Permalänk
Medlem

Har du någon sorts Fobi?

Hej, Letat runt lite på forumet och har inte hittat någon tråd om detta ämne, så då tänkte jag starta en! (Om det redan finns kommer jag ta bort denna, vill inte sno andras trådar)

Det tråden kommer handla om är om du har någon sorts Fobi för något som tex spindlar, ormar, p12'or ^^, osv...

"Reglerna" är enkla, dela med och prata om olika fobier som finns!

Själv har jag stor fobi för spindlar, Kvittar hur dem ser ut!

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle inte gå så långt att kalla det en fobi men jag gillar inte att prata inför en större grupp människor.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Höjdskräck, folk med siffror i nicket, folk som kör med kinessmilisar när det finns riktiga, folk som inte kan skilja på de/dem (använd "dom" istället).

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Stark sökfunktionsfobi.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Höjdskräck, folk med siffror i nicket, folk som kör med kinessmilisar när det finns riktiga, folk som inte kan skilja på de/dem (använd "dom" istället).

V4d är d3t för f3l på d00m såm 4nvänd3r sh1ne71sk4 sm4jlys? ^____^;

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Den förra är ju en utdöd tråd.

OT: Maneter, inte så jävla mysigt att åka vattenskoter i Indonesien över tusentals brännmaneter.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Hedersmedlem

Som Leeloo sa kan den gamla anses vara utdöd.

OnT: Insekter. Jag avskyr insekter. Varje gång en spindel kommer in i lägenheten får min sambo slänga ut dem.

Blä.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Rulltrappor har jag en sjuklig fobi till, helvete, ser helt galet ut när jag åker, speciellt när jag ska av, floppar som stefan holm minst 2 meter innan slutet.........

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Spindlar helt klart... Fy fan!

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Ogillar starkt att svara/prata i telefon när jag inte vet vem det är som ringer/svarar. Sedan om det är en fobi eller inte låter jag vara osagt. Det har blivit bättre med åren dock.

Permalänk

jepp,för spindlar,tål inte dom små kräken!

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Getingar.

Permalänk
Medlem

Haha, jag hatar insekter jag med. Men under dom 6 månaderna som jag backpackade i Australien och sov utomhus minst hälften av tiden så blev jag van vid dom och kunde tom. hålla dom i handen. Så det är lätt något som man kan träna bort om man måste.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Haha, jag hatar insekter jag med. Men under dom 6 månaderna som jag backpackade i Australien och sov utomhus minst hälften av tiden så blev jag van vid dom och kunde tom. hålla dom i handen. Så det är lätt något som man kan träna bort om man måste.

Min fobi gick andra vägen Den är intränad av jordgetingar

Permalänk
Medlem

Bi eller Getingar gillar jag inte, usch
Bålgetingar är ännu värre, duckar nästan o lägger mig på marken bara jag hör en komma.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Stark sökfunktionsfobi.

V4d är d3t för f3l på d00m såm 4nvänd3r sh1ne71sk4 sm4jlys? ^____^;

Senaste kommentaren skriven -"2007-07-30 15:48" med andra ord är tråden rätt död

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Medlem

Mer eller mindre fobi för myror, usch och fy fan vad jag hatar dom små kräken!! *ryser*

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Höjdskräck, folk med siffror i nicket, folk som kör med kinessmilisar när det finns riktiga, folk som inte kan skilja på de/dem (använd "dom" istället).

Äh, hoppa från en klippa eller nåt! Dem som har siffrer i nicket är lika bra dem också!1 ^^

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk

Fobi för handarbete, därför jag är en sån grym chef! synd att jag inte har någon att chefa över bara

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Har inga problem med riktigt höga höjder (Berg osv), men har riktigt ont av att stå på stege osv.
Har också en tendens att bli väldigt nervös (Nästan illamående) av att träffa mycket nytt folk (t.ex. någons födelsedagspartaj), innan man fått nån alkohol i sig.
Särskrivningar, de/dem osv...

Permalänk
Medlem

Lite av en höjdskräck, dock bara när det gäller att stå på stegar, i övrigt kan jag stå på tak och se ner, men en stege klarar jag inte ens två meter över marken på.

Permalänk
Medlem

Hade fobi för höjdskräck, getingar och att prata inför människor alltid har tränats bort. pratade inför några hundra när jag gjorde lumpen och det gjorde sitt det också.

Inte för att jag njuter av att ha getingar krypandes på mig och jag har fortfarande respekt för höjder men har absolut inga problem med något av det längre. Alla fobier är bara att utmana tills de försvinner det är det enda sättet:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

höjdskräck, jag bröt ihop på ett berg då jag var 12-13 lol
mykofobi (svampar), vill inte ens andas när jag går nära en svamp i skogen, håller andan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Hade fobi för höjdskräck

lol

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Rulltrappor har jag en sjuklig fobi till, helvete, ser helt galet ut när jag åker, speciellt när jag ska av, floppar som stefan holm minst 2 meter innan slutet.........

Haha, det var nåt nytt Vad är det som är läskigt med dom?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det kan kallas fobi, men jag är ruskigt livrädd för stora rostiga båtskrov... Hade mardrömmar om det som liten. Tänk gammal skruttig rysk oljetanker eller liknande, och sen att man ligger i vattnet och desperat försöker att inte bli insugen i propellrarna... Jag kan inte titta på en färja eller liknande utan att rysa minst en gång, för jag får alltid flashbacks till den mardrömmen.

Och sen små insekter. Undviker gärna större också men en riktigt biffig spindel kan jag klappa och hålla i men ser jag gråsuggor eller småspindlar så rycker det i "spring åt andra hållet"-nerven.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Rått kött är jag inte gärna i närheten av. Brr.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Jag får panik av spindlar. Fruktansvärda saker. Tyvärr brukar det smyga in sig spindlar modellen större på vårt kontor och jag får då snällt be någon kollega släppa ut den (alternativt döda den, mitt förslag, men det brukar inte alltid vara vad andra har i tankarna).

Edit: På tal om det, påminner mig. En gång skickade en polare mig en länk till en tråd som började med ett antal bilder. Första bilden var en vanlig köksklocka, kring 2 dm i diameter. Jag märkte att något svart stack ut vid sidorna av klockan och undrade fundersamt inombords vad det var.

Svaret fick jag vid bild nummer två, då fotografen avlägsnat klockan. Bakom den var en spindel från helvetet, stor nog att alla dess ben skulle synas precis bakom klockan. Tänk er en facehugger från Aliens, fast svart och hårig. Jag skrek rakt ut.

Drömde mardrömmar om den där spindeln i flera dagar sedan. Och då pratar jag inte om en händelse som skedde när jag var 7 år. Jag var 25.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Observer
Jag får panik av spindlar. Fruktansvärda saker. Tyvärr brukar det smyga in sig spindlar modellen större på vårt kontor och jag får då snällt be någon kollega släppa ut den (alternativt döda den, mitt förslag, men det brukar inte alltid vara vad andra har i tankarna).

Edit: På tal om det, påminner mig. En gång skickade en polare mig en länk till en tråd som började med ett antal bilder. Första bilden var en vanlig köksklocka, kring 2 dm i diameter. Jag märkte att något svart stack ut vid sidorna av klockan och undrade fundersamt inombords vad det var.

Svaret fick jag vid bild nummer två, då fotografen avlägsnat klockan. Bakom den var en spindel från helvetet, stor nog att alla dess ben skulle synas precis bakom klockan. Tänk er en facehugger från Aliens, fast svart och hårig. Jag skrek rakt ut.

Drömde mardrömmar om den där spindeln i flera dagar sedan. Och då pratar jag inte om en händelse som skedde när jag var 7 år. Jag var 25.

Denna?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Bilden var ganska scurry xD

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Herrejevlar vilken bjässe

Tänker på face huggern från alienfilmerna när jag ser den

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Parasiter är väl min största fobi. Allt som kan tänkas äta en inifrån eller utifrån (förutom de som inte ställer till med nån skada då.) Speciellt sådana där larver som borrar sig in under huden ryser jag av. Men här i Sverige är ju fästingen det största problemet. Går inte att vistas i naturen längre eftersom det kryllar av dom. Minns inte att det var så här för ca 15 år sen då man kunde vistas i skogarna här runt Göteborg utan att få en enda.

Visa signatur