Snabbtitt på Asus UL30VT

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om att med studentrabatt för högskole och universitetsstuderande kostar UL30VT "bara" 7359 på dustinhome. Är lite billigare än hos Alina.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antemea
Jag lanade med en kille som kommenterade, och blev bannad några timmar senare. Därefter gjorde han ännu ett konto för att kommentera detta, men blev bannad på morgonen. SweClockers status i våra hjärtan sjönk för evigt. Men kul att veta att en p15 skulle adminat en sida bättre än Jonas Thörnqvist och Co.

EDIT: Kom på att jag nämnde Jonas i mitt inlägg, som förmodligen kommer klassas som personangrepp, så nu väntar inväntar även jag min bann.

Vad skrev han i sin kommentar? Aldrig funderat på att han kanske blev berättigat bannad?

Om han blir bannad på ett konto och skapar ett nytt så är det väl klart som fan han ska bli bannad på det också.

Edit: Meningen med en ban är att man inte ska komma tillbaka till sidan. Ja, du borde få åtminstone en varning, med tanke på att du förolämpar både 15-åringar och Jonas, enligt mig.

Permalänk
Medlem

haha Å va jag är förolämpad som den 15 åring jag är ( kallas Ironi )

Permalänk
Medlem

Nej men ska inte jag komma med ett givande inlägg?
Skulle vara kul att se lite recensioner på gaming-lapptopp's,
alla behöver ju inte vara topp_off_the_line men såna som denna
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=502368
känns lite mer som om det är något för sweclockers

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Collock
Vad skrev han i sin kommentar? Aldrig funderat på att han kanske blev berättigat bannad?

Om han blir bannad på ett konto och skapar ett nytt så är det väl klart som fan han ska bli bannad på det också.

Edit: Meningen med en ban är att man inte ska komma tillbaka till sidan. Ja, du borde få åtminstone en varning, med tanke på att du förolämpar både 15-åringar och Jonas, enligt mig.

Jag läste hans inlägg, och det var inte förolämpande eller liknande. Han sa saker som var dåliga i filmen. Saken med 15 åring-saken var faktiskt menat som en förolämpning mot SweClockers admins, en välförtjänt sådan också för den delen. Men hur som helst, om jag trampade på några 15-åringars tår, ber jag om ursäkt för det

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa mig en bra liten smidig bärbar dator som bör ha lång batteritid, vara snabb att jobba med och gå att spela enklare spel på. Efter att ha läst det här verkar UL30VT vara svaret.

Men jag undrar om någon kan räkna ut hur mycket det skulle göra på batteritiden om man kastar ut den där 500gigs hårddisken och sätter i en Intel X25-M G2 160gb istället ??

Vad jag kan utläsa ska SSD´n dra ca 0,075-0,150 Watt och en ordinär 500gb 2,5" 5400rpm drar 2,5 Watt vilket är ca 20 gånger mer. Men i det stora hela kanske det inte gör så stor skillnad på batteritiden?

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Compare UL30VT vs MacBook Pro 2.26GHz

Om man bortser från operativsystemet. Vilken dator har best prestanda,
Asus UL30VT eller MacBook Pro 2.26GHz 13"?
UL30VT har Radeon HD4500 och MacBook Pro har Geforce 9400M. Är dom i samma liga? Vad skilljer minnes mängden och hastigheten på dem olika grafik-korten åt?
Hur stor betydelse har dom 0,53 GHz som skiljer processorerna åt?
Jag har nu en SSD-disk i min nuvarande dator, kan jag enkelt ta och byta ut den mot den HDD-disk som är i UL30VT?
Är det någon skillnad på skärmprestandan? Upplösning, betraktningsvinkel, etc? UL30VT har LED-skärm, vad är det i MacBook Pro? Vad är för- och nacktdelar?
MacBook Pro har 2GB minne (den som har 13" och 2.26GHz). Är det ddr3 eller 2? Hur påverkas spel- och filmprestandan av det?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Re: Compare UL30VT vs MacBook Pro 2.26GHz

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frim
Om man bortser från operativsystemet. Vilken dator har best prestanda,
Asus UL30VT eller MacBook Pro 2.26GHz 13"?
UL30VT har Radeon HD4500 och MacBook Pro har Geforce 9400M. Är dom i samma liga? Vad skilljer minnes mängden och hastigheten på dem olika grafik-korten åt?
Hur stor betydelse har dom 0,53 GHz som skiljer processorerna åt?
Jag har nu en SSD-disk i min nuvarande dator, kan jag enkelt ta och byta ut den mot den HDD-disk som är i UL30VT?
Är det någon skillnad på skärmprestandan? Upplösning, betraktningsvinkel, etc? UL30VT har LED-skärm, vad är det i MacBook Pro? Vad är för- och nacktdelar?
MacBook Pro har 2GB minne (den som har 13" och 2.26GHz). Är det ddr3 eller 2? Hur påverkas spel- och filmprestandan av det?

Tacksam för svar.

Har faktiskt undrat över samma saker som Frim. Har universitetsstudier (juridik) som nalkas om två veckor och funderar på att skaffa en bärbar med schysst prestanda, både för användning hemma och på språng, specifikationerna och utlåtandet från recensionen (tack för den för övrigt ) låter fruktansvärt bra och vore skönt att veta vilket som är bäst; Macbook eller en PC-lösning som denna.

...eller är det bättre att vänta och se vad som händer på CES2010?

Permalänk
Inaktiv

Re: Compare UL30VT vs MacBook Pro 2.26GHz

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frim
Om man bortser från operativsystemet. Vilken dator har best prestanda,
Asus UL30VT eller MacBook Pro 2.26GHz 13"?
UL30VT har Radeon HD4500 och MacBook Pro har Geforce 9400M. Är dom i samma liga? Vad skilljer minnes mängden och hastigheten på dem olika grafik-korten åt?
Hur stor betydelse har dom 0,53 GHz som skiljer processorerna åt?
Jag har nu en SSD-disk i min nuvarande dator, kan jag enkelt ta och byta ut den mot den HDD-disk som är i UL30VT?
Är det någon skillnad på skärmprestandan? Upplösning, betraktningsvinkel, etc? UL30VT har LED-skärm, vad är det i MacBook Pro? Vad är för- och nacktdelar?
MacBook Pro har 2GB minne (den som har 13" och 2.26GHz). Är det ddr3 eller 2? Hur påverkas spel- och filmprestandan av det?

Tacksam för svar.

vill bara rätta lite, UL30VT har nVidia G210M grafik + Intel 4500MHD.
G210M är bättre än 9400M.

Permalänk
Relik 📜

På CPU-fronten är MBP snabbare, när det gäller grafiskt tyngre grejer går det i princip på ett ut. Jag ska köra lite UL30VT-benchar och jämföra med polarens MBP här i dagarna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
På CPU-fronten är MBP snabbare, när det gäller grafiskt tyngre grejer går det i princip på ett ut. Jag ska köra lite UL30VT-benchar och jämföra med polarens MBP här i dagarna.

Det vore helt underbart, tack för att du tar dig tid!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
På CPU-fronten är MBP snabbare, när det gäller grafiskt tyngre grejer går det i princip på ett ut. Jag ska köra lite UL30VT-benchar och jämföra med polarens MBP här i dagarna.

Åh tack så mycket Lezziter, hade varit jättebussigt. Kan du bencha både "klockad" och o klockad UL30VT?

Tack änu en gång

Permalänk
Relik 📜

Det kan jag göra. Var beredda på att det inte blir något avancerat dock, troligen någon runda 3DMark06 och någon Vantage. Borde ge vettiga resultat att jämföra CPU och GPU med iaf.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Hejsan! Jag och min bror har köpt UL30VT och är mycket nöjda!

Min bror har nu svårigheter att koppla in med HDMI till sin TV, det har fungerat för mig tidigare. Jag försöker be honom gå in på Nvidia Kontrollpanel för att kanske hitta svaret där men Den finns inte för honom...

Kan det ha att göra med att det är Intel-grafikkortet som är på och inte det andra? det fungerar inte för honom att byta via knappen. Kan man göra det på annat sätt?

I power4gear Hybrid står det att turbon e på... hur hänger det ihop?

Ja, vi har provat FN/F8

Kort och gott hur byter man grafikkort och vart kan man se ifall man har bytt och hur hittar han nvidias kontrollpanel?

Tack!

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ManG-33
haha Å va jag är förolämpad som den 15 åring jag är ( kallas Ironi )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av antemea
Jag läste hans inlägg, och det var inte förolämpande eller liknande. Han sa saker som var dåliga i filmen. Saken med 15 åring-saken var faktiskt menat som en förolämpning mot SweClockers admins, en välförtjänt sådan också för den delen. Men hur som helst, om jag trampade på några 15-åringars tår, ber jag om ursäkt för det

Det kanske var lite onödigt att skriva förolämpa 15-åringar, men man blir ganska trött på folk som hela tiden ska gnälla om p15, p12 osv och jag förstod att det var en förolämpning mot admins.

Edit: Rättade till lite.

Edit #2: Man kan ju fortfarande säga saker som är dåligt på ett elakt sätt, men jag vet inte hur det var här.

Permalänk
Medlem

Hur är skärmen på denna? Är den väldigt dålig, eller hur ligger det till egentligen?

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem

Jobbigt, nu vart man sugen

Och fint med videorecension, det var en överraskning. Tyvärr blir det ingen feedback från mig, men ni kommer komma på bra lösningar att "fixa" till dem ett steg längre!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Intressant "mellandator-segment" som SweC. nämnde i videon.:)

Lite skakig upplevelse i videoframförandet men annars bra med videorecensioner: unboxing som någon nämnde vore kul att ha med (storlek på laddare formfaktor på ev. tillbehör etc).

Keep up the good work.:D

Jag har en unboxing recension inspelad. Får se när jag orkar att lägga upp den

Laddaren är av "normalstor storlek".

/H

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
Är själv sugen på den, dock har avvaktat pga skärmen. Har jag läst i swec UL30 tråden att man kan uppleva att skärmen har mycket dåliga betrakningsvinklar. Sämre än vanliga laptopskärmar alltså.
Vore bra om Swec tog upp det och bekräftade eller dementerade hur det låg till.

Jag har själv Asus UL30VT och kan bekräfta att det är VÄLDIGT dålig betrakningsvinkel. Nog den sämsta skärmen jag sett i dålig betrakningsvinkel.

Räcker att man tittar lite från sidan när man t.ex ligger ner i en soffa för att skärmen skall se inverterad ut (som ett negativ) plus att den blir mörkare.

Sedan tycker jag att skärmen är lite osuddig oxo. Men det är väl för att man är bortskämd med en riktigt bra extern skärm.

Hade gärna lagt till några hundralappar för en bättre skärm.

Tips! Eftersom att detta är en smaksak och endel stör sig mer eller mindre på det. Titta SJÄLV i en butik innan du köper den.

Sedan kan jag också hålla med om att jag tycker musknapparna är plastiga men framförallt TRÖGA. (Detta är oxo något högst personligt, men jag tycker inte att man skall behöva applicera så mycket kraft med fingret för att klicka..)

Förutom detta är jag supernöjd med datorn! Bra med prestanda och väldigt tyst, även när fläkten går.

/H

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse977
Jag ska köpa mig en bra liten smidig bärbar dator som bör ha lång batteritid, vara snabb att jobba med och gå att spela enklare spel på. Efter att ha läst det här verkar UL30VT vara svaret.

Men jag undrar om någon kan räkna ut hur mycket det skulle göra på batteritiden om man kastar ut den där 500gigs hårddisken och sätter i en Intel X25-M G2 160gb istället ??

Vad jag kan utläsa ska SSD´n dra ca 0,075-0,150 Watt och en ordinär 500gb 2,5" 5400rpm drar 2,5 Watt vilket är ca 20 gånger mer. Men i det stora hela kanske det inte gör så stor skillnad på batteritiden?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Det kan jag göra. Var beredda på att det inte blir något avancerat dock, troligen någon runda 3DMark06 och någon Vantage. Borde ge vettiga resultat att jämföra CPU och GPU med iaf.

Jag ser att du kör med SSD i din så du kanske kan svara på min fråga?

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Bra med videon men har några synpunkter.

Som många kommenterat är det i videon både mörkt, ex. portarna är svåra att se, och skakigt. Portarna hade man mycket enklare kunnat se med bara två bilder.

Nackdelen med videorecensionen är att det är svårt att välja vilken information man vill ha. Det känns lite överdrivet med nästan två minuter för att gå igenom vilka portar den har och att det finns två luckor på undersidan.

Själva pratet känns också ganska "segt". Jag gissar på att det inte är så lätt att få det att flyta bra med så mycket teknisk data i texten.

Ett alternativ skulle kunna vara att dela upp recensionen i flera delar så man kan välja att titta på det man är intresserad av men även för att göra inspelningen lättare och kanske få pratet lite smidigare.

Sen saknar jag en överblick av tillbehören (brukar alltid vara med i de vanliga recensionerna) samt kanske en titt på hur det ser ut i datorn, vilken kylningslösning som används och hur komponenterna är placerade tycker jag är intressant. Ni nämner heller inget om temperaturer eller ljudnivå på fläkten.

Själv tycker jag det är bra att det är "segt". Jag tycker det är jobbigt att t.ex. lyssna på 3DGameman.com:s recensioner där man knappt hinner lyssna på vad han säger. Men här hinner man verkligen ta in all information.
Har datorn själv, och kan bara hålla med om alla lovord Men en liten rättelse. Man kan inte överklocka med en knapptryckning bara. Man måste starta om datorn varje gång man ändrar klockfrekvensen. Låter lite väl enkelt i recensionen.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Auro
Det vore helt underbart, tack för att du tar dig tid!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frim
Åh tack så mycket Lezziter, hade varit jättebussigt. Kan du bencha både "klockad" och o klockad UL30VT?

Tack änu en gång

Okej, bättre sent än aldrig.. Fick inte igång Vantage av nån anledning, så körde bara 06. Hade också turbo-läget igång hela tiden, vet inte varför man skulle vilja slå av det egentligen.. Ger inte mycket extra batteritid. I alla fall.

UL30VT: http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12931462
UL30VT med klockad GPU: http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12931679
MBP: http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12931834

Observera att testerna är körda med extern skärm för att få samma upplösning. Går alltså inte att jämföra med "andra" UL30VT-benchar där man kör med 1280x768.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse977
Jag ser att du kör med SSD i din så du kanske kan svara på min fråga?

Tyvärr inte, satte i SSD det första jag gjorde så har inte testat utan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Vad jag förstgår går alltså UL30VT ut som vinnare rent prestandamässigt och det till en billigare peng dessutom.

Hur installerar man om allt om det första man gör är att sätta in en SSD (har ej Win7 Retail), systemåterställningsverktyg och så vips eller...? Känner mig själv sugen på det.

Tack för att du gjorde testet!

Mvh,
Auro

Permalänk
Medlem

Det verkar som att fler och fler börja bygga efter den fina Macbook Alu-formen ser jag! Tangentbordet är väl det jag fokuserar mest på, men HP Envy 13 är fruktansvärt lik Äppelkonkurrenten - generellt. Hoppas jag inte är helt ute och cyklar nu!

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem

Ligger med min VT i sängen nu och i internet och i den ljusare färgskalan så är det inga problem med bekraktningsvinkeln men kollar man på film eller bild med mörka delar så är det som folk säger... Är den inte helt framifrån så blir det lätt konverterade färger och man måste justera skärmen eller sig själv för att det ska bli bra... Men det är oxo som sagt enda problemet med datorn... Totalälskar den annars!! Och som sagt, hälften av pengarna för MAC-prestanda! KÖP!

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rewind
Det verkar som att fler och fler börja bygga efter den fina Macbook Alu-formen ser jag! Tangentbordet är väl det jag fokuserar mest på, men HP Envy 13 är fruktansvärt lik Äppelkonkurrenten - generellt. Hoppas jag inte är helt ute och cyklar nu!

HP Envy 13 var ju sjukt dyr. Enda fördelen den har mot Mac Book Pro är att det är en IPS skärm men tycker ändå inte det rättfärdigar priset eftersom det är endast 13 tum. UL30VT har uppenbarligen en TN skärm med tanke på klagomålen på betraktningsvinklarna...ser fram emot att OLED skärmar till laptops blir billigare och vanligare

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knightstreet
Hejsan! Jag och min bror har köpt UL30VT och är mycket nöjda!

Min bror har nu svårigheter att koppla in med HDMI till sin TV, det har fungerat för mig tidigare. Jag försöker be honom gå in på Nvidia Kontrollpanel för att kanske hitta svaret där men Den finns inte för honom...

Kan det ha att göra med att det är Intel-grafikkortet som är på och inte det andra? det fungerar inte för honom att byta via knappen. Kan man göra det på annat sätt?

I power4gear Hybrid står det att turbon e på... hur hänger det ihop?

Ja, vi har provat FN/F8

Kort och gott hur byter man grafikkort och vart kan man se ifall man har bytt och hur hittar han nvidias kontrollpanel?

Tack!

om du kör win7 kan du testa windowsknapp+p och sen välja nått av alternativen där (klart en av dom bästa funktionerna i win7!). Prova även slå av / på turbo - jag vet inte hur det påverkar porten då den borde vara kopplad till båda korten i teorin. Sen kan du testa starta om datorn med externa skärmen ikopplad.

Permalänk
Medlem

Går det bra att köra MacOS på den här datorn?

Permalänk

Nån som ser/vet skillnaden på den här modellen och den som t.ex. Siba och ComputerCity säljer? D.v.s Asus UL30VT-QX008V?
http://www.computercity.se/Products/Product.aspx?id=3728036
Jag gör det inte...(?)

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oRBIT2002
Nån som ser/vet skillnaden på den här modellen och den som t.ex. Siba och ComputerCity säljer? D.v.s Asus UL30VT-QX008V?
http://www.computercity.se/Products/Product.aspx?id=3728036
Jag gör det inte...(?)

QX008V har WLAN-kort från Atheros, QX030V har Intel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David
UL30VT-QX030V - Silver med Intel WLAN (Centrino 2)
UL30VT-QX029V - Svart med Atheros WLAN
UL30VT-QX008V - Silver med Atheros WLAN

i övrigt samma.

Taget från UL30VT-tråden.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU