sig tillrätta i myntskålen utan att skämmas men rodnar lite lätt*:P

Hoppas du inte tog det på fel sätt, var mest menat som ett skämt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Hoppas du inte tog det på fel sätt, var mest menat som ett skämt

Lugnt.:) Förstod det var ett skämt därav mitt myntskålsskämt:P:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Inet är stället jag tittar på först... alla gånger. De har bra service, de gånger det gått fel i något har det aldrig strulats utan antingen har det krediterats eller bytts. Har också upplevt att de är bra på att ta hem varor man inte hittar i deras sortiment. Handlar bara hos andra i nödfall.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk

Själv kör jag med Dustin alla gånger jag känner att jag har råd då jag tycker att de är jävligt proffsiga. Sen brukar jag kolla i följande ordning efter produkten: Inet, komplett, webhallen (för att jag bor i sthlm).. Förut låg datorbutiken högt uppe på den listan med...

Men så länge jag handlar på en proffsig site så brukar jag känna mig nöjd när jag trycker på köp knappen. Men det har mindre med butiken att göra och mer med att det är kul att vänta på varan, lite som julafton.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadArg
Inet är stället jag tittar på först... alla gånger. De har bra service, de gånger det gått fel i något har det aldrig strulats utan antingen har det krediterats eller bytts. Har också upplevt att de är bra på att ta hem varor man inte hittar i deras sortiment. Handlar bara hos andra i nödfall.

Håller med.:) Inet erbjöd sig att gå igenom en HDD jag var orolig för skulle vara trasig och skicka en ny om den var trasig vilket visade sig att den inte var sen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael_Berglund
Men så länge jag handlar på en proffsig site så brukar jag känna mig nöjd när jag trycker på köp knappen. Men det har mindre med butiken att göra och mer med att det är kul att vänta på varan, lite som julafton.

Mjo...:) så känner jag med att det blir "lilla julafton" när man väntar på något man beställt, men att det proffsiga bemötandet gör att man motiveras mer till att handla [ibland mer] än vad man skulle gjort på tex. SIBA eller någon annan okunnig affär där det ska tjafsas till förbannelse om det är fel på en vara eller åt andra hållet tjafsas till förbannelse om varför man ska köpa något som är dyrare än vad man tänkt sig från början.:(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Köper bara på alina/inet nu...

Komplett har blivit så dryga oseriösa dyra sega på att skicka saker inget tillmötesgående eller nåt....

alina/inet kan man räkna med max 1 dags frakt MAX!....

Permalänk
Medlem

Jag gjorde min första Inet-beställning i lördags, skickades i söndags. Snabbt, japp. Mitt problem brukar dock vara posten då det är dom som faktiskt ska leverera och det brukar kunna ta onödigt lång tid... Ånge, någon?

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående Inet; Ska beställa ett fullt system, alltså allt som kommer vara i burken. Dock så finns inte Grafikkortet inne just nu, så undrar hur dom hanterar det.
Kopierat---
Webblager Obekräftad
Butikslager 0 st
Hos leverantör 0 st

Kommer dom då skicka allt annat och grafikkortet när det kommer in eller väntar dom och skickar allt samtidigt, och isf hur lång tid tar det för dom att få in det när dom inte har det någonstans.
http://www.inet.se/artikel/5408446

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmen13
Har en fråga angående Inet; Ska beställa ett fullt system, alltså allt som kommer vara i burken. Dock så finns inte Grafikkortet inne just nu, så undrar hur dom hanterar det.
Kopierat---
Webblager Obekräftad
Butikslager 0 st
Hos leverantör 0 st

Kommer dom då skicka allt annat och grafikkortet när det kommer in eller väntar dom och skickar allt samtidigt, och isf hur lång tid tar det för dom att få in det när dom inte har det någonstans.
http://www.inet.se/artikel/5408446

Dom brukar erbjuda delleverans; alltså att de skickar allt utom grafikkortet. Ingen extra fraktavgift, helt otroligt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Erbjuda, alltså kan man tacka nej och helt enkelt vänta tills allt är inne? Och vet du ungefär hur länge det tar för dom att få in ett GTX 295?

Permalänk
Medlem

inet gratis frakt för oss e ju schysst.
Köpt några gånger aldrig haft problem.
+1 för snabb leverans
Kundservice har jag ingen aning om hur den är då jag inte varit i behov av den

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmen13
Har en fråga angående Inet; Ska beställa ett fullt system, alltså allt som kommer vara i burken. Dock så finns inte Grafikkortet inne just nu, så undrar hur dom hanterar det.
Kopierat---
Webblager Obekräftad
Butikslager 0 st
Hos leverantör 0 st

Kommer dom då skicka allt annat och grafikkortet när det kommer in eller väntar dom och skickar allt samtidigt, och isf hur lång tid tar det för dom att få in det när dom inte har det någonstans.
http://www.inet.se/artikel/5408446

Jag har varit med om då det stått sådär 1 gång. Det var ett nätagg FSP 400W, rätt nyligen. Beställde en tisdagmorgon och på kvällen stod att allt var packat utom agget. På onsdagmorgonen så stod det att det var packat också, så det tog drygt 18 timmar att få hem det och packa det.

Vet ju inte om det är samma sak med ett grafikkort, men det kanske ger en liten fingervisning

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmen13
Och vet du ungefär hur länge det tar för dom att få in ett GTX 295?

Det beror ju helt klart på hur lång tid deras leverantör tar på sig att få in fler från utlandet. Får leverantören inte in några på ett tag är det ju klart att inte Inet kan leverera något.

Dra iväg ett mail till Inet så de kan checka läget.

/ Daniel

Permalänk
Medlem

Får jag ta och göra, tack för alla svar.

Permalänk
Medlem

Jag betalar gärna lite extra för servicen man får när man handlar på Dustin & Inet, även om de ofta håller bra priser!

Det känns bra när man skickat iväg en beställning till dem, för man vet att man kommer få sina varor snabbt och om något är fel så löser det sej garanterat snabbt och smärtfritt.

För övrigt var detta mitt 2010:e inlägg (lite lustigt med tanke på att det nyligen blivit år 2010 också )
Shit, över 2000 inlägg på lite mer än ett år, snittar typ 5 inlägg om dagen

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Jag betalar gärna lite extra för servicen man får när man handlar på Dustin & Inet, även om de ofta håller bra priser!

Det känns bra när man skickat iväg en beställning till dem, för man vet att man kommer få sina varor snabbt och om något är fel så löser det sej garanterat snabbt och smärtfritt.

För övrigt var detta mitt 2010:e inlägg (lite lustigt med tanke på att det nyligen blivit år 2010 också )
Shit, över 2000 inlägg på lite mer än ett år, snittar typ 5 inlägg om dagen

Här är ett ytterligare exempel på hur bra Inet är i jmf. med andra datorbutiker:D:

Datorbutiken.com: http://www.datorbutiken.com/default.aspx?Product=6101317
Inet.se: https://www.inet.se/artikel/6101317/logitech-wave-keyboard

Kunde hålla på så i "evighet" och Inet hade vunnit striden i säkert 9 av 10 ggr.:) I övrigt kan jag bara instämma.:D Allt verkar lösa sig väldigt snabbt med Inet.:D

Grattis till ditt 2010:e inlägg. "Stjärna i boken Nyberg" som Wallander säger till sin tekniker.:P;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Datorbutiken var väl kanske inte bästa jämförelsen?

Prismässigt tycker jag inte Inet är bättre än "alla" andra återförsäljare, man är billig på vissa varor och vissa inte.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Datorbutiken var väl kanske inte bästa jämförelsen?

Prismässigt tycker jag inte Inet är bättre än "alla" andra återförsäljare, man är billig på vissa varor och vissa inte.

Datorbutiken är inte den bästa jämförelsen jag vet - det är som ett "webb-baserat Siba" lika dyr som en fysisk affär fast på nätet.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!