Bredband2 så kallade 24/7 SUPPORT!! :@

Permalänk
Medlem

Bredband2 så kallade 24/7 SUPPORT!! :@

detta "företag" skryter om att de är dem enda som erbjuder 24/7 support skit, men problemet är att dom tar enorm tid på sig att svara, har nu suttit på telefon i 1 timme och 10 minuter och FORTFARANDE inte fått tag på någon att prata med!!!! :@ USELT!

har försökt flera gånger under december att få tag på det men förgäves! blir så förbannad!

http://www.bredband2.com/kundtjanst/

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Att de inte svarar mitt på dagen en vanlig vardag låter ju lite smått skumt..

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk
Medlem

blir så jävla förbannad, har tröttnat på denna kvinno röst jag får lyssna på hela tiden om en massa dumma tips och att jag står i kö o dom gör "ALLT" för att besvara mitt samtal så fort som möjligt.... funderar starkt på säga upp skiten... hade Adamo innan dom drog sig ur svenska marknaden, fungerade bra där, fick svar ganska fort, visst kunde de ta lite tid ibland men inte mer än 15-20 min..

nu fick jag höra en ny röst som säger att mitt samtal har parkerats o att jag vänligen ska vänta....

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Kanske off. Men språket. Finns regler att följa.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

haha, vad e fel på språket?? 1 timme och 30 min nu...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
haha, vad e fel på språket?? 1 timme och 30 min nu...

Går det inte att dra ett mejl där du ber dem kontakta dig eftersom ingen svara? Växeln kan ha klappat ihop.
Funkade för mig en gång.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Får väl hoppas att ditt samtal inte bryts så du får börja om från början i kön heh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Går det inte att dra ett mejl där du ber dem kontakta dig eftersom ingen svara? Växeln kan ha klappat ihop.
Funkade för mig en gång.

Hahaha, mejl funkar inte riktigt för dem.
Mailade ett ärenden till dem efter två månader ringde jag upp dem och frågade hur mitt ärende låg till. Fick till svar att ärendet va avslutat samt att dem inte kunde lösa mitt problem.

Permalänk
Medlem

helvetes samtalet las på nu????

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Avstängd

En kompis till mig hade bredband2 med precis samma problem, så fort han fick tag i dem så sa han upp abonemanget.

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mangee
Hahaha, mejl funkar inte riktigt för dem.
Mailade ett ärenden till dem efter två månader ringde jag upp dem och frågade hur mitt ärende låg till. Fick till svar att ärendet va avslutat samt att dem inte kunde lösa mitt problem.

Vissa lägger sig ner och dör, vissa försöker och lyckas ibland. Det skadar inte att försöka.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

ska fan säga upp skiten... idioter

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
ska fan säga upp skiten... idioter

Offtopic:
Hade vi vart inne på Svenskafans nu hade jag spärrat dig.
/Jojje_

Permalänk
Avstängd

Dom verkar ju som sagt riktigt dåliga men sakeen blir ju itne bättre för att du sitter här och kallar dom IDIOTer och klagar på en så kallad "HOR" röst..

Tänk lite på språket ist, kan ju vara så att det sitter några lite yngre läsare här inne också...

Hoppas att din dag fortsätter trevligare än vad den började..

MVH

Permalänk
Avstängd

Liknande erfarenheter med bredband 2:

1. Minst 1h väntan tills man når support
2. Fast man får ofta ringa flera ggr innan något händer
3. Skickade två email till deras kundtjänst under december förra året och hade fortfarande inte vid sommaren fått något svar
4. Jag gjorde flyttanmälan 2-3 veckor innan flytten och det tog dem ändå nästan en månad att koppla in i nya lägenheten
5. IP-telefoni dröjde 4 månader extra innan det fungerade, dvs ca 5 månader utan
6. Fick aldrig ekonomisk kompensation för tiden jag var utan bredband/IP-telefoni. Det vara bara att betala.

Rekommenderar alla att de håller sig undan Bredband2.
Både Bahnhof och T3 support har varit mycket bättre.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Min sambo sa upp sitt abonnemang hos BB2 via telefon och nu har dom börjat hävda att det inte blev uppsagt och att hon måste betala en uppsägningstid till... Det är inga stora pengar det rör sig om men det är en principsak så jag tänker inte släppa det.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Medlem

ska prova dra iväg ett mail, får se om någon ens sitter vid datorn.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Keeper of the Bamse

Min erfarenhet av Adamo/Bredband2:

Ringde i oktober och bad dem säga upp mitt abbonemang.
Ringde Blixtvik och bad dem skicka min fullmakt till adamo så jag slapp sitta i deras timmeslånga kö.

Allt lugnt, right? Nej för i Januari flyttar jag och får inte tag på adamo som alltså är kvar i min gamla lägenhet, kan inte flytta abbonemanget så jag är utan internet i tre veckor. Tröttnar till slut och ringer blixtvik och säger åt dem att aktivera linan i nya lägenheten.

Allt lugnt, right?
Icke då. De klantiga j*vlarna på adamo har mage att skicka en räkning för APRIL-MAJ-JUNI till mig! Skrev bara "bestrides i sin helhet" och skickade tillbaka till avsändaren. Hörde aldrig av dem något mer.

I deras försvar var detta precis när Bredband2 köpte Adamo, det var nog rätt körigt för dem då.
Men jag håller med TS; rösten på deras automatiska växel är hemsk.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Byt genast bolag om du kan. Bredband2 är några riktiga skojare.

Vänta bara tills de börjar skicka fakturor för ett halvår trots att man redan har betalt...

Edit: Tack gode gud för att jag har stadsnät så jag kunde avsluta det förbannade abonnemanget via stadsportalen, utan att behöva kontakta deras sorry excuse till support.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Jag kör Bredband2 och har bara behövt kontakta deras telefonsupport en gång, och då fick jag svar inom ~5 min (minns inte så noga, men hann då inte bli irriterad på att det tog tid). Detta va kvällstid.

Har annars aldrig haft problem med uppkopplingen och därför heller inte haft behov av deras support.

Vi har Bredband2 på jobbet också, funkar klockrent och dom gånger jag behöver komma i kontakt med support så har jag en bra kontaktperson som alltid hjälper till.

Jag bor i Umeå, om det kan vara intressant att veta.

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

funderar på beställa T3, någon som har det o kan säga något?

http://www.t3.se/index.asp?page=1

edit: ringde en säljare och bad honom skicka hem det som behövs (fullmakter) osv för att beställa och säga upp skiten hos Bredband2 .. får hoppas T3 är bra, bredband + telefoni för 418KR.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Tips till publiken; ring numret till företagskundtjänst. Funkade för mig när jag hade krångel med en uppsägning förförra året (i dec).

Permalänk
Medlem

ah men enligt säljaren jag prata med på T3 så skulle dem fixa det, hoppas det funkar smärtfritt och jag slipper huvudvärk, eller tycker ni jag behöver ringa upp Bredband2 och påminna de att säga upp det??

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Jag funderade också på Bredband2.. men ångrade mig när jag googlade det..

Tog T3 istället.. dom hade visserligen rätt bra support förutom krångel när jag använde ångerrätten.. Då dom inte hittade mig o.sv.. fast dom skulle lösa det ändå.. Sen efter 2 veckor dimper ett brev ner med "tack för din beställning".. suck.. Aja det löste sig så!

Tog bahnhof istället.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

T3
+kvalité
+support
+service
+kapacitet

info: T3 100 med iptele
inga problem vid start, iptele krävde dock 3 samtal
1 samtal för beställning - kötid 2min
2 samtal hjälp för konfiguration av deras medföljande adapter - tid max 5min
3 samtal visade sig att dom hade gjort fel i en config - tid max 5min
Så jag har bara tummen upp för dem!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd

Tack för varningen grabbar.:D Vi ska få fiber nu i januari: det blir Bahnhof (med tanke på de andra valen man hade bl.a. telia) helt klart.:D:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Hej alla. Jag har grundat ett forum för BB2 och deras attityd till "service"..
Om ni vill, så kan ni gå in o registrera ert problem m BB2, som jag tänker skicka vidare till deras VD etc.

Gå in till
http://bb2support.egensajt.se

Permalänk
Medlem

har ju BB2 100/100 + iptele, funderade också först på bahnhof men tyckte de var lite väl dyra med sina 419kr för 100/100, sen såg jag att T3 tar 319kr för 100/100 så då var de solklart

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Nån som har lyckats komma i kontakt med Bredband2 under de senaste två veckorna?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
Nån som har lyckats komma i kontakt med Bredband2 under de senaste två veckorna?

verkar inte så men ska prova ringa nu o säga upp det.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C