Permalänk

Nytt Moderkort?

Som rubriken lyder, sitter just nu med datorn i sig, men tycker inte moderkortet har nå bra OC möjligheter (voltsystemet t.ex) så jag letade på forumen här efter ett am2+ mATX moderkort med CrossFire stöd, så jag hittade det på komplett, men dom säljer det inte nå mer, bara am3 versionen.
Så efter lite googlande hittade jag den på en tysk hemsida som hade fått toppenbetyg på Prisjakt (www.kmelektronik.de)
Till min förvåning kostade moderkortet halva priset där (!)

http://www.kmelektronik.de/shop/index.php?show=product_info&A...

Har ca 1200 kr just nu, tycker ni det är värt 700 + 150 frakt för ACC, CrossFire, bättre OC möjligheter? Höll på att beställa nästan direkt jag såg vad den kostade, men beslutade mig för att fråga om jag skulle märka sån stor skillnad istället. Har M2N68-VM för tillfället.

Och ja föresten, moderkortet har ju ACC, kommer jag märka stor OC skillnad jämtemot "icke-ACC" med min 9950BE?

All hjälp uppskattas ^^

Edit: Hoppas jag satt den i rätt forumsdel >< Annars kan en mod vänligen flytta den Tack!

Permalänk
Medlem

Helt klart ett RIKTIGT intressant kort.
När jag nyss letade efter mitt första am2+, då jag går i uppgraderingstankar, filtrerades just detta fram på prisjakt

Det är rätt sjukt vad de lyckats trycka in på det lilla utrymmet!

Jag är väldigt sugen på det kortet - fast M3H5 - då man vid senare tillfälle kan skicka det vidare in i en eventuell htpc och därmed förlänga livslängden om man säger så.
Jag tycker styrkan med kortet är att den har mycket av varje om man säger så För att nästan säga allt?

Nackdelen verkar vara att det blir trångt om man skall köra crossfire. Ser ut som att det kan bli problem att trycka in tex ett dedikerat ljudkort.
Sedan kostar det ju en del, - om man köper det i Sverige.^^

Men, för 850 kr får man ju inte så många andra 790-kort, så ur det perspektivet finns det väl ingen anledning att tveka?
Du får ju ett lite "speciellt" kort också! Dock har jag ingen aning hur det skiljer sig i prestation vad gäller överklockning
mellan FX och GX, men är inte en av de största skillnaderna 2st pci-e x16 vid crossfire på FX? NB och SB är väl desamma?

Nedan finns det mer info för den som missat det - även om det funnits ett tag. Jag har dock inte börjat titta på am2+/am3 förräns nu
Nästan så det börjar röra sig i byxorna o=
http://www.ninjalane.com/reviews/motherboards/lanpartyjr-790g...

Köp vet ja - och kom med en liten recension!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Är ute efter ett moderkort med AM3 Matx och crossfire men det verkar inte finnas något nu när DFi Lanparty M3H5 har utgått. Någon som vet om det kommer att komma ett moderkort med de kriterierna?

Jag hade tänkt köpa P2 550 BE och låsa upp samt ett 5770 för att senare komplettera med ytterligare ett vid behov. Eller är det smartare att köpa ett 5850 alt 5830 och köra singel kort med Asus M4A785TD-M EVO?

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-U6 Cowry, PSU: Cooler Master 620W, Moderkort: Asus M4A785TD-M EVO, AMD Phenom II X4 965BE 3,4GHz, Sapphire Radeon 5770 Vapor-X, Samsung 830 128GB, WD Green 2x1tb, Corsair Vengeance 4x4Gb, Corsair H50

Permalänk
Hedersmedlem

TS: Kolla gäran våra regler innan du fortsätter posta, speciellt vad vi tycker om korspostning.

*Flyttad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.