wesellcd.com Betyg MVG

Permalänk
Medlem

wesellcd.com Betyg MVG

Ok, detta är direkt reklam för företaget www.wesellcd.com då jag själv fått väldigt bra service från dom.
Har inte testat några andra leverantörer då jag har varigt nöjd med deras service och priser men dom var mycket generösa mot mig i veckan och tänkte att dom förtjänar ett bra ord här på sweclockers från mig.

Jag har köpt optisk media och bläck patroner av dom några år och allt har funkat fint men min nya DVD spelare är lite känslig för vilka medium som används så jag mailade dom om det fanns någon möjlighet att få köpa ett kompatibilitets test med 5st DVD+ och 5st DVD- skivor för att testa vilka som fungerade.
Dom ringde mig nästa dag och sa att dom hade fixat ett paket med 25 olika skivor + - RW och Dual och för att jag har varigt en bra kund länge så behövde jag bara betala för frakten, dom bjöd på resten.

Så tummen upp för företag som har liknade service för trogna kunder.

P.S komplett.se har också gett mig bra service, då de inte längre kräver att jag skickar in en defekt vara innan dom skickar ut en ny, hoppas bara att jag kan få det förtroendet från inet.se med tiden då jag har desarmerat till dom.

Men tummen upp från mig för www.wesellcd.com

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

Var snäll och läs regler innan du postar. Speciellt paragraf 9

Permalänk
Medlem

Jag ser inte detta som marknadsföring. Det handlar mer om när trådskaparen har en anknytning till företaget i fråga. Det här ser iaf jag som ett oberoende tips och lär vara fullt tillåtet. Det är väl inte bara ett forum för klagomål detta?

Permalänk
Medlem

hoppas verkligen inte dom tar bort den här tråden. tycker det är bra och läsa om solskenshistorier om företag som gör ett bra jobb.

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Avstängd

wesellcd är trevliga, jag beställde en 100pack noname DVD skivor men dessa fanns inte hemma så dom skickade mig 100pack dyrare skivor istället.
Kosta mig inte ett öre extra, bästa reklamen faktiskt då det var första gången jag beställde där.
Sen råkade jag väl säga detta till mina vänner med som också beställer där i från efter det.

Men allvarligt talat, finns det någon bättre som säljer skivor på nätet?

Dom är ju billigare MED frakt inräknat mot vad andra har för priser, snabbare också fast det kommer från Tyskland.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

de är väl ok, man ska dock inte lita på de fejkade media codes som de skriver ut för sina billiga skivor (man får skylla sig själv om man köper annat än t ex verbatim). till skillnad från andra affärer som säljer media billigt (svcp.co.uk) så brukar deras leveranser komma fram intakta, vilket är väldigt positivt då slipper man att hälften av ens skivor man köpt är repade.

nån som beställt hårdvara därifrån? de har ett par billiga grafikkort har jag sett...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flink87
hoppas verkligen inte dom tar bort den här tråden. tycker det är bra och läsa om solskenshistorier om företag som gör ett bra jobb.

Håller med till fullo, det mesta man läser här om företag är bara negativt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
wesellcd är trevliga, jag beställde en 100pack noname DVD skivor men dessa fanns inte hemma så dom skickade mig 100pack dyrare skivor istället.
Kosta mig inte ett öre extra, bästa reklamen faktiskt då det var första gången jag beställde där.
Sen råkade jag väl säga detta till mina vänner med som också beställer där i från efter det.

Men allvarligt talat, finns det någon bättre som säljer skivor på nätet?

Dom är ju billigare MED frakt inräknat mot vad andra har för priser, snabbare också fast det kommer från Tyskland.

Jag köper 25-pack verbatim DVD-R från en lokal butik i närheten för 149kr, vet inte om det är ett så konkurerande pris, men helt klart acceptabelt.

Permalänk
Medlem

Wesellcd har nog alltid legat i toppen gällande kundservice.
Förr var de dyrare än andra, men numer verkar det som
priserna är ganska likvärdiga jämfört med sweburn, Nierle, cdrolinge24 osv.

Däremot är de väl mer sller mindre ensamma om att erbjuda postförskott
vilket är avgörande för många.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
wesellcd är trevliga, jag beställde en 100pack noname DVD skivor men dessa fanns inte hemma så dom skickade mig 100pack dyrare skivor istället.

Är visserligen ett par år sedan nu, men samma hände mig, beställde 3*100pack skivor som kostade runt 250kr/st tror jag, de hade dem inte hemma när jag la beställningen, så dom skickade 3st bättre pack som kostade nästan 100kr mer st. Dom fick in de skivorna jag egentligen beställt bara några dar senare, så bra service där!

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur mycket reklam ett visst Göteborgsbaserat datorföretag som har fri frakt och gratis godis får i forumet så är det väl bra att andra företag får det med...

Permalänk
Medlem

Finns så mkt skitföretag, speciellt när det handlar om import. Personligen tycker jag att det är bra att tipsa folk om vad som funkar, wesellcd ÄR bra.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Instämmer!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Segas
Jag köper 25-pack verbatim DVD-R från en lokal butik i närheten för 149kr, vet inte om det är ett så konkurerande pris, men helt klart acceptabelt.

Fördelen att köpa skivorna från butker som wesellcd är att man då slipper betala den kopieringsavgift vi har här i Sverige, på 2:65 per skiva*, eller 66:25 för ditt 25-pack. Inte alla länder har den här typen av kopieringsavgift. Tyskland och Storbritannien är två exempel, wesellcd har t.ex. sitt säte i Tyskland.

Pga fraktkostnaden måste du dock köpa minst 50 skivor för att spara ngt på det. Ett 50-pack Verbatim kostar 260:- inkl frakt.

*http://www.copyswede.se/default.asp?ML=12171

Permalänk
Avstängd

Kan också infoga lite positiv/negativ kritik här.

Beställde 2st 100-pack "vanliga" Verbatim DVD-DL-skivor därifrån 2006. Tyvärr så var ju dessa 100-pack slut i lager då tydligen... så de skickade istället 4st 50-pack av samma märke, men "photo printable".

Och det positiva är ju då att jag fick en aning dyrare skivor för samma pris.

Men det negativa är att de skickade dessa skivor utan att först meddela mig. Jag kanske hade velat haft skivor med vanlig etikettsida?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

vet inte om någon läser denna tråd längre men jag kollade runt nu när jag ska köpa enermax fläktar till datorn och dom är billigast på wesellcd.com enligt prisjakt. Är det någon som har köpt samma produkt därifrån? förvånansvärt bra pris så man blir ju lite misstänksam ^^

Permalänk
Medlem

Handlat på wesellcd i flera år.
Dom har ju funnits sen man var spädbarn känns det som, handlade alltid cdr och dvdr där ifrån.
Var ett tag sedan nu dock eftersom man inte haft en brännare på typ 3 år

Men urgammalt företag som man kan lita på.