Permalänk
Medlem

Vilken deo är bra?

Hej!
Har hunnit testa på lite olika deos och det finns egentligen bara en jag tycker håller måttet. Rexonas stick deo

Luktar väl okej men det bästa är att den håller jättelänge.
Om jag nån gång inte duschat på typ 3 dygn har den ändå hållt svettlukt borta.

Vissa andra funkar inte ens 24 timmar. Jag har inte alls lätt för att börja lukta svett men dessa har verkligen inte funkat. De jag inte varit så värst nöjd med är Hugo Boss, Lumene, Adidas, Axe med flera. (Orkar inte sitta och fundera ut alla deos jag någonsin testat i mitt liv).
Hatar spray och ogillar roll on. Stick tycker jag är skönast.

Har ni tips? Diskutera detta viktiga ämne nu.

edit: *gäsp* la den fel
sorry!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jag personligen klarar inte av billiga alternativ för att jag blir så blöt under armen, dessutom fungerar dom inte alls lika bra som min Aqua di gio för 220 kronor. Den håller länge (6 månader), doftar gott och jag förblir torr under armen. Har i princip aldrig luktat svett heller efter att ha använt den.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag personligen klarar inte av billiga alternativ för att jag blir så blöt under armen, dessutom fungerar dom inte alls lika bra som min Aqua di gio för 220 kronor. Den håller länge (6 månader), doftar gott och jag förblir torr under armen. Har i princip aldrig luktat svett heller efter att ha använt den.

http://www.fragrancex.com/images/products/SKU/big/ACQ206073.j...

Var kan man hitta denna deon?

Visa signatur

Hej

Permalänk

Tricket med roll-on och inte bli "blöt" är att köpa en deo som innehåller alkohol-denat.

Permalänk

Tycker de flesta jag testat fungerat bra. Även billiga varianter som Nivea "cold" eller nåt. Använder denna nu:
http://www.lash.se/john_player-special-black-series-roll-on-d...
Luktar och fungerar bra tycker jag.

Permalänk
Medlem

Kör med den här. Funkar jävligt bra. Personligen gillar jag oparfymerat.

Edit: Är dock roll-on som du visst inte gillade.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonno
Var kan man hitta denna deon?

Åhlens, Kicks och andra ställen som säljer parfym och såna saker.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Skilj på deodorant och antiperspirant. För att förhindra svettning måste produkten innehålla aluminiumsalt (står som aluminiumchlorohydrate på innehållsförteckningen), vilket knappt någon av de billigare produkterna (typ axe) gör, väldigt många av de som säljs i en doftserie (typ armani och andra "parfymmärken") gör det inte heller.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Absolut torr fungerar ju annars väldigt bra! Håller i en vecka och sedan är det bara köra på någon random parfym om man vill dofta extra gott.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Annars är ett hett tips att bränna bort svettkörtlarna med lödpenna.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Re: Vilken deo är bra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Hej!
Har hunnit testa på lite olika deos och det finns egentligen bara en jag tycker håller måttet. Rexonas stick deo http://www.sanitex.eu/out/1/html/0/dyn_images/1/V9C2H66_p1.jp...
Luktar väl okej men det bästa är att den håller jättelänge.
Om jag nån gång inte duschat på typ 3 dygn har den ändå hållt svettlukt borta.

Vissa andra funkar inte ens 24 timmar. Jag har inte alls lätt för att börja lukta svett men dessa har verkligen inte funkat. De jag inte varit så värst nöjd med är Hugo Boss, Lumene, Adidas, Axe med flera. (Orkar inte sitta och fundera ut alla deos jag någonsin testat i mitt liv).
Hatar spray och ogillar roll on. Stick tycker jag är skönast.

Har ni tips? Diskutera detta viktiga ämne nu.

edit: *gäsp* la den fel
sorry!

använder den med fast jag tycker den förstör tröjan. jag får iallefall en stenhård fläck i armhåle området när jag har använder den deon. annars så är den skit bra
tar verkligen bort all lukt/svetts

(kan även ge ett tips som kanske är lite udda. Är att raka bort armhåls håret. har märkt ibland att det är sj håret som luktar)

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vilken deo är bra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSkudd
använder den med fast jag tycker den förstör tröjan. jag får iallefall en stenhård fläck i armhåle området när jag har använder den deon. annars så är den skit bra
tar verkligen bort all lukt/svetts

(kan även ge ett tips som kanske är lite udda. Är att raka bort armhåls håret. har märkt ibland att det är sj håret som luktar)

Bra tips det där med armhåret! Jag har gjort det några gånger när man märkt att håret börjar bli långt och ofräscht.

Jag använder Diesel only the brave spray-deo. Den luktar som parfymen, men det blir nog inge mer spray-deo för min del. Går nog tillbaka till armanin som sågs på bild högre upp i tråden, den höll t.o.m när jag var utomlands och svettades som en gris överallt förutom i armhålorna

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

Jag kör också med Rexona som håller jävligt länge, fast den svarta varianten då jag tycker den luktar bäst. Men som MrSkudd nämnde så har jag också märkt att den förstör tshirts lite då färgen bleknar mycket snabbare under armarna, så det ser ut som en fläck tillslut. Ska se till att prova Armani som Cloudstone tipsade!

Håller också med MrSkudd om att raka eller trimma ner armhåret lite grann. Ju längre hår destu mer svettas det, vilket förkortar deons effekt. Jag brukar iaf dra över med hårtrimmern på typ 4mm nån gång varannan månad. Särskillt under sommrar och tränings-perioder! Känns dessutom mycket fräschare

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag kan ju passa på att varna för Björn Borgs deodorant. Det bara rinner under armarna vid minsta ansträngning.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Finns bara en deo som fungerar som den ska och det är Clinique. Kostar 500:- och värd varenda krona.. Har ingen doft alls utan stänger bara ute svettlukten OTROLIGT effektivt.

Bild slänger vi in också:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Finns bara en deo som fungerar som den ska och det är Clinique. Kostar 500:- och värd varenda krona.. Har ingen doft alls utan stänger bara ute svettlukten OTROLIGT effektivt.

Bild slänger vi in också:
http://www.triphys.com/dump/photo-swec/deo.jpg

Har du erfarenheter av billigare anti-perspiranter ifrån apoteket? Har svårt att se att man kan lägga 500kr för en oparfyrmerad anti-perspirant. =/

Själv kan jag inte använda absolut torr, svider alltid i mina armhålor efter jag applicerat det. Och ja, jag tar det en stund efter jag duschat då jag är helt torr. Bats roll-on kan jag dock ta, fast jag tycker inte den är vidare effektiv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Finns bara en deo som fungerar som den ska och det är Clinique. Kostar 500:- och värd varenda krona.. Har ingen doft alls utan stänger bara ute svettlukten OTROLIGT effektivt.

Bild slänger vi in också:
http://www.triphys.com/dump/photo-swec/deo.jpg

Vem fan blåser dig på 500 för en deo?

Permalänk
Medlem

Jag kör med Van Gils Between Sheets... den får tjejerna på fall eller kanske inte men den luktar gott

Permalänk
Medlem

Nivea Cool Kick de e grejer de vettu! 20 spänn på Ica!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Absolut torr från apoteket (ca 50kr)

Appliceras på helt torr hud innan säng dags, gör det 2-3 dagar i sträck för att vara säker. sen svettas du inte i armhålan på minst en vecka. sen kan man ju köra vilken deo man vill på det då du oavsett kvalitet på deon inte svettas mkt alls. utan deon bara luktar gott

för mig gjorde absolut torr underverk, från stora svettlökar på töjorna till inget alls kan tilläggas att du ev. kommer svettas mer på andra ställen när du använder absolut torr!

Edit: absolut torr tar inte bort lukten utan minskar enbart svettandet, kör f.ö axe dry roll-on, finns lite olika dofter, kostar ca 45kr på ica

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Sötast

Ja... köp ni era för 100- 500kr, så fortsätter jag med dessa för vad.. 30 spänn.

Luktar inte mycket alls, det lilla det gör är tvålliknande lukt, håller torrt och fint i 24+ timmar.

Man är *blöt* i kanske 30-60sek efter applicering, sen är man torr tillsvidare, alltid funkat klockrent.

Permalänk
Medlem

Murer: Var på åhlens igår och insåg att den inte var så dyr ändå. 350:- kostar den. Jag körde med absolut torr ett tag men insåg att dels svider det som fan och sen vill jag inte få massiva mängder pungsvett istället för att svettas i armhålan. Jag har använt många av clinique's andra produkter och är väldigt nöjd! Den räcker hur länge somhelst och fungerar klockrent.
Jag körde ett tag med andra varianter men upptäckte till och från att de inte hjälpte nämnvärt bra. Med denna så hålls svetten borta och sen föredrar jag en luktfri deo då jag ofta använder parfymer som jag vill ska dofta på egen hand och inte brytas med någon annan doft (förutom "au de naturel" då ;D).

SUMITOMO: Det skulle väl isåfall vara mig själv som blåser mig själv isåfall.. Jag har provat billigare alternativ och kommit fram till detta är den bästa för mig. Dessutom har jag räknat ut att det lönar sig att lägga 350:- på en deo som räcker ca ett halvår istället för att köpa ny varje månad. Så för mig passar den här bra och Clinique är som sagt ett bra märke och jag använder deras andra produkter aswell.
För någon annan så kanske något annat passar bättre, vad vet jag?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Murer: Var på åhlens igår och insåg att den inte var så dyr ändå. 350:- kostar den. Jag körde med absolut torr ett tag men insåg att dels svider det som fan och sen vill jag inte få massiva mängder pungsvett istället för att svettas i armhålan. Jag har använt många av clinique's andra produkter och är väldigt nöjd! Den räcker hur länge somhelst och fungerar klockrent.
Jag körde ett tag med andra varianter men upptäckte till och från att de inte hjälpte nämnvärt bra. Med denna så hålls svetten borta och sen föredrar jag en luktfri deo då jag ofta använder parfymer som jag vill ska dofta på egen hand och inte brytas med någon annan doft (förutom "au de naturel" då ;D).

SUMITOMO: Det skulle väl isåfall vara mig själv som blåser mig själv isåfall.. Jag har provat billigare alternativ och kommit fram till detta är den bästa för mig. Dessutom har jag räknat ut att det lönar sig att lägga 350:- på en deo som räcker ca ett halvår istället för att köpa ny varje månad. Så för mig passar den här bra och Clinique är som sagt ett bra märke och jag använder deras andra produkter aswell.
För någon annan så kanske något annat passar bättre, vad vet jag?

Okey, reagerade bara på 500 spänn.

Handlar själv en del med kosmetika/parfym från UK där det ofta
är mycket billigare. Din deo kostar runt £12 där.

Här kan du enkelt köpa 3 för vad du betalar för en i Sverige.
Frakt ingår.

http://www.cdwow.se/beauty/Skin-Supplies-for-Men-Roll-On-Deod...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Okey, reagerade bara på 500 spänn.

Handlar själv en del med kosmetika/parfym från UK där det ofta
är mycket billigare. Din deo kostar runt £12 där.

Här kan du enkelt köpa 3 för vad du betalar för en i Sverige.
Frakt ingår.

http://www.cdwow.se/beauty/Skin-Supplies-for-Men-Roll-On-Deod...

Oh, schysst sida! Kan man ju beställa lite parfym och filmer/musik samtidigt
Ska passa på att prova den sidan så fort jag kan! Snabba leveranser?

Dock var det inte samma deo, den som du länkar till är en vanlig typ "vattenlöslig" roll on deo. Den som jag kör på är ett stift som är lite mer "vax-aktigt".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Oh, schysst sida! Kan man ju beställa lite parfym och filmer/musik samtidigt
Ska passa på att prova den sidan så fort jag kan! Snabba leveranser?

Dock var det inte samma deo, den som du länkar till är en vanlig typ "vattenlöslig" roll on deo. Den som jag kör på är ett stift som är lite mer "vax-aktigt".

Njae, film musik kan ta 3-4 veckor ibland, men parfym går nog direkt från Uk.
Är du ute efter mainstream musik är www.bangcd.com billiga och snabba.

Parfym brukar jag köpa från http://www.fragrancedirect.co.uk där man ofta kan köpa parfym utan kartong som butiker har som prover mycket billigt.

Permalänk
Medlem

Just nu har jag någon deo från typ ÖoB som klibbar som satan, använder den aldrig

och seriöst, vem blåser 1/2 lax på deo? Ge mig pengarna ist får du se att de kommer till bättre användning.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
http://www.dusson.com/images/nivea_deodorant_dry_comfort.jpg

Ja... köp ni era för 100- 500kr, så fortsätter jag med dessa för vad.. 30 spänn.

Luktar inte mycket alls, det lilla det gör är tvålliknande lukt, håller torrt och fint i 24+ timmar.

Man är *blöt* i kanske 30-60sek efter applicering, sen är man torr tillsvidare, alltid funkat klockrent.

Nivea Dry Impact är förbaskat bra också, fungerat riktigt ypperligt på mig. Körde burberry brit's deo stick tidigare men denna fungerar lika bra och är betydligt mer prisvärd.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Nivea Cool Kick de e grejer de vettu! 20 spänn på Ica!

*HåLLa mEd*

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

jag måste vara knäpp...

använder typ aldrig deo eller spray eller parfym... men jag luktar inte svett om jag börjar svetta... så länge man duschar varje dag tror jag inte det är så farligt om man skiter i deo eller parfym...

använder ibland någon nivea deodorant när jag duschat färdigt.