Behöver AKUT hjälp med snustillverkning!

Permalänk
Medlem

Behöver AKUT hjälp med snustillverkning!

Jag har aldrig gjort detta förut, och nu känns som att jag fuckat upp rejält!
Jag läste fel på ettiketten och har nu kokat upp vattnet med natriumkarbonatet istället för saltet. Allt är redan utblandat i tobaken. Hur fel kommer detta bli? Eller kan det räddas? Saltet är ju mer en smakförstärkare så den kan jag väll kanske leva utan (400 spänn i sjön vill man ju inte slänga!)

Fråga är om natriumkarbonatet förstör nu när snuset ska in i ugnen?

Någon som vet? =/

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk

När står det att man ska ha i det då?

Natriumkarbonat är basiskt så det skulle kunna vara för att neutralisera div syror eller för att ge smak, inte för att natriumkarbonat smakar gott.

De kommer inte sönderfalla i ugnen i alla fall.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Gjorde samma fel en gång. Körde bara på som vanlig. kommer lukta lite mer när du bakar det. Gjorde det för mig iofs

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

Re: Behöver AKUT hjälp med snustillverkning!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ish
Jag har aldrig gjort detta förut, och nu känns som att jag fuckat upp rejält!
Jag läste fel på ettiketten och har nu kokat upp vattnet med natriumkarbonatet istället för saltet. Allt är redan utblandat i tobaken. Hur fel kommer detta bli? Eller kan det räddas? Saltet är ju mer en smakförstärkare så den kan jag väll kanske leva utan (400 spänn i sjön vill man ju inte slänga!)

Fråga är om natriumkarbonatet förstör nu när snuset ska in i ugnen?

Någon som vet? =/

Hur gick det?
Bra att veta om man skulle råka göra samma fel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Gjorde samma fel en gång. Körde bara på som vanlig. kommer lukta lite mer när du bakar det. Gjorde det för mig iofs

Vid vilken temperatur fermenterade du tobaken? 50 grader klarar nog alla tillsatserna.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Behöver AKUT hjälp med snustillverkning!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rose Brass
Hur gick det?
Bra att veta om man skulle råka göra samma fel.

Vid vilken temperatur fermenterade du tobaken? 50 grader klarar nog alla tillsatserna.

Njea.. Typ 85 grader i 24h.. Vart lite svårkramat.. Men vem fan gör det liksom ^^

Overall är jag riktigt nöjd. Men det blir nog mer essens i nästa gång.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Hur smakar snuset mot annat snus? Sen hur gjorde du exakt?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]