Intels vinstmaskineri rullar vidare

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Fan va trist att varenda tråd om Intel/Nivida alltid skall sluta i massa dravel om AMD/ATI

Ja visst är det konstigt, precis som om de vore i samma bransch.

Permalänk
Medlem

Blev tråden rensad? Men som sagt så verkar det löna sig att vara kriminell..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Ja visst är det konstigt, precis som om de vore i samma bransch.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Wtg Intel Bra produkter man kan lita på till rimliga priser=win.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

Precis som på OS-marknanden så är balansen åt helskotta. Om ett företag har en monopolliknande ställning kan de göra vad som helst (och har gjort uppenbarligen om man läser domstolsprotokoll).
Jag tycker Intel gör bra prylar, men hade vi haft en nyttig konkurrens hade vi legat längre fram.

De som blir lidande är konsumenterna som får betala när endast ett företag slår an tonen och alla måste följa.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Precis som på OS-marknanden så är balansen åt helskotta. Om ett företag har en monopolliknande ställning kan de göra vad som helst (och har gjort uppenbarligen om man läser domstolsprotokoll).
Jag tycker Intel gör bra prylar, men hade vi haft en nyttig konkurrens hade vi legat längre fram.

De som blir lidande är konsumenterna som får betala när endast ett företag slår an tonen och alla måste följa.

Förstår inte vad problemet är eftersom processorerna blir billigare och bättre än förut varje år

Sedan kan jag ju tillägga att Intel är mycket mer prisvärt än AMD's modeller förutom några få undantag för X3

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Förstår inte vad problemet är eftersom processorerna blir billigare och bättre än förut varje år

Sedan kan jag ju tillägga att Intel är mycket mer prisvärt än AMD's modeller förutom några få undantag för X3

Det är klart det finns utveckling, att sälja nya processorer som är sämre och dyrare vore nog ingen bra business (även om man har monopolliknande ställning). Om det dock funnits en hälsosam konkurrens så hade vi med säkerhet haft en kraftigare utveckling, både prestanda- och prismässigt.

Jag tycker också att Intel är bättre än AMD (köper aldrig AMD), men det är inte problemet. Problemet är att vi inte har någon konkurrens att tala om. Hade vi sett en svidande konkurrens mellan några företag hade vi konsumenter fått skörda frukterna av det.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Kan dom inte sänka priset på sina SSD med 875% nu då?

Visa signatur