Permalänk
Medlem

Vikten av rätt prefix

Min svärson, som jobbar som systemadministratör berättade följande:
Vi har en server hos en firma och har betalat för dess elförbrukning enligt den maximala effekten, som tidigare var 600W. Nu är den 1400W. Vid årsskiftet ville firman snabbt göra ett nytt två-årskontrakt för den nya effekten. De skickade ett färdigt undertecknat kontrakt. Priset var det som avtalats men effekten var 1400 kW.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Entusiast

Gött, då är det bara att att flytta alla servrar som det bara går dit för billigare el lär de inte hitta.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Är inte 1400 W lite??...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Är inte 1400 W lite??...

För en server?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
För en server?

Om vi snackar bladserver ja

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Går ju att dra igång en skaplig maskin på 1,4MegaWatt.
Som referens så har jag pysslar med en el-motor på 2,5Megawatt. I den kan man sitta på huk inne i statorn.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Går ju att dra igång en skaplig maskin på 1,4MegaWatt.
Som referens så har jag pysslar med en el-motor på 2,5Megawatt. I den kan man sitta på huk inne i statorn.

Hmm är det den som snurrar jorden runt sin axel eller?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Elgiganten sålde under julhandeln laptops med 4000 GB RAM.

Permalänk
Medlem

Re: Vikten av rätt prefix

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fagerja
Min svärson, som jobbar som systemadministratör berättade följande:
Vi har en server hos en firma och har betalat för dess elförbrukning enligt den maximala effekten, som tidigare var 600W. Nu är den 1400W. Vid årsskiftet ville firman snabbt göra ett nytt två-årskontrakt för den nya effekten. De skickade ett färdigt undertecknat kontrakt. Priset var det som avtalats men effekten var 1400 kW.

Dom menar inte 1400kW årsförbrukning? inte 1400kW kontinuerlig belastning såklart.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Lika fel det i så fall.
kW är en effekt och inte förbrukning under en tid. kWh skulle det kunna vara då men körs den dygnet runt kan man inte ens belaste 160 W kontinuerligt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Dom menar inte 1400kW årsförbrukning? inte 1400kW kontinuerlig belastning såklart.

Det är fråga om konstant belastning 24 h i dygnet i 2 år

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Lika fel det i så fall.
kW är en effekt och inte förbrukning under en tid. kWh skulle det kunna vara då men körs den dygnet runt kan man inte ens belaste 160 W kontinuerligt.

Sant, my bad

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
För en server?

Ooops blandade ihop med kWh

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X