Verbatim lanserar små externa hårddiskar

Permalänk
Melding Plague

Verbatim lanserar små externa hårddiskar

Amerikanska Verbatim lanserar en familj externa hårddiskar med storleken i fokus.

<a href="http://www.sweclockers.com/nyhet/10373-verbatim_lanserar_sma_...">Läs nyheten</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om de droppar priserna på dem så vore det ju intressant, men jag tror inte sådär jättemånga kommer köpa hårddiskar till ett överpris bara för att de är någon centimeter mindre än en annan.

Men jag har ju haft fel förr... en gång...

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Känns ju något efter att släppa USB 2 diskar nu..

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem

lägger hällre dom pengarna på en SSD till datorn och ett rejält USB minne isåfall

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Alldeles för dyrt...

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

På tok för dyra och dessutom USB 2.0, inte alltför bra tajmat tycker jag.

Nä, USB 3.0 och snäppet billigare så skulle de vara riktigt intressant, speciellt när man har en netbook och inte vill ha en extern hårddisk som är lika stor som själva datorn

Permalänk
Medlem

Blir nog en sån här sak när jag känner att jag har pengar att lägga på den. Riktigt trevligt utseende, härlig storlek

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

Har en exakt likadan fast från ett företag som heter freecom, har funnits på marknaden ett bra tag..
Inget nytt, ajaj verbatim

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Har en exakt likadan fast från ett företag som heter freecom, har funnits på marknaden ett bra tag..
Inget nytt, ajaj verbatim

Den här är ju en bra bit mindre än Freecoms. Men Freecom har ju en fantastisk smart kabellösning. Har haft min 80GB sedan hösten 2005 nu. Jag har luffat jorden runt med den i ett år och sedan skickat den med posten massvis med gånger utan problem.

Permalänk
Medlem

Mindre?
Freecoms är ju också 2,5" precis samma storlek och vad gäller designen skulle jag nog säga att de "lånat" den från freecom också
http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=31256

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Mindre?
Freecoms är ju också 2,5" precis samma storlek och vad gäller designen skulle jag nog säga att de "lånat" den från freecom också
http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=31256

Ah, jag trodde vi pratade om den här Freecom driven - jag vistte inte att de kommit ut med en mindre variant. Den där är så lik att jag skulle gissa att Freecom tillverkar Verbatims variant åt dem.

Jag skulle dock ta Freecoms större modell vilken dag som helst i veckan pga den smarta kabellösningen.