Chassiproblem, tacksam för råd!

Permalänk
Inaktiv

Chassiproblem, tacksam för råd!

Hej! Har nu fått min nya dator (och byggt ihop den) och den går som en gud! Det blev att uppgradera till SATA också förresten, IDE - kabeln var för kort Men DVDn är en fin gammal ATA fortfarande.

Jag har ett problem bara och det är följande: När jag skulle ta loss plåten som skyddar slotsen där portarna till ex. grafikkort och ljudkort ska sticka ut så råkade jag ta ut fel först (den ovanför grafikkortet) och sedan rätt (den för grafikkortet). Men plåtarna går inte att sätta tillbaka i det här chassiet, vilket resulterat i att jag har en öppning på baksidan. Kan detta vara farligt med tanke på damm och dylikt? Se bild:

1. Kan det här vara farligt?

2. Kan jag tejpa igen det med någon tejp?

3. Går det att göra något annat åt det?

Tacksam för svar!

Varmt
Robin

Permalänk
Medlem

fixa något filter så inte damm kommer igenom

Permalänk
Medlem

Kläm dit en bit silvertejp över så är saken biff. Alternativ sno en sån metall bit som brukar skruvas dit över tomma hål i något annat chassi, det är standard grejer alla passar normalt sett överallt.

Visa signatur

Antec P182 | MSI Z97 MPOWER - Haswell Refresh | i5-4690K | Noctua NH-D14 | 16GB | CM Silent Pro 620W | ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCU II TOP | Philips Brilliance 272C | Samsung SyncMaster T220

HTPC: | GA-MA790X-UD4 | 4G Corsair Dominator PC8500 | Phenom II 940 | Noctua NH-U12P | 400w Corsair | NAD 32"A2