Permalänk

Vandrarhem i göteborg

Hej, jag har ett schysst jobb på gång tyvärr ligger det såklart i urskogen med dålig buss/tågkommunikation. Och jag själv bor i en annan urskog, och detta tillsammans blir ingen bra kombination. Vad sägs t.ex. stå utomhus i en busskur och vänta mitt på vintern från kl 01:00 till 06:00?

Så jag blir tvungen att flytta in i göteborg i ett halvår (arbetet varar ej längre) och frågan har någon något tips om vandrarhem i stan? Kan man på dessa vandrarhem komma in kl 2 på natten? Ja, jag slutar så sent på jobbet vilket ställer till problem.

Eller om man ska bo längre tid i stan, ska man söka efter annat än vandrarhem?

Egentligen behöver jag bara bo på detta hem varannan vecka, då jag har kvällsskift. Morgonskiftet går nu att pendla från min ort.

-Ja, jag ska ringa och kolla mer själv. Problemet är bara att de ringde igår ikväll och frågade om jag kunde komma på intervju idag, och om jag får arbetet så skall jag börja nu till måndag. Så snabba god råd är värdefulla.

//Bud bundy, förhoppningsvis snart med arbete. Jag skulle tro att jag ligger bra till, om jag bara kunde garantera att att jag kunde ta mig dit.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

http://www.goteborgsvandrarhem.se/
Det verkar ganska bra tror jag, tyckte det såg rätt billigt ut.

Hotell antar jag blir lite väl dyrt?

Har kolegor som sover på http://www.ibishotel.se/goteborg-city/ då det är nära vårt kontor här, men såg att priser varierade mellan 800-1000kr/natt på en vardag.

Vad är det för jobb du fått tag på, och får hoppas du får det.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holic
http://www.goteborgsvandrarhem.se/
Det verkar ganska bra tror jag, tyckte det såg rätt billigt ut.

Hotell antar jag blir lite väl dyrt?

Har kolegor som sover på http://www.ibishotel.se/goteborg-city/ då det är nära vårt kontor här, men såg att priser varierade mellan 800-1000kr/natt på en vardag.

Vad är det för jobb du fått tag på, och får hoppas du får det.

Det är ett industrijobb som egentligen vem som helst kunde få innan finanskrisen, idag så har det plötsligt blivit tuffa jobb att få.
Jag har dessutom lite kompetens i området utöver det vanliga, läst en hel del robotprogrammering etc på högskola. Vilket i.o.f.s. både är för och nackdel, då de kan tro att jag tänker byta om jag hittar ett bättre.
Men som arbetsmarknaden är idag så spottar inte ens arbetsgivare på "robotingenjörer" med mindre än 3års arbetserfarenhet. (inte värt att slösa saliv på oss )

Ok jag ska kolla.
800-1000kr natten är nog alldeles för mycket för mig, jag vet inte vad min lön är men jag skulle tro den hamnar som ett vanligt industrijobb.
Med vandrarhem så får jag säkerligen inte mer pengar över än nu, men jag får lättare sedan. Varslar de nu på saab så är det inte roligt att få denna konkurrens.

*edit*
Från http://www.goteborgsvandrarhem.se/oeppettider-och-priser/24/p...
bäddplats / sovsal 250kr/person verkar inte fel. Knappast vidare gött, men... (jag får duscha på jobbet, äta ute = dyrt m.m)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Ah oki, det går ju att hålla nere matkostnaderna lite med men är svårare.

Får du jobbet kanske det är värt att leta reda på en ny lägenhet närmare jobbet. Lycka till

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

hmm låter som en dyr affär att bo på vandrarhem i längden du!
jag skulle nog försöka få bo inneboende hemma hos någon.
det handlar bara om sova antar jag? någon borde ha plats för en tältsäng i ett hörn.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Sov på jobbet i en tält säng! Arbetsgivaren har kanske förståelse för detta? vem vet?

Permalänk

Köp en husvagn och ställ utanför jobbet. Eftersom jag antar att du inte har bil får du helt enkelt be någon köra dit den.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Nu har jag varit på arbetsintervju, det var visst ett lågavlönat arbete (ej heltid), vilket innebär att jag kommer få ut ungefär lika mycket som jag har nu. Men sedan ska jag betala dubbla hyra, långa resor etc...
Nå jag ser det som en utbildning, de går ej heller ihop, men det ger bra intryck ifrån sig i cv. Och just lite färsk arbetserfarenhet är ej fel i mitt..

Det känns lite som jag kan konkurrera med tiggarna på stan som har lappar där det står arbetslös. Och jag sitter där ännu mer utblottad, med en lapp där det står fast anställd på..

Nå jag har pratat med folk att få bo hos dem, men jag vet ej hur det blir i praktiken när jag klampar in mitt i natten.

Annars skulle jag vilja ha som i kina och sova på arbetsplatsen, helt ärligt. (kanske inte som standard, men tusan så mycket det skulle underlätta för många) Angående tälta så vet jag faktisk en som gjorde det, dock sommartid.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Köp en billig bil för typ 10-15000 och sälj den efter du har avslutat din tjänst? Måste ju vara enklare?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Köp en billig bil för typ 10-15000 och sälj den efter du har avslutat din tjänst? Måste ju vara enklare?

Om lönen varit högre eller avståndet hade varit mindre. 24mil tur & retur för min del och säg 20kr mil med slitage blir 480kr/dag.
Lägg dessutom till att det är jobbigt att köra. För buss & tåg finns regionkort med fast månadsavgift.

Jag har dock en plan på att flytta till släktingar närmare och kanske där ha en bil.

*edit*
Något säger mig att min situation inte ger mig det korttidsarbetet, men man vet aldrig. -Jag vill allt göra rätt för mig och jag behöver ha detta arbete i mitt cv, så jag vill allt ha det.
Alltså arbetsgivaren kan tro att långa resesträckor, en massa krångel med dubbelt boende etc, negativt kan påverka ens arbetsresultat. Och däremot hellre väljer en som redan bor i orten om våran kompetens för ändamålet är densamma.

Nå som sagt jag tycker det är skit att det ska vara ont om billiga boenden, detta måtte väl vara ett problem som många har haft? Där många inte kräver så mycket för att just övernatta tills bussen/tåget hem går.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Det hinner väl bli något varmare innan du börjar jobba? Köp en gammal 745 och sov i den:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b