3 datorer i hushållet, men om 2 är utanför?

Permalänk
Medlem

3 datorer i hushållet, men om 2 är utanför?

Tjoho.

har en liten fråga som jag hoppas någon kan svara på.

vi har tänkt köpa Norton Antivirus, det står då på deras sida att det den gäller för 3 datorer i hushållet, hur funkar det om vi bara ska ha det på 1 dator här hemma och 2 resterande hos ett par andra?

kommer det funka måntro?
eller måste datorerna var i hushållet, dvs att Nårtån spionerar på oss.

tacksam för snabbt svar

//D

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

fråga deras support eller något?

Visa signatur

/Oskar Z.

SYSTEM: Z77A-GD65 | 2x4GB G.Skill Ripjaws | HD 5850 | 2500K @ 4,4 Ghz | Corsair HX750W

Permalänk

Det borde fungera, om du tex har två stationära hemma på ett fast bredband och en bärbar på ett mobiltbredband är det ju fortfarande samma hushåll även fast alla tre datorer är uppkopplade mot nätet med samma ip.

Permalänk
Medlem

ja skulle starkt avråda dig ifrån att köpa nortons skräpantivirus deras konsument program blir bara sämre och sämre och det program har en tendens att påverka windows ganska negativt både med prestanda och annat

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juckpuck
ja skulle starkt avråda dig ifrån att köpa nortons skräpantivirus deras konsument program blir bara sämre och sämre och det program har en tendens att påverka windows ganska negativt både med prestanda och annat

Instämmer!

Exempelvis NOD32 är mycket bättre.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToKu
Instämmer!

Exempelvis NOD32 är mycket bättre.

Bara för att norton var dåligt för några år sedan så behöver det inte vara så nu?
Har ni ens testat Norton nu efter 2009? Norton 2010 drar knappt prestanda alls från datorn längre till skillnad från förr. Vissa verkar följa med strömmen och inte hålla koll på den verkliga fakta.

Permalänk
Medlem

Annars så har man ju avast antivirus, helt gratis

Permalänk
Medlem

Du kan installera på vilka tre datorer du vill, däremot måste alla loggas in med ditt Norton konto som har prenumerations informationen lagrad.

Mitt Norton är t.ex. installerat på två av mina datorer här hemma och en 40 mil ifrån.

Ang. prestanda. Mitt Norton Gaming Edition 2009 tar ingen som helst prestanda, funkar galant för mig. Samma sak med våran bärbara när jag la i Norton 2010, ingen som helst påverkan på prestandan.
Jag håller med, Norton sög pung förut men inte idag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guos89
Annars så har man ju avast antivirus, helt gratis

Och inte lika bra funktioner/säkerhet!

Permalänk
Medlem

Avast fungerar klockrent, jag har inte fått upp en enda varning på spybot sedan jag börjat köra avast.

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk
Medlem

Köp inte antivirus dennan, finns gratis program som är minst lika bra, avast, avira osv. Själv kör jag det senaste.

EDIT; gå på kapersky om du vill betala.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prog4u
Avast fungerar klockrent, jag har inte fått upp en enda varning på spybot sedan jag börjat köra avast.

Det kan ses lika posetivt som negativt..

Ser iofs häldre att det varnar en gång för mycket än för lite.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Köp inte antivirus dennan, finns gratis program som är minst lika bra, avast, avira osv. Själv kör jag det senaste.

EDIT; gå på kapersky om du vill betala.

Köra gratis AV och förvänta sig samma skydd som en betald licens.. jadu det är som att köpa använda kondomer på OKQ8 och förvänta sig att dom skall ha 100% skydd. inget AV är 100% säkert, medans ett AV som man har en betald licens på har en rätt så stor grupp personer som håller det "up-2-date" medan gratis versionerna tvivlar jag på har samma resurser att hålla flertalet anställda för att hålla allting uppdaterat.

Norton 2010 tuggar nästintill 0 prestanda, även testkört Eset samt Kaspersky.
Alla fungerar felfritt, och äter lite prestanda.
Enda jag testat som (jag personligen) tycker är slött var F-Secure.

Envisas du med ett gratis AV isf skulle jag säga MSE samt regelbundet scanna datorn med tex super-anti.. alt spybot.

Dock i slutändan så är det användaren som gör/tankar/besöker någonting fel för att få virus (iaf i 99% av fallen). Så surfa med förstånd så är man mycket säker.

Visa signatur

3DMV: 42643p

Permalänk
Medlem

Ni som säger Norton är skit vet inte vad ni pratar om utan hänger bara på vad andra säger.
Använder Norton Internet Security 2010 och det segar inte alls ned systemet och man märker knappt av det.
Sen är det jäkligt snyggt och användarvänligt.

Testa gratis i 90 dagar istället och skaffa en egen uppfattning.
http://www.symantecstore.com/dr/sat1/ec_main.entry25?page=ING...

Permalänk
Medlem

okej jag tackar för all info

gratis AV håller jag mig långt i från.. less på sånt tjaffs.

tackar och bockar en plåt

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Norton är från och med 2009 ett jävligt bra program. Jag har själv förra årets variant och jag märker knappt av det alls.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk

Varför köpa Norton när du kan köpa fullversionen av Malwarebytes?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Varför köpa Norton när du kan köpa fullversionen av Malwarebytes?

Varför köpa en iphone när man kan köpa en Sciphone?

Permalänk
Avstängd

Norton är skit, av dom som jag hjälp med dator problem är det ALLTID Norton som ställer till det.

Om jag tog betalt för att avinstallera norton skulle jag vara rik idag, hur som helst så är dom nöjda när skiten är väck.

Jo jag har testat alla versioner av skräpet, jag har ju avinstallerat skiten

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Norton NIS 2010 och Norton 360 V3 är dem enda versionerna som jag upplever faktiskt bra, alla dem tidigare har varit skit i min syn. Båda dessa versionerna är väldigt mycket som NOD32, uppdaterar automatiskt, håller sig i bakgrunden, resurssnåla, bra/smart brandvägg (blockerar det värsta, låter spel och program passera utan problem).

Det som gör dessa versioner mer värt att skaffa än NOD32 är den omslutande skyddet som är mer än bara antivirus, backup funktionen anser jag dock buggig men den är lätt att avaktivera.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Har använt gratis Avast i 5 år och installerat på ett tiotal maskiner i familjen.
Har aldrig haft några problem med detta!

Det finns testsiter som kollar hur bra Antivirusprogrammen är på att hitta virus och flera av de gratis programmen såsom Avast ligger i toppen!

Avast är endast gratis för privatkunder och de har även betalvarianter för dem som vill ha utöka´t skydd men de drar in mest pengar på företagsförsäljning natirligtvis.

Så dem som ratar gratis antivirus förstår jag inte hur dem resonerar eftersom samma program säljs till företag?!

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det om man avinstallerar ett eller flera av dessa tre Norton AV? Eller om en hårddisk pajar - kan man då installera på en "4" dator då?
Samma sak med Microsoft Office Student.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jävla skitsnack om symantecs mjukvara.. pröva den eller knip käft!!
Ja, du kan installera NIS på andra datorer utanför hemmet, jag har redan gjort det och n360 ska inte vara annorlunda.

Du har tre licenser och de låser sig till datorn, du kan såklart ominstallera..