läs det finstilta på Tradera!

Permalänk

läs det finstilta på Tradera!

Tänk dig att du bjuder på en kartong till processorn istället för själva processorn.

http://www.tradera.com/Intel-Core-2-Duo-E4600-BOX-auktion_103...

Tydligen kan man sälja vad som helst. Denna snubbe har gjort samma sak med en annan prolle fast då fick han mindre betalt. Låååågt.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

Tycker sånt är lite lågt. mång lägger bud i all hast och sen läser eller läser inte alls..

håller med dig.. lååågt. Kunde varit en bra mycekt bättre beskrivning BOX för oss betyder något helt annat än 'kartong' som han säger att det är vilket det är men ändå inte.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Nu vet jag inte om det vilket ekonomiskt värde dessa kartonger har för folk. Jag personligen tycker att t.o.m 20kr (som är utgångspriset) är för högt. Jag skulle betala max 5kr för en kartong.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

höjden av låghet. var ju han som sålde sin PS3 kartong och folk hadde bjudit på den så mot sluten låg den upmot 2000:-

dock stod det klart och tydligt i övertexten att det endast kartongen. men han blev nog nöjd med att få in halva kostnaden för sitt ps3 på att sälja kartongen till den

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Han skriver ju att det är lådan så varför blir ni så upprörda? Tycker det är ganska smart och det är ju inte hans fel att folk inte är uppmärksamma på vad dom köper..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axfred
Han skriver ju att det är lådan så varför blir ni så upprörda? Tycker det är ganska smart och det är ju inte hans fel att folk inte är uppmärksamma på vad dom köper..

Upprörd och upprörd, var är moralen? Du kanske tycker det är ok att sälja kartonger på dina nyinköpta datorprylar eftersom det uppenbart finns ett marknadsvärde på ett par hundralappar och uppåt, eller? Om man säljer en box/kartong på tradera så är intentionen att lura folk, ingenting annat. I synnerhet när han skriver att kylare inte medföljer, bara för att vilseleda potentiella köpare. För varför ska man skriva att en kylare inte medföljer om man säler en kartong? Det är ju självklart, eller hur?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

På boxen står det dock tydligt "Intel Core 2 Duo inside". Han nämner att kylaren inte medföljer vilket antyder att allt annat som kan förväntas i lådan följer med.

Lågt, ja, men jag tycker nog att man får skylla sig själv om man bjuder på begagnad elektronik utan att läsa annonsen.

Fast det kan faktiskt finnas ett intresse av att köpa en box i bra kondition för att förpacka det man ska sälja så allt man kan få från affären finns i det man säljer. Jag kan tänka mig att det kan höja priset lite!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
höjden av låghet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Moraliskt tveksamt, ja, men jag anser att man bör läsa en annons innan man lägger ett bud så man får faktiskt skylla sig själv lite om man är allt för godtrogen.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Testpilot

Problemet är ju också att man brukar skriva att en processor är BOXED som då innebär att man får en processor med alla tillbehör och allt i en låda, självklart tänker han på det då han skriver BOX istället för låda/förpackning.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axfred
Han skriver ju att det är lådan

Nja, han uttrycker sig i rubriken och beskrivning medvetet lika dåligt som hälften av alla andra på tradera gör omedvetet, och lägger efter att ha fått 6 bud till "Ni är medvetna om att ni bjuder på kartongen hoppas jag. Det står en E4600 BOX inte processor".

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Jätteförvirrande detta, är en box värd så mycket?
Folk har ju köpt boxar av honom tidigare ser jag och bjudit en hel del, samt givit goda omdömen.

Bra kontakt. Bra säljare
103048349: Intel Core 2 Duo E4600 BOX Köpare: Drugge(37)
320 kr 2009-12-07 13:00
Rekommenderas varmt +++++++
103048315: Intel Core 2 Duo E6600 BOX Köpare: Hubbabubba06(180)
217 kr 2009-12-06 13:22

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite tveksamt hur laglig just denna annons är. Han skriver ju BOX vilket är farligt nära BOXED, och skriver att "kylare inte ingår" vilket tyder på att processorn ingår. Eftersom han listade att kylare inte ingick insinueras ju att det är det som saknas.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

fattar inte heller hur han kan ha fått så många bra omdömmen, han har 62 positiva och ett negativt omdömme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Finns en kille på tradera som säljer gamla hårddiskar, 10gb, 8gb men skriver det på ett "smart" sätt, 1000mb, 800mb osv. för ganska saftigt pris.
Han har otroligt dåliga omdömen...
t.ex.
http://www.tradera.com/SAMSUNG-M1636TAU-1000MB-3-5-IDE-HARDDI...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Finns en kille på tradera som säljer gamla hårddiskar, 10gb, 8gb men skriver det på ett "smart" sätt, 1000mb, 800mb osv. för ganska saftigt pris.
Han har otroligt dåliga omdömen...
t.ex.
http://www.tradera.com/SAMSUNG-M1636TAU-1000MB-3-5-IDE-HARDDI...

Så dåliga hade han väl inte?
Inga negativa senaste månaden och 3 st senaste halvåret (utav en hel del omdömen totalt).
Men visst han spelar också fult.
Sen högt utgångspris och "Bud är bindande enligt Traderas regler".

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Finns en kille på tradera som säljer gamla hårddiskar, 10gb, 8gb men skriver det på ett "smart" sätt, 1000mb, 800mb osv. för ganska saftigt pris.
Han har otroligt dåliga omdömen...
t.ex.
http://www.tradera.com/SAMSUNG-M1636TAU-1000MB-3-5-IDE-HARDDI...

Hur kan det vara smart att skriva 1000mb för en 10Gb hd och 800mb för en 8 Gb hd när det borde vara 0,8Gb resp 1Gb. Att man blandar ihop Gb med Mb är en sak men gör man det så delar man med 1000 och inte 100. Dessutom ljuger han eftersom 1Gb blir aldrig 1000Mb eller 1000000Kb pga 1024-regeln.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Hur kan det vara smart att skriva 1000mb för en 10Gb hd och 800mb för en 8 Gb hd när det borde vara 0,8Gb resp 1Gb. Att man blandar ihop Gb med Mb är en sak men gör man det så delar man med 1000 och inte 100. Dessutom ljuger han eftersom 1Gb blir aldrig 1000Mb eller 1000000Kb pga 1024-regeln.

b = bit
B = byte

1 GB = 1 000 MB = 1 000 000 kB
1 GiB = 1 024 MiB = 1 048 576 KiB

Blanda inte ihop bit med byte eller SI-prefix med binära prefix.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Så dåliga hade han väl inte?
Inga negativa senaste månaden och 3 st senaste halvåret (utav en hel del omdömen totalt).
Men visst han spelar också fult.
Sen högt utgångspris och "Bud är bindande enligt Traderas regler".

28st är alldeles för många negativa omdömen. Speciellt när man kollar hur många omdömen han har totalt,
Läser man hans positiva omdömen så är det många som skrivit positivt men påpekat över MB istället för GB, en miss dem gjort.
Men hans avsikt är och locka till sig personer som gör denna miss.

Att dem däremot inte läser auktionstexten är bedrövligt, själv råkat ut för en sådan tradera användare, la bud, betala för varan, lämnar negativt omdöme utan att tala med mig eller ha läst auktionstexten.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Hur kan det vara smart att skriva 1000mb för en 10Gb hd och 800mb för en 8 Gb hd när det borde vara 0,8Gb resp 1Gb. Att man blandar ihop Gb med Mb är en sak men gör man det så delar man med 1000 och inte 100. Dessutom ljuger han eftersom 1Gb blir aldrig 1000Mb eller 1000000Kb pga 1024-regeln.

1 Gb blir alltid 1000 Mb.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
b = bit
B = byte

1 GB = 1 000 MB = 1 000 000 kB
1 GiB = 1 024 MiB = 1 048 576 KiB

Blanda inte ihop bit med byte eller SI-prefix med binära prefix.

correctemundo

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]