www.fabriksoutlet.com

Permalänk
Medlem

www.fabriksoutlet.com

Får det gå till så här??
För 5 veckor sedan köpte jag en Canada Goose jacka och idag fick jag den.En sån jacka kan man få i Klädkälare för 99 kr.Dom påstårsjälva att dom säljer original outlet kläder,i själlva värket säljer dom skräp. Jag har anmält företaget till Polisen,ARN och Ekobrottsmyndigheten.
När man tittar närmare på fabriksoutlet.com då ser man att företaget ät inte alls en outlet fabriksförsaljning,utan en bluf företag som skickar "märkeskläder" från China. Jag har en faktura som bevis och en jacka. ÄNNU EN GÅNG VARNING!!!!

Mvh

Permalänk
Medlem

www.fabriksoutlet.com

Får det gå till så här??
För 5 veckor sedan köpte jag en Canada Goose jacka och idag fick jag den.En sån jacka kan man få i Klädkälare för 99 kr.Dom påstårsjälva att dom säljer original outlet kläder,i själlva värket säljer dom skräp. Jag har anmält företaget till Polisen,ARN och Ekobrottsmyndigheten.
När man tittar närmare på fabriksoutlet.com då ser man att företaget ät inte alls en outlet fabriksförsaljning,utan en bluf företag som skickar "märkeskläder" från China. Jag har en faktura som bevis och en jacka. ÄNNU EN GÅNG VARNING!!!!

Mvh

Permalänk
Medlem

Hur mkt betalade du för denna Canada Goose-jacka?
Har du nån bild på jackan, hade varit kul att se hur denna kopia ser ut.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Sen är det väl tveksamt hur mycket polis, eko samt ARN kommer göra mot ett engelskt företag?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Hur mkt betalade du för denna Canada Goose-jacka?
Har du nån bild på jackan, hade varit kul att se hur denna kopia ser ut.

Hemsidan listar iaf en "Gås" för 169 euro. Kan säga att man märker ingen direkt skillnad på de bra kopiorna och originalen. Bra kopior kan man få i kina för typ 200 kr om man är kines

Sen undrar jag hur trådskaparen vet att det är en kopia?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Hur vet du att det är en kopia?
verkar vara bra priser om det är original då jag tänker beställa 2st Canada Goose.
tack för tipset.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Avstängd

Re: Varning för www.fabriksoutlet.com

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanihani
Får det gå till så här??
För 5 veckor sedan köpte jag en Canada Goose jacka och idag fick jag den.En sån jacka kan man få i Klädkälare för 99 kr.Dom påstårsjälva att dom säljer original outlet kläder,i själlva värket säljer dom skräp. Jag har anmält företaget till Polisen,ARN och Ekobrottsmyndigheten.
När man tittar närmare på fabriksoutlet.com då ser man att företaget ät inte alls en outlet fabriksförsaljning,utan en bluf företag som skickar "märkeskläder" från China. Jag har en faktura som bevis och en jacka. ÄNNU EN GÅNG VARNING!!!!

Mvh

Din anmälan kommer inte ge något alls, helt onödigt att anmäla, bättre att försöka få häva köpet.

tom goose kopior kostar endel 1-2 tusen oftast.

så 99kr i en klädkällare vettefan

o vad har detta med datorer o göra? inbyggd laptop i luvan?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus Xi Extreme - Cpu: Intel Core i9-9900K - Cpu kylare: Corsaid h100i PLatinum - Gpu: MSI GeForce GTX 1080 - Chassi: Corsair Carbide 100R Silent Edition + EVGA 1000W PSU - Hårddisk: x2 Samsung 970 EVO 500GB nvme - Minne: 64B DDR4 3200mhz - Skärmar: 2x AOC Agon AG241QX 144hz,1ms

Permalänk
Medlem

tfwo... åk till kina så kan du få en sådan för en hundring.

Permalänk
Medlem

låter som du ägde dig själv..

Permalänk
Medlem

Man kan oftast se att de är fake genom att sidofickorna i brösthöjd inte är fodrade med fuskpäls.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
tfwo... åk till kina så kan du få en sådan för en hundring.

Ja, biljetten är nog gratis!

Permalänk
Medlem

då kommer det klassiska "låter det för bra för att vara sant, då är det inte sant"

Sista id*ten är inte född än =P

Tfwo: ligger under övrigt,så det behöver inte handla om datorer

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Re: Varning för www.fabriksoutlet.com

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanihani
Får det gå till så här??
För 5 veckor sedan köpte jag en Canada Goose jacka och idag fick jag den.En sån jacka kan man få i Klädkälare för 99 kr.Dom påstårsjälva att dom säljer original outlet kläder,i själlva värket säljer dom skräp. Jag har anmält företaget till Polisen,ARN och Ekobrottsmyndigheten.
När man tittar närmare på fabriksoutlet.com då ser man att företaget ät inte alls en outlet fabriksförsaljning,utan en bluf företag som skickar "märkeskläder" från China. Jag har en faktura som bevis och en jacka. ÄNNU EN GÅNG VARNING!!!!

Mvh

Hur skulle den se ut som du beställde, vad betalade du?

Hur ser den ut som du fick?

Låter som att du inte riktigt tänkte efter när du postade detta. Uppdatera gärna med mer info.

Och än en gång, LÄS DETTA MEDDELANDE INNAN NI VARNAR!
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Medlem

Nyreggad och börjar med att gnälla som en kärring. Som det har sagts så många gånger förut "är det för bra för att vara sant så är det oftast bluff"

Verkar dessutom vara en "bedragare" bakom siten också enligt rykten. http://www.cint.se/debatt/ShowPostFlat.aspx?PostID=111925&Pag...

Sidan är dessutom ganska nyreggad! Vilket också gör det hela än mer mindre "äkta"

http://www.internetsweden.se/tag/factory-outlet-sussex-ltd/

varningstecken finns ju bara man söker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
tfwo... åk till kina så kan du få en sådan för en hundring.

Du kommer inte få en av de bra kopiorna för en hundring Inte som västerlänning iaf.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
då kommer det klassiska "låter det för bra för att vara sant, då är det inte sant"

Sista id*ten är inte född än =P

Tfwo: ligger under övrigt,så det behöver inte handla om datorer

*host* Datorrelaterade frågor om konsumenträtt, butiker, utlandsköp med mera. Underforum: Butiker och tillverkare.*host*

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Ganska uppenbart att det är fake enligt mig.

Köper man därifrån med de priserna och upplägget så får man skylla sig själv om man får skräp.

Permalänk

Finns vad jag vet inga "bra" kopior. Skillnaderna mellan en äkta och en falsk "gås" är:
Den äkta har en fastsydd prärievargspäls på luvan, inget avtagbart könshår.
Den äkta är full av dun och tjock, de falska är tunna och fyllda med någon slags hundpäls.
Den äkta har ett tjockt matt tyg medans de falska har ett glansigt skrynkligt tyg.
Muddarna på armen ska vara fastsydda innuti själva armen, och inte utanpå som de falska jackorna.
Inte ens märket brukar se speciellt bra fastsytt på de falska.

fake: http://imgstore.martbase.com/ipod4u/20091112050127_big.jpg

äkta: http://photos.sub-zeroboots.com/7950M_Chilliwack-500h.jpg

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombardier
Finns vad jag vet inga "bra" kopior. Skillnaderna mellan en äkta och en falsk "gås" är:
Den äkta har en fastsydd prärievargspäls på luvan, inget avtagbart könshår.
Den äkta är full av dun och tjock, de falska är tunna och fyllda med någon slags hundpäls.
Den äkta har ett tjockt matt tyg medans de falska har ett glansigt skrynkligt tyg.
Muddarna på armen ska vara fastsydda innuti själva armen, och inte utanpå som de falska jackorna.
Inte ens märket brukar se speciellt bra fastsytt på de falska.

fake: http://imgstore.martbase.com/ipod4u/20091112050127_big.jpg

äkta: http://photos.sub-zeroboots.com/7950M_Chilliwack-500h.jpg

Kan säga att min flickväns falska köpt i kina är enligt dina "skillnader" en äkta :p. Exakt samma päls på luvan som en äkta (jämförde med de på NK), samma tjocklek och utifrån verkar materialet vara detsamma. Man ser ingen skillnad på tyget även om man jämför sida vid sida, och muddarna är fastsydda på exakt samma vis. Så det beror nog på om man köper en dålig kopia eller en bra.

Hon har dock en annan modell än du har på bilderna.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Att kalla dem falska känns för mej fel.
Det är kopior av originalen, men kan många gånger hålla mkt hög kvalitet.
Det ser man inte minst nere i Turkiet, de gör lysande kopior med sin högklassiga bomull.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ja, biljetten är nog gratis!

Dum respons, ingen vettig människa köper väl en flygbiljett för 8000 kr för att köpa en jacka. Man köper ju hem flera lager

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Kan säga att min flickväns falska köpt i kina är enligt dina "skillnader" en äkta :p. Exakt samma päls på luvan som en äkta (jämförde med de på NK), samma tjocklek och utifrån verkar materialet vara detsamma. Man ser ingen skillnad på tyget även om man jämför sida vid sida, och muddarna är fastsydda på exakt samma vis. Så det beror nog på om man köper en dålig kopia eller en bra.

Hon har dock en annan modell än du har på bilderna.

Där ser man!
Skulle vara kul ifall du kunde bidra med någon bild på den, isåfall är jag imponerad

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Hedersmedlem

Som sagt, det här är ett datorforum. Prova www.cint.se eller liknande.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion