Nvidia lanserar Tegra för tablet-pc

Permalänk
Medlem

Rätt bra genomgång om nya Tegra på Anand;
http://www.anandtech.com/gadgets/showdoc.aspx?i=3714

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Rätt bra genomgång om nya Tegra på Anand;
http://www.anandtech.com/gadgets/showdoc.aspx?i=3714

Har läst den nu Det snackas mest om ARM A9 kärnorna tycker jag!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jo, jag fattade det som att NVidia inte ville snacka så mycket tekniskt än, medans ARM var villiga att ge massor av info om deras produkter.

Permalänk

Jag såg pressreleasen och måsste bara säga att Epics vd Tim Sweeney är en riktig nörd. Då menar jag verkligen NÖRD!!!! Haha. Kul att se han tillsammans med nvidias vd som är nästan lika stabil på scen som Steve Jobs.

Permalänk
Medlem

Vaför bara tablet-pc och netbooks. Denna krets verkar ju väldigt kapabel för även inbyggd grafik i vanliga lapptops.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka16605
Jag såg pressreleasen och måsste bara säga att Epics vd Tim Sweeney är en riktig nörd. Då menar jag verkligen NÖRD!!!! Haha. Kul att se han tillsammans med nvidias vd som är nästan lika stabil på scen som Steve Jobs.

HAha håller med till 200%, lite som john carmack iD software

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poka64
ja, ni kan ju glömma att köra Windows på den här plattformen, vad jag vet så finns inte windows i en ARM-version

Kan ju så klart ändras sig ganska snabbt om många netbooks börjar köra med ARM.

Jo, precis som Windows fanns till Alpha tidigare.
Men sen får ni tänka på att även om det kommer, så kommer det inte finnas några program kompilerade för platformen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Jo, precis som Windows fanns till Alpha tidigare.
Men sen får ni tänka på att även om det kommer, så kommer det inte finnas några program kompilerade för platformen.

Det lär tas hand om förr eller senare. Kompabilitetsproblem fixas med tiden

Permalänk
Medlem

Ser att min dröm om mobillana typ red alert med touchscreens snart är här :D!