Dustinhome, hur packar dom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danka
Haha, intressant, hade för några veckor sedan en mycket lik packning från dustinhome.

Inget dämpmaterial alls, och ett nätagg. staplat rakt på moderkortskartongen. Bredvid låg en mindre kartong med hårddisk som kunde röra sig hyfsat fritt och hade ett rejält märke i ett hörn, och två små förpackningar minnen som åkte runt som i en maracas.

För att toppa det hela var kartongen de packat i för låg och buktade duktigt uppåt, men det är väl bra packtejp antar jag. Problemet med det är mer att nätaggskartongen trycktes rakt ner i moderkortskartongen och högsta punkt där är diverse kylflänsar.

Gissa om jag tog kort på det hela Dock fungerar allt och jag har inte orkat härja. Men det kanske jag borde.

Edit: Jaha ja, ska gräva fram bild och ta det i DH-tråden!

Uselt ju, jag hade skickat tillbaka allt, det går inte att säga hur många smällar hdn fick.. kan visa sig sen med fina errors efter ett tag.. nejtack undrar om dom hade tagit emot en retur på hdd och moderkort skickat på samma sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB76
Brukar alltid få sakerna väl förpackade från Dustinhome. Har dock råkat ut för dåligt packade paket både från inet och misco.

Misco vet jag inte hur bra de brukar packa då jag bara beställt där 1 gång, men inet har funkat bra förutom 1 gång.

Synd att det slarvas med sådana saker.

Håller med att det är skit att de hanteras såhär.
Men jag har varit med och säkert beställt 20-25 ordrar från dustin, utan att fått något dåligt packat. antar att vi haft tur isåfall...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Dustins packare är ju bara lata/fel "utbilning". Orka med retur av mosade grejer. Som inte en dator krånglar nog när sakerna är hela vid leverans. Aldrig mer Dustin.

Jag tror att det 100% av fallen handlar det om lata personer. Alltså, om det finns bubbelplast eller liknande att tillgå, alla packare runtomkring en packar fint med bubbel behöver man ens utbildning för att fatta att man ska göra det själv då? Dessutom lär företaget predika om att det är viktigt att de gör det. Om det räknas som utbildning borde kanske packarna få besöka posten och se hur deras horribla sortering går till, då kanske de lär sig att de måste packa bättre.
Posten hanterar ju verkligen paket som skit.

Jag jobbar själv på ett lager, vi har hand om sjukhusartiklar, dvs rätt känsliga saker också. Vi har en del problem med inkompetenta lata personer som packar som apor. Företaget tjatar gång på gång att det måste bli bättre, för att kunderna klagar då saker går sönder m.m. På våra följesedlar/packsedlar visas vårat anställningsnr som de kan spåra till en själv. Så blir det tillräckligt med klagomål så kommer personen i fråga få en fin tillsägelse, händer det för mycket så lär det väl bli allvarligare saker.

Jag är övertygad om att detta problem finns på alla lager om man inte på lagret har lyckats få dit ett helt gäng ordentliga och duktiga anställda. Jag själv anser att risken att få ett dåligt packat paket är lika stor vart man än beställer. Sen att man haft sån tur och lyckats få fina paket alla gånger från ett företag och får ett dåligt en av en ordrar från ett annat.

För att försöka få ordning på dessa problem måste man ju till och börja med anmärka detta till Dustinhome, annars har ju de ingen aning om att felen ens existerar och det blir inga åtgärder. Får de tillräckligt med klagomål på packningen lär de försöka göra någonting för att förbättra den.

Jag själv har beställt mycket från Dustinhome, de är oftast ganska bra packade vill jag minnas. Men det har väl funnits fall när den inte varit perfekt, men inget har varit trasigt eller kantstött för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det står ju ofta på packsedeln vem som packat grejerna också.. ta foto och skicka till herr Martoja.

Det stod det inte min min prolle jag beställde.. Inga problem med kartongen förutom en liten buckla på ena sidan.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Inaktiv

Hur jobbigt är det att packa ner allt bra om man ändå ska stå där och packa?

god damn...

Fick själv ett kasst packat paket av komplett för ett par veckor sedan, inte lika illa som trådskaparen men nära på.

har själv packat en del och det är ingen raketforskning direkt

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon sagt detta men men, Alltså de har slut på allt papper pga att de har skickat det i julklapparna istället hahahahah, nej, men detta är inte okej.

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danka
Haha, intressant, hade för några veckor sedan en mycket lik packning från dustinhome.

Inget dämpmaterial alls, och ett nätagg. staplat rakt på moderkortskartongen. Bredvid låg en mindre kartong med hårddisk som kunde röra sig hyfsat fritt och hade ett rejält märke i ett hörn, och två små förpackningar minnen som åkte runt som i en maracas.

För att toppa det hela var kartongen de packat i för låg och buktade duktigt uppåt, men det är väl bra packtejp antar jag. Problemet med det är mer att nätaggskartongen trycktes rakt ner i moderkortskartongen och högsta punkt där är diverse kylflänsar.

Gissa om jag tog kort på det hela Dock fungerar allt och jag har inte orkat härja. Men det kanske jag borde.

Edit: Jaha ja, ska gräva fram bild och ta det i DH-tråden!

Jag hade minst skickat tillbaka hårdisken som är det ömtåligaste.

Självklart ska man anmäla det så att företaget vet om att deras anställda fuskar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Jag hade minst skickat tillbaka hårdisken som är det ömtåligaste.

Självklart ska man anmäla det så att företaget vet om att deras anställda fuskar.

Jag kanske ska förtydliga att hårddisken låg i en egen kartong med dämpning, den kartongen låg sedan lagom löst inuti huvudkartongen. Hårddisken hade inga "yttre skador", däremot kartongen. Skit ändå, ja.

Permalänk

Dustin har alltid problem med att skicka paket, för några år sedan så var det alltid bra. Men nu för tiden så är det under all kritik ibland. Nästa gång jag beställer något ömtåligt så blir det Inet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det står ju ofta på packsedeln vem som packat grejerna också.. ta foto och skicka till herr Martoja.

Jag har inte sett en signatur på minst 3 år gällande packsedlar från Dustin/DustinHome. Det är säkert för jobbigt, det också.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Jag har inte sett en signatur på minst 3 år gällande packsedlar från Dustin/DustinHome. Det är säkert för jobbigt, det också.

Samma på min, helt tomt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka_tim
Och detta var EN beställning på tre saker och alla kom i olika leveranser och aningen konstigt packat. (Skickat från Norge iofs XD)

Amentio har inget eget lager utan beställer från flera ställen. Det är därför deras lagerstatus inte stämmer och frakten tar så lång tid (skulle få hörlurar i julklapp som beställdes från Sverige för högre bara för att få det i tid, kom den 29e...).

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

fick min dator från inet för en vecka sen ungefär... Chassiet o så kom ju i Fractal Design lådan... också medans posten tanten letade efter paketet med alla delar i tänkte jag "de e säkert en stor låda, de måste ju vara de för att skydda produkterna" men nej, moderkort, CPU, minne OSV kom utan vaddering överhuvud taget, medans jag när jag har beställt kylare, hdd osv fått massa plastkuddar...

från en butik till en annan
Misco har alltid haft bra packning för mig.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Det var som när jag blev lurad på blocket. Köpte en xbox 360 som visade sig vara totalpajj. Packningen sög även totalt, det var 30cm luft uppåt >_> Jag nämnde detta och han svarade "du, min flickväns bror jobbar på posten och han sa att det var en ok packning".

btw så fick jag inte mina pengar tillbaka, 2500 för ett trasigt 360, nice.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Det var som när jag blev lurad på blocket. Köpte en xbox 360 som visade sig vara totalpajj. Packningen sög även totalt, det var 30cm luft uppåt >_> Jag nämnde detta och han svarade "du, min flickväns bror jobbar på posten och han sa att det var en ok packning".

btw så fick jag inte mina pengar tillbaka, 2500 för ett trasigt 360, nice.

Det spelar oftadt mindre roll hur man packar om speditören klantar sig. Jag har fått paket med gaffeltruckshål i ena sidan och innehållet helt demolerat. Packningen var 10 cm skumgummi runt om. Men det var inte postens fel, det var för dåligt packat!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Chassi och skärmar mm brukar ha eget skyddande material såa tt de skcikas i orginal kartong ser jag inte osm något fel.

Dock hade jag handlat av alla de större ställerna och det är lika dåligt av alla. för ett par år sedan fick man 3m bubbelplast runt hårddiskarna nu mera kommer de löst liggandes med en luftkudde i ena änden. visst de åker säkert dåligt till butiken med men att välja bort vadderingen är bara dumt lägger häldre 10kr mer på att få det redigt skyddat än att sakerna ligger löst.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

dustin packar grymt dåligt. Skickade in mitt moderkort för andra gången i tisdags får se hur det är packat när det kommer nu på tisdag eller onsdag.

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Det spelar oftadt mindre roll hur man packar om speditören klantar sig. Jag har fått paket med gaffeltruckshål i ena sidan och innehållet helt demolerat. Packningen var 10 cm skumgummi runt om. Men det var inte postens fel, det var för dåligt packat!

Haha ja de var roligt sätt å se de på

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Köpte en kabel*piiiiiip* av de idagarna.. fick paketet . lite papper på ena sidan men inget på den andra sidan.. visst en kabel *piiiiiip* samma.. om nu KABEL*piiiiiip* *piiiiiip* KUNDE FUNGERA MED!!!!!!!!

350kr rent åt *piiiiiip*.. vill bara strypa någon ävven om det kanske inte är Dustins fel att kablen är kass men att sälja *piiiiiip* det kan de *piiiiiip* ta mej!

//Jävligt sur Martin

Lite färre svordomar nästa gång

/OSkar000

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg hur mina hörlurar från Dustin va packade, men Komplett va roliga en gång när dom tejpade fast 2 ram-minnen i en låda som hade rymt ett Moderkort o lite till om de va så Brukar annars beställa från Inet o där har packningen alltid varit bra för mig.

När ja sålt begagnat har jag alltid packat väldigt nogrannt, tjänar man garanterat bara på genom att slippa krabb ifall man får ett argt mail nån da senare "din fan skiten e ju sönder!". Är väldigt nogrann me att köparen är nöjd hur affären genomförts efteråt, o de bör så även företagen va.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

köpte ett xbox360 av dustinhome. Dom hade rent utav struntat i att lägga den i kartong vilket jag tycker dom verkligen borde ha gjort. dom hade lindat sin "säkerhetstejp" runt hela kartongen och eftersom ytan på kartongen är "glossy" så är det enkelt att lyfta på tejpen utan att klistret lossnar från tejpen så vem som helst hade enkelt kunnat öppna det och plockat grejer.

Kartongen var full i skador och små hål. Kunde knappt tro att posten själva ens hade orsakat skadorna men den såg verkligen ut att ha varit med om ett å annat krig.

Dessutom var "plomberingen" på själva kartongen försvunnen. Som tur va så hade ingen tagit något av innehållet men tycker detta var sjukt slarvigt.

Men ska även tillägga att mina förpackningar normalt sett alltid varit väldigt välpackade med mycket emballage och jag beställer väldigt mycket från dustin!

Visa signatur

i5 750 2.66 @ 4.0ghz /Corsair H50/ XFX HD5870 / Cooler master Storm scout/ Cooler master silent pro 1000w/ 2x1tb Raid0 +1tb Wd green

Permalänk

Jag brukar alltid säga till att de ska göra en notering att paketen ser misstänkt skadade ut. även om bara tejpen sitter dåligt eller det ser jäkligt dåligt packat ut.

har för mig jag fick ett paket från komplett en gång där de skärt sönder en karton och sen tejpat bäst de ville.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

En god vän till mig beställde en gång från it-butiken 5-10 år sen
2 modekort och lite annat. Moderkorten låg helt löst i kartongen och ovan på låg några tunga saker som hade knekt moderkorten. proffsigt...

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk

Jag har faktiskt jobbat med att packa på Dustin för några år sedan och då var de iaf väldigt noga med att säga åt all personal att packa ordentligt. Hur väl detta sedan efterlevdes är väl en annan fråga.

Jag hade mailat Dustin bilden på det dåligt packade paketet så att de kunde följa upp saken med berörd personal. Sådant här kan ju kosta dem mycket pengar så de är säkerligen intresserade.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Hedersmedlem

När jag i princip slutade handla av Dustin/DustinHome för dryga året sedan av olika anledningar, så hade jag inte fått ett vettigt emballerat paket på ett par års tid. Ena gången fick man saker i en större skyddande ytterkartong, nästa vecka skickades produkten direkt utan skydd som i exemplet med Xboxen ovan. Ett tag tejpades inte HD-kartongerna vilket, tillsammans med bristen på packmaterial, gjorde att HDs ibland trillat ur och låg lösa bland andra delar, helt utan skydd. Rena lotteriet, vilket jag tröttnade på.

Tex Misco och Komplett gjorde det bättre varje gång.

Märkligt att så pass många säger sig ha fått perfekta emballeringar. Det är iaf något som gått mig förbi och en av anledningarna till att jag idag väljer andra leverantörer.

Jag är inte längre intresserad av att försöka maila eller ringa för att ordna till uppenbart slarv, då väljer jag någon annan som är mer pålitlig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag skickade förresten ett PM till martoja angående det hela, om någon undrade vad som hänt.

Permalänk
Medlem

Lågkonjuktur nu så dustin måste spara in lite

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Har aldrig fått någon dåligt packat paket från Dustin Home under se senaste åren:)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrom.emil
Har aldrig fått någon dåligt packat paket från Dustin Home under se senaste åren:)

Äntligen!:p

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Äntligen!:p

?
förstår inte ditt inlägg då du har fått motsatsen av vad jag har fått