Asus presskonferens på CES 2010

Permalänk
Melding Plague

Asus presskonferens på CES 2010

Komponentjätten Asus dyker in på IT-mässan CES 2010 med en presskonferens där de senaste bärbara datorerna visas upp för en nyfiken samling journalister.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt! Har inte varit sugen på en laptop förut, men nu helt plötsligt fick jag ett starkt vill ha begär.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Bort med högtalarna och man har en grymt stilren laptop.

Permalänk
Medlem

Den första laptopen lät iiiiiiinte fy och skam! Den sista lär vara nå grymt bra, men känns väl kanske inte riktigt som något man bär på?

5870 i en laptop är sweet!

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3,2Ghz - 64 GB SSD - 2 TB 7200 RPM - ASUS HD5850 @ 900/1250Mhz - 6 GB @ 1600Mhz - etc.

Permalänk
Avstängd

blev sugen på Asus NX90

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Va händer med deras Dator tangentbord?

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Bort med högtalarna och man har en grymt stilren laptop.

I second that, förbannat snyggt chassi. Men inte fan vill jag betala för några värdelösa högtalare.

Permalänk
Medlem

Kan vi få se några fungerande och snart säljande laptops med ARM-processorer... och andra enheter utrustade med Tegra kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemongen
I second that, förbannat snyggt chassi. Men inte fan vill jag betala för några värdelösa högtalare.

Snackar vi Bang&Olufsen, lär det väl knappast vara några värdelösa högtalare, men då jag aldrig använder annat än hörlurar till laptop känns de ändå rätt onödiga.

En sak som är säker är dock att en B&O-laptop lär kosta betydligt mer än den smakar :S

Permalänk
Medlem

Är det verkligen smart att göra en laptop i Bambu, när det är brist på Bambu.
Pandorna behöver ju den bambun som finns.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thxsen
Är det verkligen smart att göra en laptop i Bambu, när det är brist på Bambu.
Pandorna behöver ju den bambun som finns.

bambu är ju ett av de snabbaste växande träden i världen om jag inte minns fel?

Permalänk
Medlem

@ Simpledream

Bambu är ett gräs och det växer fort som attan!
Det finns ingen brist på det, det växer bambu överallt i Sydostasien,
men i Kina brer ju folk ut sig på bredden och tvären, så det finns knappt nån plats för bambun å växa på...

Visa signatur

☺ Jag gör aldrig fel, bara smärre misstag ☺

Permalänk
Avstängd

Känns som att ausus blir nästa Intel, 50% tillväxt på ett kvartal? inte illa

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

i3 / i5 / i7 för hela slanten ? Nu känns min så gott som nya laptop ändå äldre..

Gillar bambutänket, hade gärna haft råd med en

Visa signatur
Permalänk

Var inte CES mässan från 7-10 januari ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Avstängd

Skulle verkligen kunna byta ut min stationära dator imot den laptopen inga problem.. skulle vara grymt..

Permalänk
Inaktiv

Dom har växt bl.a. tack vare mig Är så nöjd med min UL30A.

Permalänk
Medlem

GT335? NVidia har ju inte lyckats få ut fermi än, så hur ska mobility-verionen av den hitta in i en laptop?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
GT335? NVidia har ju inte lyckats få ut fermi än, så hur ska mobility-verionen av den hitta in i en laptop?

jag reagerade också på detta.. O_o

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
GT335? NVidia har ju inte lyckats få ut fermi än, så hur ska mobility-verionen av den hitta in i en laptop?

Säker ett GT230 i nytt namn...

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd

Ja du har säkert rätt...
Borde vara bedrägeri att byta namn på gamla kort.. sådär..

Permalänk
Medlem

Det ska bli intressant att kanske få veta om det är några goda nyheter från Asus på gång.

/Saint25

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simpledream
bambu är ju ett av de snabbaste växande träden i världen om jag inte minns fel?

STÖRSTA HOTEN MOT JÄTTEPANDAN
De fantastiska urskogarna som jättepandan lever i har brist på bambu, som är pandans främsta föda. Under lång tid ha skogarna avverkats och jättepandans levnadssmiljö har minskat, vilket lett till att jättepandorna har isolerats i små områden. Skogen naggas också hela tiden i kanten från jordbruket. Med en växande befolkning i Kina pågår dessutom en stor utbyggnad av vattenkraft som ytterligare splittrar de sista skogsresterna.

enligt WWF

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis tar de väl inte sin bambu för datorerna just därifrån då, utan kanske på motsvarigheter till våra salixskogar. Men det tror jag inte själv.

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Medlem

är det bara jag som känner tvångstankar att springa fram och göra massa fingeravtryck på BO datorn?

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikgus
är det bara jag som känner tvångstankar att springa fram och göra massa fingeravtryck på BO datorn?

Ja

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

3:e bilden var fin, han ser ut att vara sugen på att få med sig en laptop hem

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Medlem

Vad menas med U-serien? Ingår UL där oxå? Dvs kommer UL-serien komma med Core i5?

Vad menas med högupplöst skärm? Innebär det en 13"-are med mer än 768*13xx?

Permalänk
Medlem

Bra drag med bambu-finishen

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Bra drag med bambu-finishen

Håller med, och så var det ju riktigt snyggt! =D
Kan ju hända att det var vad du menade :$