Webhallen Hur funkar det?

Permalänk
Medlem

Webhallen Hur funkar det?

Tja,
Har någon köpt en produkt av webhallen (i mitt fall, ett grafikkort) och sedan efter ett ganska långt tag (2 månader eller mer) ser att det inte funkar som det ska? Går det att få ett nytt, eventuellt få tillbaka pengarna?

2009-07-11 köpte jag mig ett Asus 5770 och lite annat från Webhallen (har orginalkvitto kvar) och nu, för 3 veckor sen installerade jag Wow, då ser jag små och stora fel här och där (i form av att skuggorna på spelet / texturerna scrollar ist för att ligga still, ungefär), lyckades få bort dom stora felen genom att ta på vsync och höja fläktrpm till 50%, nu har jag spelat så ett tag, till för 1 vecka sen tänkte jag, "Så här ska det inte va, med ett nytt kort o allt" för som ändå små felen som var kvar störde jag mig på (Det var inte så på mitt tidigare sapphire 4670) Så jag ringde till webhallen för att se vad dom skulle säga om det här.
Gubben jag pratade med sa kort o gott "Det är känt att wow har problem med ati korten, så det hjälper nog inte att byta kort", och det tog jag och la på.

Är det telefongubben som har gjort fel? kan jag ändå få ett nytt om jag tex går in med kortet? (är 30-40 mins in dit med buss/tåg så det är ingen resa jag vill ta i onödan)

//Kalle

Permalänk
Medlem

Du har 3 år på dig att reklamera en vara.
Kommer ihåg att det var problem med ati kort till WoW för typ 4 år sedan,
samtidigt som nått nvidia hade problem efter en patch, om det var 8800gt eller nått som hade problem kommer jag inte ihåg.

Men iaf standard frågan, har du uppdaterat drivrutiner?
Och har du nått problem i nått annat spel?

Permalänk
Medlem

Har senaste (atiumdag 8.14.10.0716 (Catalyst 9.12) /Win7)

Och Det ända andra felet jag har sätt är i mw2, jag pausade spelet för att gå till affären, efter 20 mins när jag kom tillbaka var hela skärmen fylld med fyrkanter och datorn var fryst, men det fixade sig med en omstart, efter det har jag inte sätt det mer.

Permalänk
Medlem

Det felet har jag ingen aning va det beror på xD
men som sagt, du får byta ditt kort.
Om du är ungdom som jag så försöker gubbarna alltid lura dig så
läs på konsumentverkets hemsida så vet du vad du kan säga till dem
utifall att dem skulle tjöta emot, vilket dem alltid gör.

Edit: http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsum...

Där har du svaret om reklamation

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat på att det kan vara grafikkortet som blir överhettat?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

okej, men då är det in till webhallen med kortet i lådan som gäller? eller? ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Är det bara i WoW du får dessa fel?

Japp :/ Vad jag vet, testar inte så många andra spel än wow, och några fps spel (mw 1 o 2, cs etc)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erniaa
Japp :/ Vad jag vet, testar inte så många andra spel än wow, och några fps spel (mw 1 o 2, cs etc)

Okej, jag har ändrat mitt inlägg

Har du nån koll på temperaturerna i din burk?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Det är ju inte säkert att det är ett fel som inte du kan fixa själv.
Men utifall så vet du nu hur du ska göra ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Har du nån koll på temperaturerna i din burk?

GPU 44-46 idle och 55-57 i wow,
CPU ligger runt 27-29 idle och load har jag inte kollat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dudelies
Det är ju inte säkert att det är ett fel som inte du kan fixa själv.
Men utifall så vet du nu hur du ska göra ^^

Tack för hjälpen, blir att ringa/åka in o se vad jag kan göra imorrn

Permalänk
Medlem

Låter som överhettnings problem. Vad hade du flälten på innan du satte den 50%? 25% 24/7 eller?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Okej, då blir inte grafikkortet överhettat iaf.
Det är skumt det här..

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Låter som överhettnings problem. Vad hade du flälten på innan du satte den 50%? 25% 24/7 eller?

Auto, så det är 35%
Men jag drar bara upp den när jag spelar wow, alla andra spel jag har testat (utom incidenten med mw2 då) funkar som dom ska på auto

Permalänk

Om du har möjlighet så ta med datorn till någon av Webhallens butiker och visa problemet. Senast jag hade problem med en dator så försökte "telefongubben" också få mig att bara acceptera problemet. Men personalen i Webhallens butik var mycket generösa och jag fick pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dudelies
Du har 3 år på dig att reklamera en vara.

Inte direkt. Man har 3 års reklamationsrätt, man varan skall reklameras så fort som möjligt inom rimlig tid efter att felet har upptäckts för att det ska gälla. Är dock ganska svårt för en säljare att hävda att en köpare känt till felet längre än så.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem

1 års garanti och sedan 2 års reklamationsfrist om man ska vara helt exakt