Permalänk

Känner ni igen dessa minnen?

Tjo, jag fick gå bananas över ett gäng servrar som inte längre behövdes (dom skulle slängas) och snodde åt mig diverse gosaker så som netgear brandväggar, RAID kontroller kort, etc.

Jag kom even över en del RAM minnen, aldrig fel att ha backup.
Men två 1GB stickor var olika från alla andra (dom satt dessutom i backup burken) och är av tillverkaren "Nanya", jag försökte kolla upp tillverkaren och minneskortet i sig för att se om det kan vara potensiellt värt att kränga iväg för ett par hundra.

Länk till hemsidan för företaget:
http://www.nanya.com/PageEdition3.aspx?Menu_ID=86&def=210&lan...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Om det är DDR2 stickor så skulle jag nog säga att det knappt e värt besväret att försöka sälja, är det DDR kan dom vara värda några kronor till med inte mycket. Om minnena har suttit i en riktigt server är det antagligen ECC och då kan man inte ens använda dom på standard moderkort. Jag har sett 2 och 4 GB stickor med ECC gå för ett par tior på tradera just för dåligt hårdvarustöd.