Permalänk
Medlem

Inet anklagar!

Hej,
Hoppas att tråden är rätt annars kan administratörer flytta.

Jo de ligger till så att jag för ett tag sen några veckor beställde dator delar till ett bygge från Inet. Dom hade inte alla komponenter inne så jag fick vänta.
Fick delarna en vecka sen kanske allt som skulle var med och på lappen vad jag köpt fanns allt med och allt är betalt och datorn är byggd.

MEN idag ringde Inet till mig och sa att de av misstag packat ner en hårddisk och en kamera i paketet som jag ska ha fått och de tillade även att de har övervakningskamera bevis på att de har blivit nerpackat. Jag sa så klart nej eftersom att de har inte kommit med några extra saker och sa att jag ska kolla och meddela direkt när jag kommer hem. Så klart litar ju han inte på mig vilket jag hör på rösten men de kan jag förstå.

Jag kom hem Tog fram alla papper, alla mail, alla kartonger allt! kolla igenom nej de finns inget extra kollade med alla i familjen. Finns inget!!

Ringde tbx sedan men fick inte tag på denna person igen eftersom han gått hem för dagen.

Vad ska jag göra för att bevisa att jag inte har fått någonting extra som dem tror jag inte vill betala eller skicka tillbaka?

Jag kan skicka Mail, leveranspappret på vad jag beställt men vad kan jag mera göra, de säger de har bildbevis vilket jag tvivlar på men alla fall.

Har beställt 2dator paket från Inet och båda gånger har de varit problem, börjar ledsna på deras imkompitens, kan de inte änns sköta sitt jobb?

Har någon varit med om liknande?

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Inet som har gjort fel i denna situation, och du ska inte behöva bli falskt anklagad, de får helt enkelt lita på dig.

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Hedersmedlem

Nej men har skickat varor till deras tomteverkstad som är fruktansvärt dålig... Be dem om bevisningen isf. De måste kunna bevisa att du har fått varorna, sedan vad som håller i rätten är nog inte jag rätt man att svara på.

btw: fick ett ljudkort extra (typ värt 1500kr då) från något företag när syrran beställt en present som blev väldigt försenad, trodde dock att det var som plåster på såren (var ganska mkt yngre då) och de påtalade aldrig något (förstod först långt senare att det verkligen hade blivit fel).

Permalänk
Medlem

Du behöver inte bevisa något det får dom göra tex med sin "övervakning" som de lär inte ha i packingen.
Inget att bry sig bygg ihop dator och glöm att de ringde är mitt råd.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Ska ringa upp dem imorgon och prata med denna person ev. med deras chef. De får väll skicka deras bildbevis oxå om dem nu skulle ha något. Låter helt sjuk ja mina erfarenheter av Inet är ju väldigt låga om dem eftersom att de är 3gången de strular, 2 gånger med mig en med mitt ex. Då Hon fick trasig hårddisk plus paj ramminne. Och jag fick inte första gången rätt moderkort och ett spel plus tillbehören som de stod att jag skulle få med dom jag fick byta upp mig till ett annat moderkort för 200kr som jag fick stå för..

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

Säg helt rakt på till deras chef och fråga om de anklagar dig för detta.

Permalänk
Medlem

du är oskyldig till motsatsen bevisats så du ska inte behöva ringa dem

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem

Kanske inte behöver kontakta dem, men samtidigt vill jag att de ska veta hur de behandlar sina kunder, så ska nog försöka få tag på chefen imorgon och fråga vad som händer? Han jag pratade med var snabb på att påpeka att de har bevis i form av då kamera, efter att jag sagt nej de har jag inte men ska kolla efter.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Står dom varorna inte med på dina kvitton så behöver du inte göra något alls, att dom har en film spelar väl mindre roll, man såg väl knappast ditt namn på den eller? annars så ska dom knipa såvida dom inte är hundra på att det är du.

Permalänk
Medlem

Jag har fakturan ja, både den som de skrev, den på min mail och på deras hemsida och de står inte med på någon.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyran26
Jag har fakturan ja, både den som de skrev, den på min mail och på deras hemsida och de står inte med på någon. Jag fick prata med någon annan i supporten och hon sa att han skulle kontakta mig i morgon så blir att snacka med dem alla fall. Så får man hoppas att allt löser sig.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Jobbigt läge, men dom har ingen rätt på sin sida att kunna kräva tillbaka varor som inte ens är levererade.
Om dom har fotobevis, så kanske någon annan öppnat lådan och packat om den, innan leverans.

Själv har jag endast positiva erfarenheter av Inet, men dom kanske har bytt personal.
Jag vet att ledningen hos dom klagar på att dom tjänar för dåligt, har fått den infon i 2 mail när jag begärt att dom skulle ta in nya leverantörer.

Permalänk
Medlem

Känns ju inte som om dem tjänar dålig alla verkar ju älska inet. Men vem vet. De ger dem inte anledning att hålla på såhär alla fall..

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

så sjukt. har aldrig haft problem med inet. men här har dom ju sabbat en del. om det inte finns med på kvittona så är det såfall derans egna fel, inte ditt. om dom nu vill ha ersättning för en förlorad kamera osv så ska dom pengarna gå från killen som packade paketet för det va han som sabbade det, INTE du.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Jo precis vrf skulle jag betala för en vara som jag inte änns har fått?

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyran26
Känns ju inte som om dem tjänar dålig alla verkar ju älska inet. Men vem vet. De ger dem inte anledning att hålla på såhär alla fall..

Berätta hur det går. Jag vill då inte handla av några som uppför sig på det viset.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Inet finns ju representerade här på forumet under "butiker och tillverkare".
Ställ frågan direkt till dem där så får vi alla se vad de svarar ang sina "vi har allt på film" hot!

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Jag skulle personligen inte oroa mig. Du har ingen plikt att kontakta dem och som några nämnde tidigare så är du oskyldig tills dess att inet bevisat motsatsen. Låter nästan otroligt att någon har packat så fel och att de bara ringer och anklagar på det sättet.

Du är säker på att det inte var någon kompis som skämtade med dig eller något ? Har hänt mig med en liknande sak...

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soderkvist
Berätta hur det går. Jag vill då inte handla av några som uppför sig på det viset.

Hoppas inet tar sig en ditt och svarar på den här tråden. Har själv aldrig haft problem med dem fick i går tillbaka mitt g15 visst det tog sin tid men är nöjd endå:)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Du har inte gjort något fel ändå? Det var knappast du som "stal" grejerna från deras lager. Det var ju deras personal som gjort fel med att packa ner sakerna.

Har dessutom bara dålig erfarenhet av Inet. Deras priser är inte bäst på marknaden och dessutom är deras support ruskigt oprofessionella. Så det förvånar mig inte att dom gjort något sånt här....

Hoppas du får något för besväret!!!

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem

Har dom packat fel så har dom ju packat fel och får skylla sig själva om dom inte har en bild med när dom håller uppe följesedeln och en man som lägger ner det i lådan och sedan tejpar igen den och lägger den på posten, typ.

Permalänk
Medlem

Även om de skulle ha bevis för att det blev nerpackat i din låda så har de inte bevis att sakerna låg i lådan när den kom fram till dig.

Utan att från min sida anklaga någon för lurendrejeri, så kan de ha packat ner sakerna och sedan bortom kamerans "blick" tagit ut dem igen innan lådan skickades till dig.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Jag skulle personligen inte oroa mig. Du har ingen plikt att kontakta dem och som några nämnde tidigare så är du oskyldig tills dess att inet bevisat motsatsen. Låter nästan otroligt att någon har packat så fel och att de bara ringer och anklagar på det sättet.

Du är säker på att det inte var någon kompis som skämtade med dig eller något ? Har hänt mig med en liknande sak...

Trodde oxå de skämtade för numret de ringde från såg lite konstigt ut, men sparade de oxh ringde upp och kom till deras support.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Finns det inte dokumenterat på faktura kan inte du göra nåt, och har inte dom nåt konkret bevis annat än en film då någon stoppar ner det i en låda så kan det inte bindas till dig på något vis. De har packat fel och skickat grejorna på vift, packaren som plockat med något som inte finns i plocklistan, eller förväxlat plocklistan till ditt paket med någon annans och då borde dom ju kunna reda ut det tycker man, men faktum kvarstår att bara för att de slarvar med dokumentationen kan inte du stå som ansvarig.

Permalänk
Medlem

Det är bara att ta det lugnt. Du har varken beställt eller fått dom där prylarna och hävdar Inet motsatsen så är det dom som ska bevisa det.

Jag tycker att du vänligt men bestämt ska förklara det för någon ansvarig och se vad dom svarar. Du kan aldrig bli tvingad att betala mot din vilja med mindre än en rättegång och så långt lär dom inte gå utan mycket bra bevis. Är det som du säger så lär dom bevisen inte finnas, eller hur?

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lidodido
Finns det inte dokumenterat på faktura kan inte du göra nåt, och har inte dom nåt konkret bevis annat än en film då någon stoppar ner det i en låda så kan det inte bindas till dig på något vis. De har packat fel och skickat grejorna på vift, packaren som plockat med något som inte finns i plocklistan, eller förväxlat plocklistan till ditt paket med någon annans och då borde dom ju kunna reda ut det tycker man, men faktum kvarstår att bara för att de slarvar med dokumentationen kan inte du stå som ansvarig.

Nä jag kan ju inte bevisa mera än på leveranslappen om vad jag fått med, har ju inget annat sätt. Ja som många sagt oxå bildbevis på att de packat ner, vem säger att de var mitt paket? kan man se att de står mitt namn eller dyl. Om nu någon packade fel och de vart med på kamera kan han/hon ju kommit på de och sedan utanför kamera tagit ut de. Kan de inte prata med paketeraren direkt istället för att krångla med mig?

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Staropramen
Det är bara att ta det lugnt. Du har varken beställt eller fått dom där prylarna och hävdar Inet motsatsen så är det dom som ska bevisa det.

Jag tycker att du vänligt men bestämt ska förklara det för någon ansvarig och se vad dom svarar. Du kan aldrig bli tvingad att betala mot din vilja med mindre än en rättegång och så långt lär dom inte gå utan mycket bra bevis. Är det som du säger så lär dom bevisen inte finnas, eller hur?

Jag har ju ingen anleding att ljuga, jag har inte fått med de som de påstår. Har kollat tusen gånger. Han sa att de packat ner kamera och hårdisk i ett paket sen stoppat de i lådan. Så fall borde ju de finnas 2 paket? Skulle väll inte skriva ett inlägg eller ringa till dem om jag nu hade fått sakerna men vill behålla de och hoppas de inte ska märka? Känns ju dumt...

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyran26
Jag har ju ingen anleding att ljuga, jag har inte fått med de som de påstår. Har kollat tusen gånger. Han sa att de packat ner kamera och hårdisk i ett paket sen stoppat de i lådan. Så fall borde ju de finnas 2 paket? Skulle väll inte skriva ett inlägg eller ringa till dem om jag nu hade fått sakerna men vill behålla de och hoppas de inte ska märka? Känns ju dumt...

Det var inte så jag menade heller.

Min poäng var att dom får väldigt svårt att bevisa att du skulle ha fått prylarna och så länge dom inte kan det kan du ta det lugnt.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

För det första behöver du inte bevisa att du inte fått något, negativ bevisbörda är det inte på tal om i Sverige. Vilket leder oss till det andra: Be att få se filmen!

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Kan vara så att han som ringde och anklagar är ute efter att rädda sitt eget skinn.

Endel har så att om det handlar om större grejer att dom själva kan bli betalningskyldiga då dom har slarvat stort osv.
Och då är det lättare att lägga skulde på någon annan än att erkänna själv att man har gjort fel.

Så stå på dig, har du rent mjöl i påsen är det bara att strida vidare.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |