Permalänk
Medlem

Diskmaskin

Hej köpte en begagnad diskmaskin.

Ardo ADW62E verkar helt omöjligt att hitta en instruktionspanel.
Någon som har en aning?

Dessutom är vi lite bekrymrade eftersom dem sista 35 minuterna av programet är diskmaskinen helt tyst och gör ingenting. Är detta något slags torkprogram eller är den trasig?

Visa signatur

xrl

Permalänk
Medlem

Är ingen expert på diskmaskiner men när dom stannar up så är det väll för att byta vatten och sedan värma på det igen för att spola av rester.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Entusiast

Låter som om den torkar disken i slutet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

35 minuter utan att den gör någonting alls, låter lite väl trodde den skulle sätta igång igen men det gjorde den inte.. när den var klar så hörde man ett pip sen var det klart

Visa signatur

xrl

Permalänk
Medlem

Det är nog inte omöjligt att den torkar i 35min, min torkar närmre 30min skulle jag uppskatta

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Jisses vad jag längtar tills jag flyttar och får diskmaskin. Åt helvete med det där eviga gnidandet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Jisses vad jag längtar tills jag flyttar och får diskmaskin. Åt helvete med det där eviga gnidandet.

Är inte mycket bättre, man blir bara latare och det slutar med att det är jobbigt att plocka ut skiten i stället.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Är inte mycket bättre, man blir bara latare och det slutar med att det är jobbigt att plocka ut skiten i stället.

Givetvis, men du har inte en massa illaluktande mat stående. Det är trots allt lättare att sätta igång en diskmaskin än att ställa sig och börja diska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Givetvis, men du har inte en massa illaluktande mat stående. Det är trots allt lättare att sätta igång en diskmaskin än att ställa sig och börja diska.

Diska efter varje måltid då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Givetvis, men du har inte en massa illaluktande mat stående. Det är trots allt lättare att sätta igång en diskmaskin än att ställa sig och börja diska.

Kan tänka mig det, men som sagt, man uppskattar oftast inte det man har^^

Visa signatur

pff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Diska efter varje måltid då?

Det blir ändå ganska mkt disk varje måltid om man faktiskt lagar mat också..

Jag slår ett hårt slag FÖR diskmaskinen!
Jag ler varje gång jag plockar i och ur den.
Att handdiska glas och bestick är verkligen ett riktigt straff.

Visa signatur

Just cuz I'm not paranoid doesn't mean they aren't watching

Permalänk
Medlem

Eller så kan man vara riktigt lat och köra plast bestick och pappers tallrikar.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Givetvis, men du har inte en massa illaluktande mat stående. Det är trots allt lättare att sätta igång en diskmaskin än att ställa sig och börja diska.

Ja man tycker ju det, men inte fan gör man det ändå!

Permalänk
Medlem

Diskmaskiner kan gott och väl torka i en halvtimme nuförtiden, på så vis kan tillverkaren ändra på energiklassningen till det bättre.

"Tiden är ju gratis" som Bosch sa när jag mailade och påpekade detta.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Anledningen är väl också för att minimera kalkavlagringar på disken. Öppnar man diskmaskinen precis när den är klar så avdunstar massor av vatten från disken istället för att rinna av, varvid man får kalkavlagringar.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Onkel Scan
Det blir ändå ganska mkt disk varje måltid om man faktiskt lagar mat också..

Jag slår ett hårt slag FÖR diskmaskinen!
Jag ler varje gång jag plockar i och ur den.
Att handdiska glas och bestick är verkligen ett riktigt straff.

Word! Finns inget tråkigare..

Kan rekommendera Electrolux ESF2450 .. har den tidigare modellen

Har ägt den i 3år och fungerar fortfarande klockers!

största bänkdisken tror jag.. 6kuvert.. men bra man rymmer lite också

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!