Permalänk
Medlem

FLV-spelare för webben

Behöver ha en bra flv-spelare för webben, har sökt och sökt men inte hittat någon som duger. Har ni några tips? Kostnaden för spelaren spelar ingen roll (kanske har ett tak på 5-6k, men jag tror inte att någon spelare kostar så mkt)

Krav:
Cleant utseende, spelar inte jättestor roll om jag inte kan förändra utseendet, bara det går att få en okej look på det, ju stelare desto bättre
Kunna spela upp flv-filen i fel upplösning, det här är den svåra biten, de spelare som jag testat hittills klarar inte av det så bra. Det jag menar är alltså att den ska kunna förminska eller förstora uppspelningen, likt youtube-spelaren gör när man använder den på andra sidor.
Multi-domain, licensen måste gå att få som unlimited multi-domain, om inte unlimited så minst 100.
Inget förarbete, spelare ska kunna gå att lägga in på en sida och sen ska flv-filen länkas in, jag vill inte ha någon form av förarbete i flash eller liknande.

jag har kollat lite extra på JcPlayer som jag gillade väldigt mkt, men den klarade inte av andra punkten speciellt bra.

Så, har ni erfarenheter av någon bra som har ovanstående egenskaper?

Permalänk
Medlem

FlowPlayer har vi just köpt för ett projekt. Vi var nöjda med deras gratisspelare, men behövde lite mer funktionalitet så vi köpte den lilla komersiella licensen (vi behöver den bara på en domän) - och hittills verkar den klara jobbet bra.

Permalänk
Medlem

Har kikat lite på den, men den verkar vilja att man slänger in en key för den för varje domän och det fungerar dessvärre inte, det blir för mkt bök om man lanserar den på säg 50 domäner samtidigt... Men det går kanske att komma runt om man kontaktar dom. Har du provat att resize den någonting? Klarar den det bra?

Har även kikat mer på JW Player och den verkar klara det mesta faktiskt. Gillar dock inte att de tar extra betalat för skins, det känns lite snålt på nått sätt, känns som det bör ingå, även om priset blir lite högre. Men problemet med den är att maxlicensen är för 50 sidor, har dock mailat dom för att kolla om det går att lösa.

EDIT:
Hur är bra fungerar skinningen på flowplayer? Finns det färdiga som inte har så mkt rundade kontroller? Den känns lite bloatad som standard (jag är lite känslig )

poop... såg precis att unlimited av flowplayer kostar €950. Kanske lite mkt, måste nog hitta en kund som är villig och betala en del av den kakan för att få igenom det med chefen... hehe

Permalänk
Medlem

Jag har som sagt bara använt licensen för en domän, men det låter konstigt att flerdomäns-licenserna kräver olika keys på olika domäner? I så fall är det värdelöst - det kan jag hålla med om. Resize har vi väl inte gått igenom helt och fullt, men vi har några filmer som inte är i rätt format - dom får standard svarta borders uppe och nere i playern. Det går att jämföra med att du tittar på en 16:9-formatsfilm på en 4:3-formatsTV. Vi har inte använt skins, däremot är den ganska lätt att styla om för mindre förändringar. T.ex. "flytande" kontrollbar istället för en som sitter fast, man kan branda den väldigt lätt (visa en egen logga i playern hela tiden), bl.a.

950 EUR är väl att ta i, men multidomänlicensen går ju på 295 EUR för 100 domäner - borde inte det räcka?

Permalänk

Jag har gjort en flv-spelare en gång i tiden. Du kan kolla om det är nåt att ha:
http://oos.moxiecode.com/flvplayer/

Den kostar inget och du får använda den hur du vill iaf
Men jag kom aldrig så långt så man kan skinna den, tyvärr. Men den är ganska minimalistisk.

Permalänk
Medlem

Ojoj jag vet inte hur många flv-spelare man har byggt
En sån sätter man ihop på typ en timme om det finns en färdig design.

De flesta spelarna online har en hel del buggar som jag stör mig på, jag som har Flash debugplayer
Och sen så är alla extremt fula och går inte att göra så personliga så att de passar sidan

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjornie
Jag har som sagt bara använt licensen för en domän, men det låter konstigt att flerdomäns-licenserna kräver olika keys på olika domäner? I så fall är det värdelöst - det kan jag hålla med om. Resize har vi väl inte gått igenom helt och fullt, men vi har några filmer som inte är i rätt format - dom får standard svarta borders uppe och nere i playern. Det går att jämföra med att du tittar på en 16:9-formatsfilm på en 4:3-formatsTV. Vi har inte använt skins, däremot är den ganska lätt att styla om för mindre förändringar. T.ex. "flytande" kontrollbar istället för en som sitter fast, man kan branda den väldigt lätt (visa en egen logga i playern hela tiden), bl.a.

950 EUR är väl att ta i, men multidomänlicensen går ju på 295 EUR för 100 domäner - borde inte det räcka?

multidomänlicensen har ju nackdelen med api-keys. Om man kör unlimited slipper man det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av YellowMan
Jag har gjort en flv-spelare en gång i tiden. Du kan kolla om det är nåt att ha:
http://oos.moxiecode.com/flvplayer/

Den kostar inget och du får använda den hur du vill iaf
Men jag kom aldrig så långt så man kan skinna den, tyvärr. Men den är ganska minimalistisk.

Såg ganska bra ut, dessvärre måste vi ha möjlighet till fullskärm och lite annat (glömde ta upp det i listan).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gameresource
Ojoj jag vet inte hur många flv-spelare man har byggt
En sån sätter man ihop på typ en timme om det finns en färdig design.

De flesta spelarna online har en hel del buggar som jag stör mig på, jag som har Flash debugplayer
Och sen så är alla extremt fula och går inte att göra så personliga så att de passar sidan

nja, en timme låter otroligt lite för att få till en buggfri som fungerar i alla webbläsare. Dessutom så ska den funka
Men även om man skulle kunna göra det på en timme så har vi ingen på jobbet som kan flash tillräckligt bra, så att köpa in en färdig är betydligt mer värt för oss.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
Såg ganska bra ut, dessvärre måste vi ha möjlighet till fullskärm och lite annat (glömde ta upp det i listan).

Högerklick, "Toggle Fullscreen" finns ju... "lite annat" vet jag ju förstås inte vad det innebär

Men det bästa är nog att göra en själv, så du får det som du vill ha det, är ju inte speciellt svårt. Finns ju i princip färdiga komponenter i flash som du kan klippa och klistra, om man inte bryr sig om allt bloat förstås. Eller betala nån som bygger en efter dina önskemål.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
nja, en timme låter otroligt lite för att få till en buggfri som fungerar i alla webbläsare. Dessutom så ska den funka
Men även om man skulle kunna göra det på en timme så har vi ingen på jobbet som kan flash tillräckligt bra, så att köpa in en färdig är betydligt mer värt för oss.

Alltså det var det jag menade.
Normalt så brukar vi göra dynamiska videospelare på ungefär 20min med olika önskemål (Man har det mesta färdigt).
Stort sett alla sidor (kampanjer till Ikea, ving etc.) vi bygger vill ha någon egen dynamisk videospelare.

Annars är nog Yellowman's videospelare att rekomendera! han kan sina saker ^^

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman