Permalänk
Medlem

Rädda mina filer

Jag har en Readynas Duo som havererat. Någon som vet hur jag kan återskapa mina filer som fanns på hårddisken.

Det satt bara en disk i den så jag har ingen backup på den (hade precis beställt en till disk men beställningen är försenad på grund utav att några andra saker på ordern saknades).

Jag har provat koppla in den i min stationära och den verkar dyka upp som en lokal disk men med 0Mb diskutrymme.

Har även provar med ubuntu men den hittar inte hårddisken över huvud taget (jag har aldrig använt ubuntu tidigare så jag kanske gör fel), jag hittar övriga hårddiskar.

Finns det något bra program eller nåt som jag kan använda mig av?

Börjar bli lite desperat för att jag har alla mina foton på den och får jag inte tillbaka dom kommer min fru att göra hemska saker med mig.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk

getbackdata

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
getbackdata

Nästan, GetDataBack heter det (http://www.runtime.org/). Väldigt bra progg förövrigt, har räddat mig många gånger.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Fungerar det till en disk från en ReadyNas Duo? Jag vet inte vad den har för filsystem, FAT, NTFS eller något annat.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk

Finns både för FAT och NTFS.

Installera, sök igenom hårdisken, spara allt den hittar på en annan disk eller där det finns plats.

Enkelt och bra program

Visa signatur

Mac (Retina 5K, 27-inch, 2017) 3,5Ghz i5, 24GB RAM, RADEON PRO 575 4096MB, Flash 500GB.