Gigabyte GA-M720-US3 - bra till upp låsning av phenom II 550

Permalänk
Avstängd

Gigabyte GA-M720-US3 - bra till upp låsning av phenom II 550

Hej sweclockers! jag hade tänkt köpa ny dator. Nu hade jag läst lite och fick reda på att man kunde låsa upp känor på phenom II 550 så jag undrar om Gigabyte GA-M720-US3 ( http://www.inet.se/artikel/1900958/gigabyte-ga-m720-us3 ) är bra för upplåsning av prollen.Jag kollade på den på inet och så stod det på en kommentar att hans kärna hade blivit ostabil. är det stor sannolikhet att kärnorna blir ostabila för mej då?

Ps: förlåt om jag har dålig svenska

TACK!

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeetBoy27
Hej sweclockers! jag hade tänkt köpa ny dator. Nu hade jag läst lite och fick reda på att man kunde låsa upp känor på phenom II 550 så jag undrar om Gigabyte GA-M720-US3 ( http://www.inet.se/artikel/1900958/gigabyte-ga-m720-us3 ) är bra för upplåsning av prollen.Jag kollade på den på inet och så stod det på en kommentar att hans kärna hade blivit ostabil. är det stor sannolikhet att kärnorna blir ostabila för mej då?

Ps: förlåt om jag har dålig svenska

TACK!

Satbiliteten beror helt på hurdan processor just du har fått, ibland lyckas upplåsningen, ibland inte.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Förklaring på mr. spam: AMD "brukar" ta defekta 4 kärniga processorer och låsa dom trasiga kärnorna. Men ibland räcker detta inte till och dem måste ta "friska" exemplar och låsa dom till 2-kärnor. Så hoppas du får en "frisk" processor

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Går det att låsa upp kärnor med en nvidia chipset?

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp, det går på någon/ra av deras chipset, dock har jag ingen koll på just vilka det är

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)