Samsung jobbar på transparent OLED-skärm

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Samsung jobbar på transparent OLED-skärm

Ingenjörerna hos koreanska Samsung ligger inte på latsidan. Under CES 2010 visar företaget upp en transparent bildskärm i prototypstadiet.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
4000m.ö.h
Registrerad
Okt 2007

SKIT COOLT! kanske inte så smidigt att ha på en bärbar som det var på bilden men vill ju ha en här hemma med touch! som man kan ha till något helt onödigt bara för att det skall se ut som ett rymdskepp här hemma ^^

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2009

Häftigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

Fräckt! Kan tänka mig att det kommer användas på alla möjliga sätt i framtiden

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingfors
Registrerad
Jun 2004

"Vad Samsung tänker sig för användningsområden är oklart, förutom givetvis kontroll- och styrpaneler i framtida stjärnkryssare."

HAHA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2007

Internet-tablet för turister med "augmented reality" för sevärdheter hotell o liknande, som androidtelefoner med Layar?

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2006

Det borde väl betyda att man kan se från andra sidan skärmen, vad som är på framsidan? Goodbye porrsurf in public...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Det borde väl betyda att man kan se från andra sidan skärmen, vad som är på framsidan? Goodbye porrsurf in public...

haha!
kan tänka mig att många chefer tycker detta är grymt bra, då kan dom ju se vem som jobbar och vem inte.
blir epic den dagen man inte tänker på att den är genomskinlig:P

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj

a sad day for mankind:(

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Nov 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
"Vad Samsung tänker sig för användningsområden är oklart, förutom givetvis kontroll- och styrpaneler i framtida stjärnkryssare."

HAHA

HAHAHAHAHA Swec är på skämthumör idag

Tror att det bara blir jobbigt till datorskärmar, man kan ju inte koncentrera sig om man ser allt bakom skärmen. Däremot tror jag att det kan vara bra i tex bilar, ha hastighetsmätaren på vindrutan tex.

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

Lite som Peters "Crystal pepsi" (family guy).

Om någon kommer framifrån med en kniv, kan man undkomma det.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2006

Detta kanske är upptakten till framtiden, med datorn i en lins man har i ögat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009

Jag vill ha en sån ruta på min bil framtida bil, se tiden,temp och hastighet direkt i bilens framruta, kanske till och med gps... hm röststyrning behövs

Mazariner är najs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo

Tror att det bara blir jobbigt till datorskärmar, man kan ju inte koncentrera sig om man ser allt bakom skärmen. Däremot tror jag att det kan vara bra i tex bilar, ha hastighetsmätaren på vindrutan tex.

Hastighetsmätare i vindrutan finns ju redan?
Vet att i alla fall BMW har en Head up display där hastighet, information från navigatorn etc. visas på en liten skärm som reflekterar upp det i vindrutan.

Dock vore det nice med en 52" TV-skärm som var genomskinlig när den var avstängd så man kunde ha plansch eller tavla bakom för att sedan visa bilden istället när den startades.
det är i alla fall något jag skulle kunna betala en slant för

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

Finns ju TV med ram, som visar konst när du inte använder den. Så...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Hmmmmm, en transparant OLED-skärm som framruta i en bil, kan tänka mig ha hastighetsmätare, GPS och sådant där istället. Och kanske någon slags "nightvision" av "finare" slag som hjälper till lite i mörkret. Information om andra bilar, bilar bakom en etc.

*edit*
hahahahh Ecodot har tänkt likandant som mig, kanske bör läsa trådarna innan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo

Det roliga är ju att länkad produkt till artikeln är "Star Trek: The Future Begins"

.: Min Portföljdator : Länk :.
.: Duron 0.8@1.0 : KT7A-Raid : AiW Radeon 8500DV 'buildt by ATI' : Nec Fe950+ : ~92Gb Raid 0 : Vattenkylt i Hq45 :.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2002

hahaha, stjärnkryssare

Stationära: Intel i5 4690k 3,4GHz| 8GB DDR3 1800MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Intel Core2Duo E6600 2,4GHz | 2GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008

Walking combatible laptop? Awesome!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Framtidens fönster!!

Nice.

Intel Core i7 4790K, Asus Maximus VII Formula, 32 GB DDR3 2400MHz, EVGA GeForce GTX 980 SC ACX 2.0 + Några SSD'er

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
New York
Registrerad
Nov 2009

Fan vad coolt. Undrar vad prislappen landar på?

Jag skulle för övrigt vilja ha det som skiva till ett TV-bord, särskilt om den är touch. Då kan man styra allt därifrån

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
på mars
Registrerad
Apr 2007

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES

Detta ska vi ha i alla bilar nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecodot
Jag vill ha en sån ruta på min bil framtida bil, se tiden,temp och hastighet direkt i bilens framruta, kanske till och med gps... hm röststyrning behövs

Det, och kanske till och med reception/mottagnings-fönster, där både besökare och receptionist kan dela på samma information och fortfarande se varandra.
Eller varför inte de flesta kundbemötande som behöver ha ett fönster mellan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
4000m.ö.h
Registrerad
Okt 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinwe
Det, och kanske till och med reception/mottagnings-fönster, där både besökare och receptionist kan dela på samma information och fortfarande se varandra.

Får inte en läsa på fel håll då ?

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Nov 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erk
Det roliga är ju att länkad produkt till artikeln är "Star Trek: The Future Begins"

HAHA det missade jag

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där!
Registrerad
Jul 2009

Det skulle kunna användas till "Augmented reality" http://en.wikipedia.org/wiki/Augmented_reality

Edit: Jag var inte först

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
på mars
Registrerad
Apr 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinwe

Ni tänker "FEL" bygg in oled i rutan coh visa bilder från mörker seende kameror i fronten mm.

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Registrerad
Jun 2004

nvm

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2002

snacka om dålig svärta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2007

Tänk att ha det i fönsterrutorna i hemmet, kunna simulera fint väder och snygga kvinnor som går förbi ^^