Permalänk

Nu har Qpark gjort det igen!!!

Jahopp då kom man ut till sin förhyrda parkeringsplats och hade en gul lapp på 550kr.

Har en ytter plats utan staket framför och det står således enbart plats 708--> på staketet.

Det borde vilket pucko som helst se, men uppenbart inte denna lapplisa. Det bästa är ju att de har tagit kort på bilen också. Vilket betyder att de har ett kort på min bil och staketet där det står 708--->

Lagom kul, blir till att ringa på måndag och börja bestrida boten då. Känns inte speciellt kul när jag ska till thailand om en vecka. Någon som har tips på hur jag kan påskynda en överklagan?

//stefan

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Tillhör platserna er brf? Isf har ordföranden eller den som är ansvarig möjlighet att ringa de och upphäva boten omgående. Råkat ut för en liknande fadäs.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
Tillhör platserna er brf? Isf har ordföranden eller den som är ansvarig möjlighet att ringa de och upphäva boten omgående. Råkat ut för en liknande fadäs.

De tillhör min fastighetsägare, bor i hyresrätt.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Hände liknande för mig när vi flyttade tjejens saker från Flemingsbergs där just Qpark verkar kontrollera, tog väl 2-3 veckor innan de ens svarade på en överklagan, som de till råka på allt vägrar acceptera fast man skickat med alla paragrafer och information som behövs. Qpark verkar inte riktigt känna till reglerna eller så är folket helt enkelt blinda. tack och lov har vi inte något att göra med dem längre här i västerort.

Visa signatur

Min otroligt innehållsrika sida: http://www.bubben.nu | http://www.ip6.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ke84
Hände liknande för mig när vi flyttade tjejens saker från Flemingsbergs där just Qpark verkar kontrollera, tog väl 2-3 veckor innan de ens svarade på en överklagan, som de till råka på allt vägrar acceptera fast man skickat med alla paragrafer och information som behövs. Qpark verkar inte riktigt känna till reglerna eller så är folket helt enkelt blinda. tack och lov har vi inte något att göra med dem längre här i västerort.

Problemet verkar ju vara att de inte ens kollar om det är en plats utan de antar bara att en bil står felparkerad. Är väldigt tydligt att det är en plats, men det verkar inte tröga Qpark fatta.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Inte direkt så att det är genier som blir lapplisor...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Qpark är hemska, finns så många historier om hur de missköter sitt uppdrag som parkeringsvakter.

Bra att de börjat ta bild, då är det ju bara att bestrida och sedan borde saken vara ur världen.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

Jävla p-nissar...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Så här otydlig är min plats:

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Oj ... inte konstigt att man får bot där.. dålig parkering:S det borde din hyresvärd fixa

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

polisanmäl för bedrägeri?

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Oj ... inte konstigt att man får bot där.. dålig parkering:S det borde din hyresvärd fixa

Dålig? Det är ju en pil med siffra ditåt. Man måste ju vara helt bakom flötet för att inte fatta att det där är en plats.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Ser ju rätt misstänkt ut men som sagt ta tag i din hyresväg o smäck dit en bättre märkning som säger att Din bil får stå där. Ha gärna med Regnummret på skylten så de inte blir griniga för att 'fel' bil står där elelr nått..

Qpark är ett par rediga F****r

Nu så vet jag inte hur man ska göra men betalning men har för mig man kan få lika mycket problem som att man betalar eller inte oavsett om man har rätt eller fel och osäkert om man ens får pengarna tillbaka..

Iaf jag hade inte betalat för något som man inte gjort något fel för.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
De tillhör min fastighetsägare, bor i hyresrätt.

Kontakta hyresvärden då, annars samma procedur.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk

Du ska alltid betala boten, sen får du pengarna tillbaka. Annars kan du få betalningsanmärkningar och grejer...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Du ska alltid betala boten, sen får du pengarna tillbaka. Annars kan du få betalningsanmärkningar och grejer...

Tänkte också på det, frågan är dock om det inte är så att man "accepterar" boten om man betalar den?
Det behöver väl inte vara så men det hade inte förvånat mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Dålig? Det är ju en pil med siffra ditåt. Man måste ju vara helt bakom flötet för att inte fatta att det där är en plats.

Tycker också att det är tydligt att det står <--708, platsen är även markerad med linjer i marken. Ska skotta fram dem så det blir extra tydligt att jag har min plats där.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Tänkte också på det, frågan är dock om det inte är så att man "accepterar" boten om man betalar den?
Det behöver väl inte vara så men det hade inte förvånat mig.

Man accepterar den till en viss del vill jag påstå.
Men bättre att betala och ta till strid när det är betalt, surt att "ligga ute" med pengarna, men hellre det än en betalningsanmärkning!

Sen är de beroende på vilket bolag det gäller, hade problem med ett i frankrike när jag fick p-bot på en sån där "vespa" jag ägde där nere. Ringde och klaga, de frös då boten tills allt var klart. Nu var detta i Frankrike, men kompis i trollhättan fick sin frusen av securitas som hade hand om en parkering.

Fast jag tycker, betala och sen gå till strid..Men hur man inte kunde se vilken parkering det gällde när pilen är tydlig är illa, tycker bilden du visa här borde räcka som bevis!

Lycka till!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Man accepterar den till en viss del vill jag påstå.
Men bättre att betala och ta till strid när det är betalt, surt att "ligga ute" med pengarna, men hellre det än en betalningsanmärkning!

Sannerligen!
Har själv fått göra det några gånger i olika sammanhang, men som sagt, bättre att ligga ute med pengarna tills det löst sig än att få betalningsanmärkningar och göra sin framtid betydligt jobbigare.

Permalänk

Qpark är dumma i huvudet, och fick svar på tal när ALLA bilar på en parkering blev lappade för att automaten inte fungerade.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Dålig? Det är ju en pil med siffra ditåt. Man måste ju vara helt bakom flötet för att inte fatta att det där är en plats.

Jo den är dålig.. nu har jag ju inte sett resten av parkeringen, kan tänka mig att på sommaren att det ser helt ok ut.. men om resten av alla parkeringar har staket framför, så måste du medge att det kan se lite fel ut.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Jo den är dålig.. nu har jag ju inte sett resten av parkeringen, kan tänka mig att på sommaren att det ser helt ok ut.. men om resten av alla parkeringar har staket framför, så måste du medge att det kan se lite fel ut.

Alla platser har inte staket framför utan 95% av platserna har det. Sedan så lappades min bil 10.35 en lördag morgon. Detta är en parkering där alla platserna är förhyrda parkeringar. Det har inte varit snö eller skit framför staketet där det står <--708. Saken är ju att det alltid har stått en bil här, jag har haft platsen i en månad och bott i lägenheten i 1år och det har alltid, alltid stått en bil på den platsen. Sen undrar man hur Qpark tänker när det står:
*Kollat skyltning
*Foto taget

Då måste ju de ha tagit ett kort i samma vinkel som mig och vid 10.35 i lördags morse så var det dagsljus. Vilket betyder att bara idioten till lapplisa hade kollat på bilen framifrån när han/hon skrev boten så måste den ha sett staketet och <--708.

Lagom irriterande i alla fall, speciellt när jag åker utomlands nu och är borta i en månad.

Ska ringa värden och Qpark på måndag. Är också konstigt att de har bilar som delar ut böter på en lördag, men ingen som man kan göra en överklagan hos på telefon på helgerna.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Jo den är dålig.. nu har jag ju inte sett resten av parkeringen, kan tänka mig att på sommaren att det ser helt ok ut.. men om resten av alla parkeringar har staket framför, så måste du medge att det kan se lite fel ut.

Det är en pil som pekar från ett nummer till den platsen, vad skall det annars betyda? "Plats nummer 708 återfinns INTE här" ? Jag vidhåller att alla med en halv hjärna borde fatta det eftersom det finns en pil, okej om det inte fanns en pil, men nu gör det ju det. Verkar helt enkelt som om QPark har anställt idioter

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag anser inte att Q-Park har gjort rätt, jag anser att hyresvärden borde förbättra parkeringen

Mvh

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Du ska alltid betala boten, sen får du pengarna tillbaka. Annars kan du få betalningsanmärkningar och grejer...

Nej, så länge du bestrider den så kan du inte få betalningsanmärkning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Man accepterar den till en viss del vill jag påstå.
Men bättre att betala och ta till strid när det är betalt, surt att "ligga ute" med pengarna, men hellre det än en betalningsanmärkning!

Fast jag tycker, betala och sen gå till strid..Men hur man inte kunde se vilken parkering det gällde när pilen är tydlig är illa, tycker bilden du visa här borde räcka som bevis!

Finns ingen anledning att göra så. Bestrid istället. Du får ingen betalningsanmärkning om du bestrider boten. På samma sätt som du inte får en om jag skickar en faktura på 1000 kronor till dig, så måste du inte betala och sen bevisa att fakturan var felaktig.

Betala inte. Bestrid.

Permalänk

Bestrida är en sak men att betala hade jag aldrig gjort för något som man inte är skulld till. är en helvetes jävla procedur att få igen pengar om ens det. betalar man så har man ju kort och gott sagt att man har gjort fel.

sen om de får in en överklagan 2v senare för man tänkt igenom det så skiter väl företag i sånt.

Betala = Du har skrivit under att du gjort fel
Bestrid = Utreds vem som gjort evt fel

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Inte direkt så att det är genier som blir lapplisor...

Vad pratar du om? Då QPark och liknande bolag har en närmast polisliknande befogenhet kan de bedriva maffiaverksamhet helt utan risker. Genom att sätta dit så många människor som möjligt, även de som inte gjort något fel, tjänar de mer pengar. Det hade om något varit dumt att inte lappa så många bilar som möjligt.

Många kommer säkerligen inte att gå vidare, utan betalar istället sina böter.
Det är ett fullständigt vidrigt och galet system. Förmodligen det mest bisarra i hela vår demokrati - men eftersom det "bara" handlar om en så liten specialsak som böter på bilar så glömmer människor bort hur extremt galet det hela är.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Tänkte också på det, frågan är dock om det inte är så att man "accepterar" boten om man betalar den?
Det behöver väl inte vara så men det hade inte förvånat mig.

Nej det gör man inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Bestrida är en sak men att betala hade jag aldrig gjort för något som man inte är skulld till. är en helvetes jävla procedur att få igen pengar om ens det. betalar man så har man ju kort och gott sagt att man har gjort fel.

sen om de får in en överklagan 2v senare för man tänkt igenom det så skiter väl företag i sånt.

Betala = Du har skrivit under att du gjort fel
Bestrid = Utreds vem som gjort evt fel

Vet du ens vad du pratar om? Du ska alltid betala, oavsett om du är "skyldig" eller inte. Sen anmäler du hela grejen. (Detta har hänt min familj flera gånger, fått parkeringsböter utanför vårt hus tiotals gånger, alltid fått pengarna tillbaka efter att ärendet gått till domstol, tio gånger... Parkeringsbolaget lär sig aldrig tydligen.)

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Nej det gör man inte.

Vet du ens vad du pratar om? Du ska alltid betala, oavsett om du är "skyldig" eller inte. Sen anmäler du hela grejen. (Detta har hänt min familj flera gånger, fått parkeringsböter utanför vårt hus tiotals gånger, alltid fått pengarna tillbaka efter att ärendet gått till domstol, tio gånger... Parkeringsbolaget lär sig aldrig tydligen.)

Känns ju enklare att inte betala från början och endast bestrida...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Nej det gör man inte.

Vet du ens vad du pratar om? Du ska alltid betala, oavsett om du är "skyldig" eller inte. Sen anmäler du hela grejen. (Detta har hänt min familj flera gånger, fått parkeringsböter utanför vårt hus tiotals gånger, alltid fått pengarna tillbaka efter att ärendet gått till domstol, tio gånger... Parkeringsbolaget lär sig aldrig tydligen.)

Din familj måste ju vara väldigt konstig. Varför bestrider ni inte före ni betalar? Då slipper ni ligga ut med pengar till ett parkeringsbolag, brukar ni låna ut pengar till företag räntefritt? Ni kommer också med stor sannolikhet slippa gå hela vägen till domstol om ni har rätt för att få tillbaka era pengar. Du behöver ALDRIG betala oavsett om du är skyldig eller inte så länge du bestrider boten.