Mass Effect 2, villken klass väljer ni?!

Permalänk
Medlem

Mass Effect 2, villken klass väljer ni?!

Villken klass ska ni spela i Biowares nya Mass effect 2? Och skriv gärna vad ni tycker om detta spel!

http://www.fz.se/filmer/20100113/mass-effect-2-soldier/

Soldier film ,tack till cat_fish_1 som hittade den

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

ska köra vidare med min soldier från förra Mass effect, de ska vara skjuta och döda:P därför ändrar inte jag klass.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Sentinel såklart, avancerad teknik, intelligens och pistol ska det vara!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Tror jag börjar på nytt nu på ettan och kör vanguard, älskar cryocharge eller vad den heter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Sentinel såklart, avancerad teknik, intelligens och pistol ska det vara!

Min första gubbe va Sentinel, måste säga att pistolen är lätt bäst kör med Wrex(Hagelboose) och ashly (Assult rifle)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Jag är lite sen in i mass effect (grymt spel!). Håller på att spela första just nu. Har kommit halvvägs skulle jag tro. De här valen du skriver om, kommer de senare eller har jag missat någonting i starten?

Permalänk
Medlem

En liten film om Soldier klassen som jag nyss hittade,,

man blev ju inte midre sugen iaf

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Vanguard all the way.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Min första gång i mass effect var jag adept/nemesis, pistolen är ju allt man behöver... Men nu spelar jag som vanguard med singularity, lite mer badasskänsla i det kommer nog fortsätta med honom.

Vore intressant att veta om folk gjorde sina egna karaktärer (posta bild?), eller om de körde på stock.

själv gjorde jag en egen. kan posta en bild sen, antingen här eller i screenies- tråden

Permalänk
Medlem

Som cat_fish_1 så körde jag soldier i ME1 och det skulle kännas konstigt att byta inriktning. Äntligen en film om soldier klassen den har man väntat på.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Entusiast

Kommer fortsätta min ME1 karaktär, han var en blandning mellan Engineer och Soldier. Tror det kan ha varit Infiltrator, osäker.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Började köra igenom Mass Effect 1. Vill köra Mass Effect 2 på min NTSC 360 Elite och vill ha achievementen för att klara Mass Effect 2 med en profil från 1

Har en level 60 i Mass Effect 1 på min PAL box men kommer nog tycka 2an på en box med HDMI istället är värt att lira igenom 1an igen

Är Soldier precis som första gången jag körde igenom spelet. Funderade på att prova Adept men jag lirar på Insane svårighetsgrad så jag tror Soldier ger mig minst huvudvärk laddningstider

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Adept alla dagar i veckan!

Lift + Throw eller Singularity och så är striden vunnen.

Level 60 sparfil med alla uppdrag inklusive DLCs utförda, max stålar, Nivå X vapen och rustningar.

Plus bonus från förhandsbeställning plus bonusen från Mass Effect Galaxy.

Kör custom Female Adept. (Jennifer Hale är en mycket bättre röstskådis än Mark Meer).

Högre förväntningar än vad jag har på uppföljaren finns inte!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
En liten film om Soldier klassen som jag nyss hittade,,

man blev ju inte midre sugen iaf

Nice! letade efter en soldier film

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Adept såklart, full power biotics! Infiltrator eller Engineer some andrahands.

Permalänk
Medlem

Custom Female Adept här med! Men jag ångrar valet när jag ser på videorna. Engineer verkar rätt kul, Infiltratio likaså. Men Soldier är sättet jag spelar på och det jag borde valt. Vanguard hade nog också passat mig bättre än Adept.

Har inte kommit så långt och har väldigt tråkigt. Storyn är boring och snacket likaså. Sen springer man mest runt och öppnar dörrar och löser tråkiga pussel som inte är belönande. Jag plågade mig genom halva dead space innan jag gav upp, samma skit hela tiden, är det samma med mass effect 2 med, eller tar det sig längre fram? Eller ska jag bara snacka med idioter och panga robotar hela tiden? Det är inte så episkt enligt mig...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
SpelClockers

Valde adept eftersom jag körde det i ME1.

Tyvärr så är ME2 väldigt tunt och upprepande om man jämför med ettan.
Men innan alla skriker att me2 är större så låt mig förklara.

ME1 hade en VÄLDIGT bra och fyllig story.
Halva spelet gick inte ut på att hitta nya gubbar och hjälpa dem med deras snyft historier.
Det fanns inga hack,scan o decrypt småspel som man tröttnade på.
Det fanns multum med olika uppgraderingar dvs vapen och armor.
Visst det va lite för mycket "drops" men hellre för mycket än ingenting.

Så tyvärr så är enligt mig iaf ME2 riktigt tjatigt.
Jag satt och tänkte på om jag skulle ta o spela om det en gång till men pga alla dessa upprepande skitsaker så kan jag bara inte tänka mig en sån sak.

Tur att de tog bort bilen och sparade den till DLC För att krama ut ännu mer pengar för ett undermåligt spel(jämfört med ME1).

Nej usch och fy.

Permalänk
Medlem

Körde Vanguard en bit in i spelet men jag jag trivdes inte alls med klassen som jag gjorde i ME1, för mycket ändringar till det sämre enligt mig.
Så jag började om med en soldier och det fungerar mycket bättre nu.

Kan hålla med om att småspelen är lite väl tjatiga i ME2, samt var är all loot? (tycker om att loota haha )

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Vanguard blir bra mycket roligare en bit in i spelet. Tyckte också han var lite lam i början.

Permalänk
Medlem

kör själv på insanity och Engineer som klass. I tvåan så har fienderna 1-2 sköldar på sig och dessa måste man få ner innan "biotics" kan användas, detta kan man då antingen göra med vapen eller "overload" som är en engineer skill. Man kan också frysa fiender med cryo

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk

Spelet installeras på hårddisken nu! Precis spelat igenom ettan. Ska greja med saves först sen blir det att spela massivt.

Kör Soldier.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Vanguard blir bra mycket roligare en bit in i spelet. Tyckte också han var lite lam i början.

Körde vanguard en bra bit in i spelet men jag trivdes aldrig med deras charge förmåga. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

jag håller på att köra igenom 1an en gång till på min soldier så jag fortsätter nog med att vara soldier, man blir ännu mer sugen att fortsätta som det efter att ha sett filmen om solder-klassen, verkar grymt rolig!

har även en fråga, dlc till ME1 är dom värda att köpa? Dom kostar ju inte så mycket nu på xbox live..

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

Har inte spelat 1:an. Är det "nödvändigt" rent storymässigt eller kan man köra 2:an på en gång utan att missa nått? Verkar ju vara ett bra spel

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Ja klart du kan, men eftersom storyn var så bra och spännande men det är inte ett absolut måste välj själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
jag håller på att köra igenom 1an en gång till på min soldier så jag fortsätter nog med att vara soldier, man blir ännu mer sugen att fortsätta som det efter att ha sett filmen om solder-klassen, verkar grymt rolig!

har även en fråga, dlc till ME1 är dom värda att köpa? Dom kostar ju inte så mycket nu på xbox live..

Bring Down the Sky är helt ok inte den andra DLCn.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Har inte spelat 1:an. Är det "nödvändigt" rent storymässigt eller kan man köra 2:an på en gång utan att missa nått? Verkar ju vara ett bra spel

Vissa val kommer ju att ha valts åt dig, ett par av dem är ganska stora, så om du vill bestämma själv så är det rekommenderat att spela 1:an först... Jag rushar igenom 1:an just nu eftersom mina gamla sparfiler är försvunna

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.