Mesh Edge DX – första bärbara datorn med DX 11

Permalänk
Melding Plague

Mesh Edge DX – första bärbara datorn med DX 11

På CES 2010 lanserade AMD grafikkort som klarar av DirectX 11. Nu har de första modellerna hittat ut på marknaden.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hmm, kanske skulle sälja av min 17" Hp till fördel för denna datorn?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Är inte det väldigt billigt för en bärbar med de specsen?

Permalänk
Medlem

Ganska billigt men så jekla ful!

Permalänk
Inaktiv

Det där priset lär ju INTE stämma med verkligheten när dom väl finns i butik.

Permalänk
Medlem

Välldigt billig om det där priset nu stämmer, men inte var den snygg iallafall

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Inaktiv

Jäklar vad billigt!

Permalänk
Medlem

Först är de ju absolut inte. Jag fick hem min Acer 7740 i torsdags, med ett ATI Mobility Radeon HD 5650 i.

http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=LX.PLX02.178

Permalänk

min polare har en sådan, fast med 2 kärnig prolle ist

Permalänk
Medlem
Citat:

På CES 2010 lanserade AMD grafikkort som klarar av DirectX 11. Nu har de första modellerna hittat ut på marknaden

Citat:

Det brittiska företaget Mesh Computers säger sig nu vara först med att använda de nya grafikdelarna i bärbara datorer

dvs, de första modellerna har hittat ut, och någon gång sa sig Mesh computers ha varit först ut, betyder alltså inte att de är de ända som erbjuder detta i dagsläget vilket ganska snabbt visar sig på andra tillverkares hemsidor.

btw, inte helt fel
Aspire 8942

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ford-p
Först är de ju absolut inte. Jag fick hem min Acer 7740 i torsdags, med ett ATI Mobility Radeon HD 5650 i.

http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=LX.PLX02.178

vilken hastighet ligger den där processorn på och hur många kärnor?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag misstänker att dom sparat in en hel del pengar på chassit till den datorn, vacker var den inte, och ser inte ut att vara speciellt robust heller.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ford-p
Först är de ju absolut inte. Jag fick hem min Acer 7740 i torsdags, med ett ATI Mobility Radeon HD 5650 i.

http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=LX.PLX02.178

Men det var ju låg upplösning med.
Och dualcore enbart.I din alltså.

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban72
Men det var ju låg upplösning med.
Och dualcore enbart.I din alltså.

1600x900 är mer än väl för en 17 tums dator.

Permalänk

Shit va billigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
vilken hastighet ligger den där processorn på och hur många kärnor?

2,13GHz med dual core

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban72
Men det var ju låg upplösning med.
Och dualcore enbart.I din alltså.

Jag har aldrig hävdat att Acern skulle vara snabbast eller bäst. Acern har funnits att köpa sedan 7/1, så jag tyckte det var konstigt att ett Mesh skickar ut att de är först med att lansera en dator med HD 5650 11 dagar efter man kunde köpa Acern.

Permalänk
Medlem

Ser ju precis ut som Frire DTX som har funnits på deviltech ett tag, betydligt billigare är den där också (669Euro fast då med lite sämre prolle som standard)

http://www.deviltech.de/deviltech.php/sid/146c6394da0c34f0f0a...

Permalänk
Avstängd

Det stämmer att Deviltech marknadsfört en dator med 5650 sedan en tid tillbaka. Det har dock varit en papperslansering då ingen försäljare fått in en sådan dator i lager. Vissa demoexemplar har dock funnit sin väg till diverse testsidor.

Deviltechs modell i fråga är Compals senaste och kommer att lanseras i stor skala under veckan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ford-p
Först är de ju absolut inte. Jag fick hem min Acer 7740 i torsdags, med ett ATI Mobility Radeon HD 5650 i.

http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=LX.PLX02.178

fungerar den bra? rekommenderade den datorn till en kompis igår.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Ja den verkar fungera bra det lilla jag har hunnit testa den (bortrest lördag-måndag). Jag tittade en halvtimme på HD-film på den och då var den knäpp tyst.

Närmsta veckorna kommer det flera datorer med i3, i5 och i7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PapaEcho91
Shit va billigt!

Ja 11000 kr är ett riktigt bra pris.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd

120hz skärm? år den på 60hz är det stenålders skärm i så fall...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prodigy
120hz skärm? år den på 60hz är det stenålders skärm i så fall...

Jag måste bara säga håll inne tills du vet vad du babblar om eller vet hur man ställer en seriös fråga, sånt skitsnack som du serverar är bara störande.