Permalänk
Medlem

Enligt vad jag förstår så har de väldigt litet eget lager. Grejorna skickas direkt från tillverkarens lager till kund vilket ibland kan ta lite tid. Pixmanias lagersaldo visar alltså tillverkarnas lagersaldo.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk

ja de funkar, men problemet blir att om den går sönder etc och det blir ett garantiärende så brukar dom vara sjukt sega. Själv handlade jag en mobil av dem som vart tvungen att repareras så skickar in dem till dom här i sverige och dom skickar vidare till frankrike, de värsta är att de tar typ en vecka innan de hämtar upp paketet i sverige för vidare frakt och efter två veckor har de nått fram till frankrike. Tror det tog 2.5 månad innan jag hade mobilen tillbaka. Mailade och frågade hur ärendet forlöpte men man fick aldrig svar och inte kunde de heller ge någon info om de ens tittat på mobilen (dock kunde man se på hemsidan att de inte gjort de).

Så urusel kontakt , dåligt bemötande etc. Dyr frakt har jag för mig de hade också. Annars är de ingen fara

Permalänk

Tror nog att man får grejerna relativt fort för det mesta, men skulle det strula så är det ju så gott som kört att lösa problemen med dom. Är nog inte det lättaste att avbeställa. Och skulle man behöva reklamera så är det ju mer eller mindre kört på förhand, verkar som att det tar många månader att få sakerna utbytta/reparerade.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

ska nog akta mej för den butiken då..

Permalänk

fast den butiken har ett moderkort som jag vill ha men de moderkortet finns fan ingen annan stans...ska man våga beställa de ändå?

Permalänk

Vad heter kortet?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Permalänk

Hm, frågan är varför den inte lagerförs i Sverige? Beror väl antigen på att kortet är på väg in eller bort från marknaden. Är inte så insatt på AMD-sidan, men är det verkligen klokt att köpa ett moderkort av Saphire? Känns som ett tryggare val att ta ett Asus, Gigabyte, MSI osv., men du har säkert nån anledning att välja den.

Skulle jag nu verkligen behövt den skulle jag köpa den från nån tysk alt. engelsk sida istället. Fransmännen är ju inte kända för kundservice direkt... pixmania är ett bra exempel på det.
Börja med att titta på de tyska butikerna som är listade här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=445744&c=all
Sen har du alltid http://geizhals.at/ för priser i de tysktalande delarna av Europa och t.ex. froogle (.de / co.uk osv.). Inte nog med att du slipper pixmania kommer du garanterat hitta den billigare också.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=95492
http://www.webhallen.com/prod.php?id=94951

2st 790gx dock ej sapphire men finns i svergie o bra leveranstider från webhallen av personlig erfarenhet. kanske inte billigast men aldrig haft problem me dom. va inne o kolla run på bluray filmer på webbhallen därför ja länka därifrån!

Permalänk

okej, tack så mycket

Permalänk
Medlem

Ett annat aber med Pixmania, är defakto att man inte kan veta ifall det är exakt samma produktpaket man får, som om man köpte ifrån Svensk butik. Ett klassiskt exempel är DVD/BluRay spelare som i Sverige levereras med HDMI kabel. Inte alls säkert man får det ifrån Pixmania, och då var det kanske helt plötsligt inget fynd.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
Ett annat aber med Pixmania, är defakto att man inte kan veta ifall det är exakt samma produktpaket man får, som om man köpte ifrån Svensk butik. Ett klassiskt exempel är DVD/BluRay spelare som i Sverige levereras med HDMI kabel. Inte alls säkert man får det ifrån Pixmania, och då var det kanske helt plötsligt inget fynd.

Var har du fått det ifrån att svensksålda levereras med HDMI-kabel?

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte beställa saker därifrån.. känner 2 st som köpt där och båda blev väldigt missnöjda med deras service och leverans tid.

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820k @ 4.2ghz | Kelvin S24 | 4x4GB 2133mhz | MSI GTX 980ti gaming @ 1450 / 3900 Mhz | Evga 850w Gold G2 | 256Gb 850 Pro SSD x2 | Corsair 550D | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

har bara positivt att säga om pixmania då jag köpte en Yamaha subbas av dom som kom efter 4 dygn,sparade 900kr jämfört med billigaste butiken i sverige

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
har bara positivt att säga om pixmania då jag köpte en Yamaha subbas av dom som kom efter 4 dygn,sparade 900kr jämfört med billigaste butiken i sverige

Men om man ändå beställer från utomlands (vilket man ju gör med pixmania fast det står på svenska) kan man lika gärna beställa från nån mer pålitlig affär (i t.ex. Tyskland eller U.K.)

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Var har du fått det ifrån att svensksålda levereras med HDMI-kabel?

De flesta levereras inte med HDMI kabel, men ibland för vissa modeller så skall HDMI kabel ingå. Det är i dessa fall som det kan skilja mellan den svenska och Pixmanias produkt.

Jag avråder starkt från Pukemania!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
http://www.webhallen.com/prod.php?id=95492
http://www.webhallen.com/prod.php?id=94951

2st 790gx dock ej sapphire men finns i svergie o bra leveranstider från webhallen av personlig erfarenhet. kanske inte billigast men aldrig haft problem me dom. va inne o kolla run på bluray filmer på webbhallen därför ja länka därifrån!

Webhallen och pixmania har samma ägare.

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gameman
Webhallen och pixmania har samma ägare.

El-Giganten likaså, men det är inte samma företag för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gameman
Webhallen och pixmania har samma ägare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
El-Giganten likaså, men det är inte samma företag för det.

Webhallen har framförallt sitt eget postorderlager i Sundbyberg i utkanten av Stockholm samt fysiska butiker i sagda ort, Stockholm, Göteborg, Malmö samt Uppsala. Något Pixmania inte har. Trots att de har en Svensk domän för sin sajt (bl a) så har de tidigare själva hävdat att eftersom de är baserade i Frankrike så behöver de inte följa Svenska köplagar.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanslagna*