Köpte processor från inet, begagnad?

Permalänk
Medlem

Köpte processor från inet, begagnad?

Hej!

Jag har nyligen fått en i7 920 levererad från inet och när jag tittade närmare på cpu'n så ser jag att längs ena kanten upptill så är det lite mörkare grått ca 3mm i längd, det är inte smuts, har jag fått en begagnad processor med eventuella problem?

Jag kan inte bygga datorn fören om ett par dagar för jag har inte hunnit köpa klart alla delar.

Vad säger ni om detta?

Tacksam för info och tipps

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Bild?

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

hmm dom testar ju processorna innan dom skeppas kanske är att det blev ett litet fel i rengörningen? Mvh

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk

En bild behövs! Annars lär du nog märka om plastförpackningen för prollen och kylaren har öppnats då den är vakuumförseglad från tillverkningen

Edit: Tror jag :P:D

Visa signatur

Balle

Permalänk

När jag köpte processor sist så var den tejpad där det stod FactorySealed

Permalänk
Medlem

Jag har fotat men min kamera är ett par år gammal och jag måste byta ut den, ska se om jag hinner köpa en ny i morgon.

Inget var tejpat här, bara pappförpackningen som processorn och fläkten kom i. Något vakum märkte jag absolut inte av, kan de släppa i transporten via posten kanske?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Vacuumförpackade är de väl ändå inte?

Ring inet och gör dom medvetna om din iakttagelse och se vad dom säger.

Permalänk

Ja men var inte förpackningen tejpade med den sortens tejp som jag nämnde?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne_danger
Ja men var inte förpackningen tejpade med den sortens tejp som jag nämnde?

Pappförpackningen var tejpad med vit tejp där det stod en massa info och steckkoder, ser ingent om facotry sealed, made in Costa Rica däremot.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Sån har jag också på ena sidan av boxen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne_danger
När jag köpte processor sist så var den tejpad där det stod FactorySealed

Ja, killen som skickade tillbaka den hade fördmodligen en rulle sådan tejp i sin skrivbordslåda^^

Permalänk
Hedersmedlem

Undvik att göra personliga påhopp tack!

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Uppfattat

Permalänk
Medlem

Beställde lite delar från inet för ett tag sedan..

Min cpu låda vart totalt mosad! såg ut som att nån hade försökt rulla en boll utav lådan!

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara något så enkelt som att det är för att visa hur processorn ska sitta i sockeln, det brukar väl va nån grå kant där för att visa vilket håll den ska sitta åt, som nog skulle kunna gå 3mm in?

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalkan
Beställde lite delar från inet för ett tag sedan..

Min cpu låda vart totalt mosad! såg ut som att nån hade försökt rulla en boll utav lådan!

Uh, riktigt dåligt att de inte paketerar ordentligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av adsa
Kan det inte vara något så enkelt som att det är för att visa hur processorn ska sitta i sockeln, det brukar väl va nån grå kant där för att visa vilket håll den ska sitta åt, som nog skulle kunna gå 3mm in?

Nej, det ser ut som skrapmärke.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Öh vilken butik testar processorer? dom ska vara nya såklart och inget annat.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Öh vilken butik testar processorer? dom ska vara nya såklart och inget annat.

Gamla Datorbutiken gjorde det.;)

Jag hade en diskussion med dem om detta. Ett helt parti CPUer hade blivit krossade av en klantig lastare. Det visade sig att de tog använda kartonger från deras produktionslinje för färdiga datorer och stoppade ner CPUerna i efter att ha "testat" dessa i ett vanligt moderkort en liten stund.

Som vanligt fanns det MÅNGA på detta forum som tyckte detta var helt ok, även UTAN att kunden fick veta någonting när de beställde (och till fullt pris).

Varför skulle inte detta kunna hända igen? DB var ju en av detta forums kelgrisar, liksom Inet är nu.

Vet företaget att många tar fram bönemattan av tacksamhet varje gång de beställer, så är det lätt att börja slira mellan vad som är rätt och fel.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Intel testar mig veterligen alla processorer innan de skickas iväg så det kan mycket väl vara nåt märke ifrån det.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Avstängd

Inet packar typ alltid skitdåligt.. aldrig nån vaddering lr nåt..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prodigy
Inet packar typ alltid skitdåligt.. aldrig nån vaddering lr nåt..

Alltid ? Har fått alla mina paket med såna där påsar fyllda med luft som hjälper stötar o sånt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prodigy
Inet packar typ alltid skitdåligt.. aldrig nån vaddering lr nåt..

Ja har alltid fått med fullt med luftpåsar och inga skador alls. 2 order.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Ja har alltid fått med fullt med luftpåsar och inga skador alls. 2 order.

och lådan är alltid 10 ggr större än vad som behövs. plus luftkuddarna. ingen chans att grejerna skadas. jag antar att harlärt sig hur klantiga posten är

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Jag som sett hur posten jobbar tycker snarare det är fantastiskt att så många av paketen innehåller fungerande sylar, kanske är annorlunda i v.frölunda men särskilt snälla är de inte.

Permalänk
Medlem

Jag måste också lägga in att Inet packar väldigt bra.. köpte en USB-Wlan sticka.. stor kartong och massa luftpåsar runt.. det kom i mintcondition

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag har beställt från Inet 8ggr och allt har varit bra packat utan skador.
Likaså dom gånger jag köpt från Dustin, Webhallen och Komplett.
Jag tror inte att någon av de större firmorna packar dåligt i normalfallet.

Om man är missnöjd pga transportskada eller misstänkt begagnad vara så är det lika bra att höra av sig till säljaren.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frost_Bajt
Alltid ? Har fått alla mina paket med såna där påsar fyllda med luft som hjälper stötar o sånt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Ja har alltid fått med fullt med luftpåsar och inga skador alls. 2 order.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
och lådan är alltid 10 ggr större än vad som behövs. plus luftkuddarna. ingen chans att grejerna skadas. jag antar att inte harlärt sig hur klantiga posten är

Har fått cirka 15st paket av inet..
Aldrig fått någon som helst vaddering plus ibland har allt legat i en tokstor kartong och sen har det farit runt i kartongen...
Som tur är har inget pajjat!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prodigy
Inet packar typ alltid skitdåligt.. aldrig nån vaddering lr nåt..

Då måste du haft en jävla otur för varje gång jag packar upp mina grejer stör jag mig på att det knappt går att få ner luftkuddarna i kartongen innan man kastar ner den i källaren... Har vart så varje gång och det på mer än 10st beställningar senaste året:)
Men ska bli kul att se vad Inet har för förklaring till TS kartong och märket på prollen.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Intel testar mig veterligen alla processorer innan de skickas iväg så det kan mycket väl vara nåt märke ifrån det.

har köpt 2 eller 3 st amd cpuer där ifrån, de har aldrig varit öppnade
fortfarande plomberade med "tejpen" från amd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Då måste du haft en jävla otur för varje gång jag packar upp mina grejer stör jag mig på att det knappt går att få ner luftkuddarna i kartongen innan man kastar ner den i källaren... Har vart så varje gång och det på mer än 10st beställningar senaste året:)
Men ska bli kul att se vad Inet har för förklaring till TS kartong och märket på prollen.

Jag skickade ett brev i slutat av förra veckan till dem men inte fått något svar ännu.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!