Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

Det är så bara. Aldrig spelat ett spel med så otroligt mycket whine och skitsnack i.

Där är LoL så extremt mycket bättre, börjar mer och mer gå över till det. Mycket skönare känsla och folk.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Det är så bara. Aldrig spelat ett spel med så otroligt mycket whine och skitsnack i.

Där är LoL så extremt mycket bättre, börjar mer och mer gå över till det. Mycket skönare känsla och folk.

Dota är värre, LoL körde jag lite under Betan och då var det lika illa där, tror det är en av flera problem som kommer lösa sig med release då alla idiot kids försvinner..
Sen har Dota/HoN/LoL en mycket brant "learning curve" och man måste egentligen kunna alla heros för att ens kunna spela ok, vilket gör spelet rätt noobunfriendly och då blir det mycket whine.. Sen kan ju en persons misstag förstöra hela spelet för de andra..

Alla dessa problem är borta i 1700+ 1750+ games enligt mig

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Någon som råkar ha en Beta-key kvar? Skulle vart trevligt att få testa HoN. /Brybban

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper M3 - Intel I7 3770K @ 4.5Ghz
Corsair Vengeance 32Gb - Asus GTX 1080 Strix
Corsair H100i - EVGA supernova 850W
Intel SSD 180GB & 240GB - 2x WD Caviar Black 1TB - Corsair 350D
Oculus rift

Permalänk
Medlem

Finns det någon invitemöjlighet? Dvs har någon av er en tilldelad HoN-invitekey?

Skulle vara kul att prova på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Det är så bara. Aldrig spelat ett spel med så otroligt mycket whine och skitsnack i.

Där är LoL så extremt mycket bättre, börjar mer och mer gå över till det. Mycket skönare känsla och folk.

Det borde man vänta sig i alla spel. Anonymitet+spel = alla beter sig som svin, om de känner för det. Sen är där inget bestraffningssystem heller för såna personer. Behövs inte heller nåt sådant.

Man kan ju inaktivera chatten, som jag gjort, då slipper man idiotiska påhopp eller se när andra tjafsar. Bra tips.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Jag har 1.9 KD och 3.1 AD. Fast det är mest för att jag har 2.2 deaths/game typ.
Man kan säga att jag är en passiv/defensiv spelare.

Sluta posta era stats, ingen bryr sig ändå. Fast det är ju bara du Ala_99 som gör det, så sluta med det, ger inget till diskussionen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Det borde man vänta sig i alla spel. Anonymitet+spel = alla beter sig som svin, om de känner för det. Sen är där inget bestraffningssystem heller för såna personer. Behövs inte heller nåt sådant.

Man kan ju inaktivera chatten, som jag gjort, då slipper man idiotiska påhopp eller se när andra tjafsar. Bra tips.

Det är grymt mycket whine, det jag själva brukar göra är att be dem att hålla klaffen för det gör ingen nytta ändå. En smart sak att göra i början är säga "hi!" bara för att inte få den där taskiga tonen direkt. Funkar rätt bra, sen är det ju bara till att berömma om någon gör något bra, blir bättre stämning. Börjar det gnällas i laget är det helt klart större risk att man förlorar.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Finns det någon invitemöjlighet? Dvs har någon av er en tilldelad HoN-invitekey?

Skulle vara kul att prova på.

Inte 100% säker men läste på deras fanpage på facebook att det är openbeta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Det borde man vänta sig i alla spel. Anonymitet+spel = alla beter sig som svin, om de känner för det. Sen är där inget bestraffningssystem heller för såna personer. Behövs inte heller nåt sådant.

Man kan ju inaktivera chatten, som jag gjort, då slipper man idiotiska påhopp eller se när andra tjafsar. Bra tips.

Det är väl ett väldigt dåligt tips? Du missar du all viktig info som alla som inte är kompletta noobs skriver. Att det blir lite glåpord och sådant får man ju ta med en klackspark.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Att det blir lite glåpord och sådant får man ju ta med en klackspark.

Detta är nog det bästa tipset som finns för alla spel :up:. Ibland så menar folk det inte ens utan de måste bara säga det.

Hade ni haft mitt jobb (installations-elektriker på stora byggen) så hade ni oxå varit härdade mot skitsnack, det vill jag lova

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fr1dd

Hade ni haft mitt jobb (installations-elektriker på stora byggen) så hade ni oxå varit härdade mot skitsnack, det vill jag lova

amen ;D

Permalänk
Medlem

i love the retards

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saaade
i love the retards

utveckla! vilka var retardsen? vad hände? grymt nyfiken!

Permalänk

Nu var det också tydligen mitt fel att vi förlorade. Jag har 5-2-4 men det var mitt fel att basen förstördes då jag var enda som levde och alla deras 5 var i basen och man blir kallad fcking noob och skit för att man inte går fram och tar självmord typ -.- (hade jag ens gått nära hade devo hookat mig eller andro swapat in mig så -.-) ibland undrar man hur folk tänker

Permalänk
Medlem

Ja spelets stora nackdel är spelarna.
Tycker spelet är riktigt roligt när man väl hamnar i ett spel med vuxna människor som inte skriker så fort någon gör ett fel.
Men detta händer ju tyvärr inte allt för ofta, istället skriks det hit och dit non stop. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Ja spelets stora nackdel är spelarna.
Tycker spelet är riktigt roligt när man väl hamnar i ett spel med vuxna människor som inte skriker så fort någon gör ett fel.
Men detta händer ju tyvärr inte allt för ofta, istället skriks det hit och dit non stop. :/

Det har ju blivit en del av spelet och de nya som kommer in lär sig av detta. Så när de blir "pros" gör de samma sak. Jobbigt, för alla gör fel och man vet att man gjort det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Ja spelets stora nackdel är spelarna.
Tycker spelet är riktigt roligt när man väl hamnar i ett spel med vuxna människor som inte skriker så fort någon gör ett fel.
Men detta händer ju tyvärr inte allt för ofta, istället skriks det hit och dit non stop. :/

Det är riktigt jävla irriterande när man splear så är det en person med som förstör hela spelet
http://data.fuskbugg.se/skalman01/hon%202010-01-24%2016-24-37...
Brun förstörde så mycket för dom att dom ej kunde spela. Så att gnäll är för att det andra laget ej ska bli så jävla feedade att dom kan leka med er sen

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Mock på glacius? Ingen vidare build kanske? ;P Men har man en som feedar så kvittar det väl vad man bygger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zergling
utveckla! vilka var retardsen? vad hände? grymt nyfiken!

nästan varje game? behöver jag skriva mer?

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geckod
Mock på glacius? Ingen vidare build kanske? ;P Men har man en som feedar så kvittar det väl vad man bygger.

haha gamet var över så snabbt. Tänkte köpa en doom bringer bara för att. Men såg sen att jag ej skulle hinna. så det blev en mock. Kan säga att jag lyckades få några efter det pågrund av den xD

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saaade
nästan varje game? behöver jag skriva mer?

ja, för nästan varje inlägg jag ser av dig i den här tråden är typ 3-6 ord som aldrig ger oss läsare någonting. Du får lov att dela med dig av vad du har gått igenom i HoN, gör det roligare för oss alla som läser här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Sluta posta era stats, ingen bryr sig ändå. Fast det är ju bara du Ala_99 som gör det, så sluta med det, ger inget till diskussionen.

Eller hur, vem fan orkar läsa om Ala_95s menlösa matcher och egna stats...

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Eller hur, vem fan orkar läsa om Ala_95s menlösa matcher och egna stats...

¨

Låt folk posta vad dem vill, det har ju med spelet att göra..

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Eller hur, vem fan orkar läsa om Ala_95s menlösa matcher och egna stats...

Vem orkar läsa dina meninglösa posts som inte ens har med något spel att göra.
Whina kan du göra någon annan stans, eller så lämnar du helt enkelt den här tråden för evigt.

OnT: Någon mer här som använder HD-Textures Pack till herosen?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95

OnT: Någon mer här som använder HD-Textures Pack till herosen? [/B]

Nej

Blir det mycket snyggare med det eller? Frågan är om det buggar mer om man kör med det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geckod
Nej

Blir det mycket snyggare med det eller? Frågan är om det buggar mer om man kör med det?

Det blir rätt så mycket snyggare, enligt mig.
Det enda problemet är väl att man laddar lite segare + att den kan krasha om man spelar flera games i rad utan att starta om. Dock så har jag inte haft någon krash senaste veckorna.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Snacka om att ha världens sämsta community. Joinar man noobs-only game då förväntar jag mig att man skulle spela med bara newbies. ._. Hur fan ska man annars lära sig? Wtvr.
Fint spel, nice grafik men uh folket...

Permalänk
Medlem

Vart hitta ni dessa HD packs?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Vart hitta ni dessa HD packs?

http://forums.heroesofnewerth.com/showthread.php?t=57917

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

tyckte dom inte chronos var nog bra som han va?!
nä nu ha dom buffa han ännu mer!!

och buffen på zeph är rätt nice med.

Permalänk
Medlem

Någon som har en invite över ?

Skicka då PM till mig så blir jag go och glad