Permalänk

Skid/Bräd-åkning 09/10

Var precis en sväng i Hemsdal och fick tanken att starta en tråd om skid/bräd åkningen där i år

Just nu har det kommit en hel del pudersnö och offpiståkningen när jag var där var underbar. Var säkert en halvmeter puder på vissa ställen. Blåparken var öppen så dom som gillar park hade i alla fall lite att hoppa på.
Vi bodde på staven som ligger ca 100m från liftsystemet. Lägenheten var riktigt fin och bodde ruskigt bra där.

Skriv gärna om era resor denna vinter säsong.

Mvh
Adde

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem

Var i Sälen 9-13 december i år. Få backar öppna men det var skönt att få åka lite utför igen. I slutet på Januari blir vi några kompisar som far till Sälen en långhelg och Romme Alpin kommer att besökas ett antal gånger helt klart, kanske redan nu i december.

http://www.youtube.com/watch?v=dHOkUoZSarw

(går inte bädda in youtube filmer direkt i posten va?)

Permalänk
Medlem
Citat:

(går inte bädda in youtube filmer direkt i posten va?)

Ska gå!

Permalänk

Ska till Branäs den 21 januari! Ser fram emot det Åker snowblades!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Ska till Åre 22-29 januari! Var två år sen jag åkte sist och innan det var det tre år sen. Kommer bli sjukt kul

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Ska till Åre 22-29 januari! Var två år sen jag åkte sist och innan det var det tre år sen. Kommer bli sjukt kul

Då blir vi två från Sweclockers, åker mellan 24-31. Den årliga åreresan med gänget, alltid lika roligt.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Var i Sälen 9-13 december i år. Få backar öppna men det var skönt att få åka lite utför igen. I slutet på Januari blir vi några kompisar som far till Sälen en långhelg och Romme Alpin kommer att besökas ett antal gånger helt klart, kanske redan nu i december.

http://www.youtube.com/watch?v=dHOkUoZSarw

(går inte bädda in youtube filmer direkt i posten va?)

[youtube]dHOkUoZSarw[/youtube]

Permalänk
Medlem

Ska till Hintertux vecka 7 ned farsan o brorsan! Autobahn första gången för mig:)

Permalänk
Medlem

Trysil 3-10 Januari

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Ska till sälen tors till sön v.4

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

Hoppas vi kan få lite bilder från Sweclockarnas vinter semestrar. Själv hade jag tyvärr ingen kamera med mig så kan ej bidra med bilderna från backen.

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem

Blir först en vecka i Kläppen med familjen v6 och sen en vecka i Österrike med polarna v8. Längtar så otroligt mycket, att åka skidor är bland det bästa jag vet!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Tänkte hälsa på några kompisar som säsongar i St Anton. En vecka eller två blir det väl, beroende på ekonomi

Hoppas på riktigt mycket fina offpist-åk med mycket pow.

Kör på mina Nordica Blower (110mm) från -06
Inte snygga men ruggigt sköna.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Var i Hemsedal under luciahelgen. Bodde i Totten-lägenheterna, mitt emot sportsbaren. Min tolfte resa till H-dal och jag har nog bott där det går att bo. Bra med snö och inte för kallt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Då blir vi två från Sweclockers, åker mellan 24-31. Den årliga åreresan med gänget, alltid lika roligt.

Nice! Jag kommer åka bräda och bära färgglad plommonstopp och fluga i plast fastlimmad på hjälmen och runt kragen på jackan. Heja om du ser oss vettja

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

En liten hjälmkamera-film av mig som gör mig än mer sugen på att åka.
Carvar lite i Lindvallen.
http://www.youtube.com/watch?v=941pg3bhWc8
Går ner i nån attack-stance när jag åker så vinkeln blir ju helkass. Får göra om fästet till i år och även fixa bättre batterier för dessa dog hela tiden.
Min syster som jag väntar in och som åker förbi.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Drar till Tandådalen/hundfjället den 27e dec och stannar en vecka, ska bli jävligt gött att komma upp igen och köra lite

Körde premiär åk i våran egna slalombacke den 20 dec.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Ni kan väl berätta vad ni kör med eller om ni jibbar eller åker pist eller vafan som helst, jäkla intressant och veta två datum och en by.

Själv ska jag till österrike v.8 och frankrike på påsklovet när det nu än är, och har ingen aning var, återkommer. Kör på mina Movement Thunder -09 med Bonkers 120 eller Duke om jag kunde låna ett par av en polare. Ska bli riktigt soft!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Åre v3 och troligtvis Serre Chevalier i mars...

Permalänk

Har just anlänt till Vemdalen för att jobba! Andra säsongen jag är här
Har hunnit leka upp nya brädan och kan inte säga annat än att jag är så jävla nöjd över att vara tillbaka!

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Åkte upp till Jämtland idag och ska fira jul men blir lite skidåkning efter julen uppe i Åre, lär ju vara packat med andra Stockholmare men det får man tolerera antar jag.
Flera polare som fick jobb i Sälen också så ska försöka ta mig dit och göra deras liv ett helvete medan jag är där

Permalänk

nyss hem kommen från en weekend i stöten. åkningen var inte den bästa då få backar var öppna och det på vissa ställen var väldigt isigt. när jag var där byggdes parken så någon riktig parkåkning blev det inte. dom hade dock öppet jibb parken och big air bag så lite hoppning blev det i alla fall. offpisten i stöten är inget som tilltalar mig då det är för mycket tät skog (gillar öppna ytor).

va där över nyår och vilket party det blev på nattklubben där. två stora dansgolv 3 barer och en del del ställen att sitta och chilla på.

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk

Vinterstormar är alltid trevligt

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem

Är just nu i ramundberget. Termometern visar -31 grader celsius. Blir inte mycket skidåkning....

Visa signatur

---

Permalänk

Blir i vanlig ordning v8 i Lofsdalen. Är inte kräsen med backarna då jag mest glider runt på bräda (eller skidor) men det är alltid ett kul gäng som drar dit. Det är viktigare imo. Får hoppas värmeböljan är över till dess!

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurihaxxx
Har just anlänt till Vemdalen för att jobba! Andra säsongen jag är här
Har hunnit leka upp nya brädan och kan inte säga annat än att jag är så jävla nöjd över att vara tillbaka!

Jaså? Kul! Samma här faktiskt, fast jag har varit här ett bra tag nu... började jobba igen efter Lucia. Vart jobbar du? Björnrike Lift här.

Åkte lite skidor i förra veckan, det är fortfarande alldeles för kallt för att åka på riktigt, långa åk i hög fart ger hög risk för köldskador när det är runt 30 minusgrader. Har dock hört från turister att backarna är riktigt grymma just nu, hårt men ingen is.

Kommer att jobba hela säsongen Björnrikes liftar, så det lär bli mycket skidåkning på lediga dagar. Åker just nu på ett par carvingskidor av modellen Fischer Progressor 8+ grymt isbett och sväng, så länge underlaget är platt så är det bara att luta och trycka så svänger man...

Kan väl samtidigt meddela att samtliga av Vemdalens 51 backar är öppna, nån enstaka har väl sin översta bit stängd (Solsvängen i Björnrike har branten stängd t ex) men annars är allt öppet, riktigt bra skidåkning den här tiden på året, mycket lite folk och billiga priser för dom som kan ta ledigt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

Ska nog åka bräda igen för första gången på närmare 5 år vecka 4. Inte bestämt än men blir kanske något mindre/billigare ställe som Säfsen eeller Hundfjället eller liknande Så sjukt härligt att åka och det var ju det som gjorde det värt att vara vinter i Sverige.

Ska bli så grymt att få åka igen!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Förra vintern bodde jag sex månader i Whistler BC, vintern innan dess bodde jag en månad i Beaver Creek CO. Efter det kan det bara bli sämre men jag gör så gott jag kan. Vecka fyra ska spenderas i Lindvallen med ett gäng polare och minst en resa till lär det bli, eventuellt till alperna. Kör på en Extrem Enlight 161 med Ride CAD-bindningar när det ska gå fort och har precis införskaffat en LibTech Skate Banana 152 med Flux Titan RK för att leka. Den ska testas på Hammarbybacken i veckan.

Kul tråd! Lovar att återkomma med bilder under säsongen.

Permalänk
Medlem

Åre vecka 4...och det verkar jag ju vara långt ifrån ensam om här! Saken är den att jag behöver ny utrustning i år och därför tänkte hyra alternativt köpa skidor på plats. Behöver dessutom pjäxor. Någon som varit där mer som kan tipsa om bra/prisvärda ställen för detta?

Visa signatur

"We have just one world But we live in different ones" - Dire Straits, "Brothers in arms"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zatom
Åre vecka 4...och det verkar jag ju vara långt ifrån ensam om här! Saken är den att jag behöver ny utrustning i år och därför tänkte hyra alternativt köpa skidor på plats. Behöver dessutom pjäxor. Någon som varit där mer som kan tipsa om bra/prisvärda ställen för detta?

Alltså, finns nog inte, har du inte möjlighet att hyra/köpa i Malmö innan du åker?
Om du kan rekommenderar jag Snö&Sjö på Limhamn för det!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"