Permalänk
Medlem

Är R4 DS olagligt?

Jo, som rubriken lyder. Är R4 DS olagligt? Och är det emot sweclockers regler att prata om R4 DS?
Själv så tycker jag att det skulle vara najs att titta på film på min DS typ under tågresan, men om det är olagligt så vet jag inte. Men någon som vet vart man kan få tag på en? De verkar vara väldigt svåra att få tag på.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

Det är inte olagligt men det ligger i en så pass gråzon att sweclockers inte tillåter duskussioner om ämnet.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Nej det är absolut inte olagligt, så länge du har fått tag i filmerna lagligt och inte brutit kopieringsskydd för att få den att spelas upp i DSet.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Okej, då vet jag. Någon som vet vart man kan få tag på en till ett billigt pris?

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

http://shop.01media.com/ - har de flesta flash carts.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Det skall tydligen vara olagligt att sälja R4 i Japan och UK i alla fall.

Permalänk
Avstängd

AceCard2i är väl det flashkortet man ska ha idag? PsxCare säljer dem t.ex. och de har även R4.

Och japp... det är olagligt. Eftersom det möjliggör användning av kopierade spel (ROMS). Dock är det oerhört smidigt att ha alla sina spel på ett enda minneskort istället för alla dessa små spelkassetter.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
AceCard2i är väl det flashkortet man ska ha idag? PsxCare säljer dem t.ex. och de har även R4.

Och japp... det är olagligt. Eftersom det möjliggör användning av kopierade spel (ROMS). Dock är det oerhört smidigt att ha alla sina spel på ett enda minneskort istället för alla dessa små spelkassetter.

Fast i så fall skulle datorer och MP3 spelare vara olagliga.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

I vissa länder är de olagliga och andra inte, beror lite på hur de tolkar existerande EU-lagar. Nintendo med vänner siktar på att göra de olagliga klart och tydligt, är en gråzon i nuläget.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tillåter ju tillverkning av homebrews vilket är grymt schysst, finns många roliga homebrews till ds

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Nintendo åkte på storsmisk gällande detta i domstol i frankrike för ett tag sedan, domslutet är väldigt intressant.

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=38277

/Daniel

Permalänk

Jag köpte mitt R4 på Rejoy.se för 400 spenn. Då fick man med sånt litet 1 GB chip också. Sjukt bra har de varit. Alla spel funkar på de.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jo jag beställde nu på rejoy.se för 199kr. Kommer väl nästa vecka typ tisdag.
Jo jag ska kolla in lite homebrews samt lägga in lite filmer jag har köpt.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

Blev sugen på att köpa ett kort till min ds lite med. Dock kan jag ingenting om detta. Är den här något:
http://www.rejoy.se/nintendo-ds-lite/backup/dstt-original-for...

Om jag vill kunna se på film och kanske lägga in något spel?
Sen som jag har fattat det behöver jag någon form av minneskort?? är det en speciell sorts minneskort?:)

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
Nintendo åkte på storsmisk gällande detta i domstol i frankrike för ett tag sedan, domslutet är väldigt intressant.

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=38277

/Daniel

http://ds.nintendolife.com/news/2010/01/british_r4_card_impor...

För ett par dagar sedan. Så Nintendo är inte de enda som åker på storsmisk.

Även i Japan är dom olagliga att sälja..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
http://ds.nintendolife.com/news/2010/01/british_r4_card_impor...

För ett par dagar sedan. Så Nintendo är inte de enda som åker på storsmisk.

Även i Japan är dom olagliga att sälja..

vill inte kalla det storsmisk i jämförelse, läs den franska domen, rätt kul.

men ja, det finns länder där det är olagligt och beställer man 26k5 st så... men då kan vi diskutera hur vettigt det är att trycka in nån i fängelse i ett år för att importera hårdvara som låser upp tvspel när man jämför det med riktiga brott, är väl ungefär motsvarande vad folk får för dråp och liknande här i sverige

/Daniel

Permalänk
Medlem

Varför har inte nintendo släppt en sån här grej?^^
Typ så man kan kolla film, lyssna musik på sin ds. Inte spel.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4