Theresé hamnade i pedofilgrupp

Permalänk
Medlem

Theresé hamnade i pedofilgrupp

”Jag blir så förbannad”
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6428781.ab

Vad fan har hänt med dagen samhälle?

Åhnej någon unge på 12 år lurade mig, jag måste genast ringa aftonbladet och bevisa att jag inte är pedofil.

Nej Theresé jag blir förbannad! Dock jävligt kul att se hur lågt folk sjunker för att få lite uppmärksamhet.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Om du stör dig på attention whores så är det ju ett hett tips att sluta läsa aftonbladet med tanke på att det är deras huvudfokus.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Jag blir alltid lika glad att se att det finns folk som är mer blåsta än vad jag själv är

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Om du stör dig på attention whores så är det ju ett hett tips att sluta läsa aftonbladet med tanke på att det är deras huvudfokus.

Kan väl inte säga att jag surfar in på aftonbladet för att få läsa nyheter...

Visa signatur

pff

Permalänk

haha då är du på helt fel sida

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Facebooktrolling är helt klart en trevlig sak från FB.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Att ta eget ansvar och inte lita blint på precis allt man matas med är något som folk är dåliga på idag. Som min syster hade sagt om (nu har hon iofs lärt sig den hårda vägen men hon var rätt bra på att gå med i alla grupper, ladda ner senaste smileyaddonen till msn etc tidigare): "Nej varför skulle man kolla det? Ingen gör det. Har de andra gått med så kan väl jag också göra det? Varför skulle någon luras?"

Människor är extremt bra på att flyta med i strömmen och göra som vad alla andra gör. Lägg en näve naivitet på det så är det inte vidare svårt att lura dem till vad som helst sedan. Sedan så kommer alltid vissa vara värre än andra. Får du ett spam-meddelande på msn så kan du ge dig fan på att samma person nyligen har gått med i "Vi ger X öre till Z för varje ny person".

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Fan folk har ingen humor längre....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Fan folk har ingen humor längre....

Eller hur. Fan tragiskt egentligen. Varför kan inte vi alla bara skratta åt saker som det här?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Om du stör dig på attention whores så är det ju ett hett tips att sluta läsa aftonbladet med tanke på att det är deras huvudfokus.

+1

Vem läser aftonbladet för nyheter egentligen? Jag läser då den ibland för att skratta åt deras inkompetens och skitsnack, (fast det leder till en mildare depression oftast).

Permalänk
Medlem

Råkade själv ut för nått liknande. Gruppen bytte namn till "Vi som fick HIV efter att vi har varit på semester i Thailand" eller nått liknande. Jag skrattade gott iallafall och lämnade gruppen. Inte svårare än så

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

Var väl någon på FB som kommit över Admin på en grupp med 10K användare och som han nu bytt namn på

Haha... tycker snarare det är skoj faktist

Som sagt Aftonbladet läser man inte för att få nyheter mer få sigg ett gott skratt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag tycker det är ganska fascinerande hur folk går med i såna uppenbart fake grupper. Tänker de inte? ^^.

Sen är det la fan inte så farligt? Herregud...

Permalänk
Medlem

Senaste är "NO, I WILL NOT PAY $3.99 A MONTH TO USE FACE BOOK FROM JULY 9TH 2010!"
och
"I WILL NOT PAY £3.99 A MONTH TO USE FACE BOOK FROM JULY 9TH 2010!"

Vardera med 500k medlemmar... -.-

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Senaste är "NO, I WILL NOT PAY $3.99 A MONTH TO USE FACE BOOK FROM JULY 9TH 2010!"
och
"I WILL NOT PAY £3.99 A MONTH TO USE FACE BOOK FROM JULY 9TH 2010!"

Vardera med 500k medlemmar... -.-

....
Och folk går fortfarande med i alla varianter av "profile watcher", tror de på det själva eller??

Permalänk
Medlem

En grupp jag var med i bytte namn till, "vi som älskar att ta den i tvåan" eller dylikt... Tror iofs jag är kvar i gruppen

Permalänk
Medlem

Fick precis ett mail om att jag ska vidarebefodra det mottagna mailet för att få 245 dollar av Bill Gates. Personen i fråga är undersköterska, hennes kille som stod som avsändare innan henne har en vit Volvo 740, snusar och kör keps. Block.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Bara jag som finner detta väldigt roligt? "Under bilden på Theresé tillsammans med dottern Ängla, 5 månader, stod det ”Mammas lilla leksak”."

ja jävlar, må vara låg humor men ack så passande!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Tacka fasen för kommentarerna så man slipper klicka på länken för att få sig en uppfattning
Är själv med i en mängd grupper som samlar medlemmar för samlandets skull, bara för att jag kan. Om någon av dem byter namn till "I accidently my mom" så är jag den första att bjuda in alla på kontaktlistan, inkluderat Mama.
För övrigt så fattas det ett bäst före-datum på många grupper och causes, som per automatik ändrar eller stegvis tar bort gruppen och kickar ut alla när den levt över. Men det är Fejjan, lika aktuell och färsk som matlagning, så orka.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

https://www.flashback.info/showthread.php?t=922732

Har följt tråden från början, mycket rolig läsning

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
https://www.flashback.info/showthread.php?t=922732

Har följt tråden från början, mycket rolig läsning

Härligt med över 6k kommentarer ....

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Bara jag som finner detta väldigt roligt? "Under bilden på Theresé tillsammans med dottern Ängla, 5 månader, stod det ”Mammas lilla leksak”."

Smaklöst, men ack så roligt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Smaklöst, men ack så roligt!

Något dom editerat? för mig står det nämligen Theresé med lilla Ängla, 5 månader

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Något dom editerat? för mig står det nämligen Theresé med lilla Ängla, 5 månader

Den bildkommentaren var till en bild som fanns i gruppen på Facebook, inte Aftonbladets artikel.

För övrigt är det en del av mina vänner (varav vissa borde veta bättre) som gått med i olika "Profile Watcher"-grupper. Idioter. Som tur är har de inte spammat mig med inbjudningar.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk

Ja det var skoj. Det känns lite som när man röstar till valet, man väljer ett parti som säger bra saker. Sedan ett år efter så undrar man hur tusan kunde de ha fått min röst?

Jag tycker dock facebook kan lösa detta problem väldigt enkelt,bara göra så att när namnet på en grupp bytts så får alla medlemmar ett pm om detta. De skulle kunna göra medlemmarna till osynliga tills de godkänner, eller de skulle bara kunna låta dem vara kvar. I vilket fall skulle det fungera ganska så bra.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jag tycker dock facebook kan lösa detta problem väldigt enkelt,bara göra så att när namnet på en grupp bytts så får alla medlemmar ett pm om detta. De skulle kunna göra medlemmarna till osynliga tills de godkänner, eller de skulle bara kunna låta dem vara kvar. I vilket fall skulle det fungera ganska så bra.

Dom har ju dock fixat "buggen" som gjorde att man kunde ta över grupper som inte hade nån admin, vilket är en lite lättare lösning på problemet

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Om du stör dig på attention whores så är det ju ett hett tips att sluta läsa aftonbladet med tanke på att det är deras huvudfokus.

+1

Slutade själv att läsa aftonbladet, expressen, kvällsposten m.f. för 1år sedan.

Och det är nog ett av de bästa valen jag gjort i livet.

Visa signatur

OS: macOS Ventura v13.6.6
Hardware: iMac 27", 3.8GHz Intel Core i5, Radeon Pro 580 8GB, 24GB 2400MHz DDR4, 512GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Kan väl inte säga att jag surfar in på aftonbladet för att få läsa nyheter...

Det spelar ingen roll. Vad hade du att göra där från första början?
"Jag kollade inte nyheter" är ett väldigt, väldigt dåligt argument. Sluta ge dem legitimitet genom att länka till dem.

Lyssna på weavex. Han var en gång en lika dekadent person som du, men han verkar uppenbarligen ha lämnat det bakom sig. Du kan bli lika bra!


Just de här facebookkapningarna är ganska kul, fast det är svårt att dra några större slutsatser av de som gått med i grupperna. För det mesta är det hyfsat neutrala gruppnamn. Det går inte riktigt att jämföra med när en msn-kontakt skickar ett meddelande med innehållet "GRATIS IPHONE http://någon.konstig.sida.apple.com/?refid=AZC246".

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!