Permalänk
Medlem

Mass Effect 2

Jag gissar detta kommer bli årets spel 2010

Mass Effect (1) spelade jag så ögonen blödde, och storyn är så jäääkla grym

någon fler beundrare här på forumet kanske?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Japp, lätt asgrymt spel, jag spelade så fort jag bara fick en stund över, enorm story, enormt spel, grymt och hur kul som helst, påminde om gamla tidens spel där man var tvungen att göra olika val för att komma vidare fast i modern tappning, spelade även tillägget som kom också, lika grymt det:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Yummy

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Avstängd

meh 1:an var ok men inte mer tycker jag.
Får la köra igenom 2:an också dock, skiten skulle ju komma på PC samtidigt som 360 så.

Permalänk
Medlem

Mindre enformighet på planeterna så kan det bli riktigt nice, annars spelade jag även också Mass Effect som en tok och gjorde i stort sett alla sidequests.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Älskade Mass Effect, sprang igenom hela spelet på en sittning när jag fick tag på det =D
Har spelat igenom det 3gånger nu och det ska vara gött att få spela som min ultra människonationalistiska Shepard i 2an ^^

SPOILER!!!!!!

Btw, var det någon här som inte tog död på rådet i slutet av spelet?

SPOILER /End

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Jag har supit bort min Mass Effect-skiva!!!!

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
Jag har supit bort min Mass Effect-skiva!!!!

Supit bort en skiva? Det var en ny variant hur man blir av med saker.

Jag måste köra genom Mass Effect igen för att fixa en ny sparfil som man kan använda till 2:an.
För tydligen så påverkar valen man har gjort i 1:an saker i 2:an, som tex om Wrex dör i 1:an så finns han inte med i 2:an etc.

*edit*

Citat:

"We wanted to tell an interactive story over the course of three games," Hudson said. "So your choices don't just affect what's happening in the story, they affect all that's happening in the first game and really start impacting the world you experience in Mass Effect 2. And by Mass Effect 3 you'll see things really diverging and end up in completely different kinds of conclusions to the entire trilogy."

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Detta ser man klart fram emot.. Men jag tycker det är tråkigt att BioWare fortfarande kör på sina linjära världar där din väg redan är bestämd åt dig istället för att köra på lite mer open-ended världar som Bethesda t.ex. Det är lite av en immersion breaker när du ser något häftigt lite längre bort och vill ta dig dit men hindras av en osynlig vägg (eller en stubbe och ett par stenar på marken).

Får väl hoppas att dem har skärpt sig nu när dem gett sig in i MMO branschen iaf

Permalänk
Medlem

En bra snurr är iaf att dina val i fösta kommer ha en effekt i uppföljaren.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag håller på att lira Mass Effect i väntan på 2:an, ska bli kul att se hur mkt jobb de lagt ner på det här med save-övergången från ME till ME2.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Jag håller på att lira Mass Effect i väntan på 2:an, ska bli kul att se hur mkt jobb de lagt ner på det här med save-övergången från ME till ME2.

Håller på att köra första Mass Effect också för att ha en ny sparning till tvåan.
Har redan klarat av spelet par gånger men har ingen sparning kvar heh.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli grymt intressant!

Info om hur det kommer fungera har dykt upp.
http://meforums.bioware.com/viewtopic.html?topic=714128&forum...

Hmm, rädda the Counsil eller inte? Är nämligen i slutet där man gör valet.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Någon som vet om jag kommer kunna använda mina profiler från XB360 till PC versionen av Mass Effect 2? Vägrar att skaffa det till 360 då ettan hackade så förbannat på konsollen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela
Någon som vet om jag kommer kunna använda mina profiler från XB360 till PC versionen av Mass Effect 2? Vägrar att skaffa det till 360 då ettan hackade så förbannat på konsollen.

Svar nej, det går ej att använda sparfiler från 360 till Pc.

Själv klarade jag av spelet 2 gånger på 360 men för mig hackade det aldrig.
Dock så tycker jag det är klart skönare att köra på pc.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Svar nej, det går ej att använda sparfiler från 360 till Pc.

Själv klarade jag av spelet 2 gånger på 360 men för mig hackade det aldrig.
Dock så tycker jag det är klart skönare att köra på pc.

Jaså? Kanske mitt XB360 det är fel på då. Under missions var det ju självklart spelbart, men FPS'en sjönk ändå i strider till en sån grad att det blev ganska irriterande. Och på side-missions då man begav sig till planeter med sandstormar/snöstormar kändes det som om man hade 10-15 FPS.

Permalänk
Medlem

Inge sånt för mig heller.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Klarat ettan för tredje gången nu och skapat en "ultimat" sparfil till tvåan (level 60, samtliga quests i spelet utförda, max paragon, max krediter osv)

Klarat Mass Effect Galaxy till iPoden

Läst böckerna...

Japp, känner mig ganska redo inför uppföljaren.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Klarat ettan för tredje gången nu och skapat en "ultimat" sparfil till tvåan (level 60, samtliga quests i spelet utförda, max paragon, max krediter osv)

Klarat Mass Effect Galaxy till iPoden

Läst böckerna...

Japp, känner mig ganska redo inför uppföljaren.

Haha coolt.
Vilken klass körde du nu?

Själv är min karaktär nu lvl 50 Vanguard (min favorit klass helt klart) har har några system kvar, så jag borde kunna nå lvl 60 innan slutet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Haha coolt.
Vilken klass körde du nu?

Själv är min karaktär nu lvl 50 Vanguard (min favorit klass helt klart) har har några system kvar, så jag borde kunna nå lvl 60 innan slutet.

Första blev en Female Renegade Adept, nådde 47 när spelet var klart, kändes inte bra att spela ett sådan überfascist

Så då blev det en Female (Jennifer Hales röstskådespeleri spöar allt) Adept som efter första genomspelningen nådde 51.

Startade nyligen om ett "New Game+" med samma karaktär för att spela igenom dom´nedladdningsbara uppdragen i "Bring Down the Sky" och Pinnacle Station" och för att maxa karaktären och fixa en "ultimat" sparfil tills tvåan... och för att hålla handlingen och världen fräsch i mitt huvud förstås.

Adepter härskar på höga nivåer. Kommer aldrig spela som något annat.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Så då har man en lvl 50 sparfil som man nu ska få upp till lvl 60 innan Mass Effect 2 kommer.
Lite segt att köra om så tätt in på men jag vill ha en lvl 60 karaktär att överföra så man får alla bonusar.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Har spelat ut det nu och nådde lvl 50. För att nå lvl 60 på en genomspelning så är man ju tvungen att utnyttja XP buggen så det var uteslutet. Bonusen man får i 2:an om man importerar en char som nått lvl 60 kommer vara minimal, lär ju få bonus för en lvl 50 med.

Spelad tid: 63,20 tim
Sparat 332 gånger
(pga sparat innan dialoger för att kolla in dem olika utgångarna)

Saved Games Importing information
http://meforums.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=71490...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Entusiast

Ska köra en till genomgång utav Mass Effect innan 2an släpps på Hard och nå lvl 60 med min förra karaktär.

Gjorde däremot tvärtom från dig master, jag sparade ytterst sällan just för att jag ville spara alla olika dialog träd till framtida genomgångar. Så jag körde oftast mitt första val i konversationer

Har kvar min save iaf, ska bli kul att spela igenom igen på Hard å nå lvl 60 som sagt. Helt otroligt bra detta spel, och 2an kommer nog ligga högt på listan över bästa spel 2010 tillsammans med StarCraft 2.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Har spelat ut det nu och nådde lvl 50. För att nå lvl 60 på en genomspelning så är man ju tvungen att utnyttja XP buggen så det var uteslutet. Bonusen man får i 2:an om man importerar en char som nått lvl 60 kommer vara minimal, lär ju få bonus för en lvl 50 med.

Spelad tid: 63,20 tim
Sparat 332 gånger
(pga sparat innan dialoger för att kolla in dem olika utgångarna)

Saved Games Importing information
http://meforums.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=71490...

Wow 332 gånger. o.O

Visserligen har jag kört spelet par gånger innan på Xbox 360 innan jag körde på pc och min tid var nu.

Tid: 26h 25min (gjort allt)
Och 44 sparningar (plus quicksave)

Men det är inga problem alls att komma över lvl 50 på en omgång om man kör på insane svårighetsgrad och ej använder Mako (ens fordon på planeter) för att döda några fiender med. (mer exp för att döda till fots hehe).

Men dock så man tydligen låst att max kunna nå lvl 50 om man inte använder sig av en tidigare sparfil där man klarat av spelet med.

Jag nådde lvl 50 och då hade jag 4 system kvar att klara av, kändes lite snobbet att jag inte fick nån mer exp.
Men nu ska min lvl 50 karaktär nå lvl 60 genom att köra samma karaktär igen.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Det som tog tid för mig var att jag dammsög planeterna efter fyndigheter. Kommer inte köra igenom igen för att nå lvl 60. Kommer ju inte ihåg alla valen man bestämde sig för men har ju redan min ultimata sparning.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne

Men dock så man tydligen låst att max kunna nå lvl 50 om man inte använder sig av en tidigare sparfil där man klarat av spelet med.

Jag nådde lvl 50 och då hade jag 4 system kvar att klara av, kändes lite snobbet att jag inte fick nån mer exp.
Men nu ska min lvl 50 karaktär nå lvl 60 genom att köra samma karaktär igen.

Vasa? Jag blev 51 under min första genomspelning med min nuvarande karaktär, de återstående levlarna tog jag under andra genomspelningen så det går utmärkt att bli högre level än 50 under första spelomgången.

Däremot GÅR det inte att nå 60 under första spelomgången (utan XP buggen förstås), de två sista levlarna kräver alldeles för mycket XP.

Efter två genomspelningar låg jag på 560 Saves...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Vasa? Jag blev 51 under min första genomspelning med min nuvarande karaktär, de återstående levlarna tog jag under andra genomspelningen så det går utmärkt att bli högre level än 50 under första spelomgången.

Däremot GÅR det inte att nå 60 under första spelomgången (utan XP buggen förstås), de två sista levlarna kräver alldeles för mycket XP.

Då fick jag säkert nån udda bug eftersom jag inte fick nån mer xp efter jag nådde lvl 50.
Men nu så är man lvl 52 med andra omgången och har precis klarat av Citadelet och ska iväg och rensa lite planer.
Så lvl 60 here I come.

Hittade en kul artikel om Mass Effect 2 på computerandvideogames.com

Citat:

Mass Effect 2 'best game in history of BioWare'

Vill ha 2:an asap allt jag säger.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Då fick jag säkert nån udda bug eftersom jag inte fick nån mer xp efter jag nådde lvl 50.
Men nu så är man lvl 52 med andra omgången och har precis klarat av Citadelet och ska iväg och rensa lite planer.
Så lvl 60 here I come.

Hittade en kul artikel om Mass Effect 2 på computerandvideogames.com

Vill ha 2:an asap allt jag säger.

Jo själv går man på konstgjord andning i form av Dragon Age just nu, hyffsat spel, men det är INTE Mass Effect klass...

Ha det så kul tills level 60. Kör du Paragon eller Renegade?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006