Mera skit på Sekvencia!

Permalänk
Medlem

Mera skit på Sekvencia!

Tänker bara förmedla mina erfarenheter av Sekvencia. Det har skrivits mycket skit om Sekvencia den senaste tiden(=åren).

Har en längre tid varit på jakt efter en ny mus en Logitech MX1100R alltså en "Recharable" version av den vanliga MX1100.

Kollade på prisjakt häromveckan och till min stora glädje flaggade Sekvencia med ett pris på 400:-
Bra tänkte jag och la en beställning. Efter inte mindre än en vecka fick jag mail om att beställningen fanns att hämta på deras nya hämtbutik på Vasagatan 27 i Stockholm.

Bra tänkte jag och åkte in till stora staden(tullavgift 10:- + 10:-).

Väl därinne slängde jag fram ordererkännadet och mailet om att beställningen fanns att hämta. Efter något letande kom en finnig yngling med en missprydnad i läppen ut med en "muslåda". Naturligtvis visste jag mycket väl vad jag hade beställt och hur produkten skulle se ut. Efter närmare granskning visade det sig att musen inte alls var en "rechargable-version. Det var den enklare varianten med ren batteridrift. Inte alls dålig - har sedan tidigare en sådan. Men nu ville jag ha varianten som kunde laddas via USB-porten på datorn. Jag påpekade att det inte alls stämde med vad jag beställt och fått ordererkännade på.

Under diskussionen dök det upp en överviktig som bröt på finska - han försökte på alla sätt övertyga mig om att det var just den mus jag beställt. Hela situationen var absurd.

Frågan är då om Sekvencia inte vet vad de håller på med eller om de försöker blåsa kunderna i vanlig ordning. De verkar vara ena riktiga amatörer utan någon som helst utbildning bakom sig.

Permalänk
Medlem

De använder nog mycket automatik i deras system.
Det är nog absolut inte medvetet för att luras.

De har ju hur många produkter som helst i deras system. På gott och ont.
Så som deras system är uppbyggt borde detta vara ett ganska vanligt problem och de borde ha fått in en vana att hantera detta. Det är ju deras leverantör som skickat fel vara eller skrivit fel info i databasen.

För att svara på frågan om de vet vad de håller på med så är det tveksamt =).
De agerar mer grossist a la b2b. Fast med ganska dålig/slarvig/långsam hantering.
Ett plus är att de vågar ha många skumma produkter, som man aldrig annars skulle hitta, i sitt utbud vilket ger möjligheter iaf.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Får väl se hur det här utvecklar sig. Kan bara konstatera att deras priser enligt prisjakt fladdrar upp och ner från den ena dagen till den andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av czan
Får väl se hur det här utvecklar sig. Kan bara konstatera att deras priser enligt prisjakt fladdrar upp och ner från den ena dagen till den andra.

Jo man får vara vaksam. Det är ju dagspriser. Personligen tycker jag det är bättre än att hålla stabila höga priser.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
*tråd rensad*

orkar inte mer - klarar mig utan den där musen - låt Sekvencia gräva sin egen grav. Kan man inte leverera vad man lovar är det slut .....

Sekvencia är en stor bluff från början till slut .. personalen består av en samling analfabeter från balkan som har noll koll vad som gäller i affärslivet - STOR VARNING !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av czan
orkar inte mer - klarar mig utan den där musen - låt Sekvencia gräva sin egen grav. Kan man inte leverera vad man lovar är det slut .....

Tog du den "vanliga" musen?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
De använder nog mycket automatik i deras system.
Det är nog absolut inte medvetet för att luras.

Ägaren har till och med cirkulerat i en polisundersökning då hans syskonson som var en liten knatte (ca 10 år gammal)blev knivhuggen till döds för ett par år sedan. Polisen var inne på att det troligtvis var en hämndaktion för alla skumraskaffärer som ägaren till Sekvencia varit misstänkt för, men som vanligt fanns det inga konkreta bevis. Så nog fan är det en lurendrejare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aza_gnaget
Ägaren har till och med cirkulerat i en polisundersökning då hans syskonson som var en liten knatte (ca 10 år gammal)blev knivhuggen till döds för ett par år sedan. Polisen var inne på att det troligtvis var en hämndaktion för alla skumraskaffärer som ägaren till Sekvencia varit misstänkt för, men som vanligt fanns det inga konkreta bevis. Så nog fan är det en lurendrejare...

Det lät nästan som att du hävdar att de medvetet beställer in en icke laddningsbar mus istället för den laddningsbara för att lura till sig extra kontanter. Eller varför citerade du mitt inlägg?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Det lät nästan som att du hävdar att de medvetet beställer in en icke laddningsbar mus istället för den laddningsbara för att lura till sig extra kontanter. Eller varför citerade du mitt inlägg?

Jag citerade ditt inlägg för att upplysa dig om att klanen som driver secvencia är grovt kriminellt belastade. Att de medvetet försöker lura killen med musen tvivlar jag på, men jag kan lugnt säga dig att de inte har några som helst skrupler för att blåsa folk medvetet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Tog du den "vanliga" musen?

Jag har tagit jättemånga möss.. och det är riktigt kul!! <3

Köpte en gång ett tangentbord från sekvencia.. vissa knappar funkade inte.. dom gav mig ett annat som inte fungerade.. sen åkte jag dit igen.. fick pengarna tillbaka och sedan ett gratis tangentbord som fungerade. det hade visat sig att nästan alla deras tangentbord av just den modellen (från kina) var trasiga. Det här var i kungens kurva. (ni som kan polska ,vet att kurva betyder mus eller nått sånt... minns inte riktigt).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExoCranial
Jag har tagit jättemånga möss.. och det är riktigt kul!! <3

Köpte en gång ett tangentbord från sekvencia.. vissa knappar funkade inte.. dom gav mig ett annat som inte fungerade.. sen åkte jag dit igen.. fick pengarna tillbaka och sedan ett gratis tangentbord som fungerade. det hade visat sig att nästan alla deras tangentbord av just den modellen (från kina) var trasiga. Det här var i kungens kurva. (ni som kan polska ,vet att kurva betyder mus eller nått sånt... minns inte riktigt).

k

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExoCranial
Jag har tagit jättemånga möss.. och det är riktigt kul!! <3

Köpte en gång ett tangentbord från sekvencia.. vissa knappar funkade inte.. dom gav mig ett annat som inte fungerade.. sen åkte jag dit igen.. fick pengarna tillbaka och sedan ett gratis tangentbord som fungerade. det hade visat sig att nästan alla deras tangentbord av just den modellen (från kina) var trasiga. Det här var i kungens kurva. (ni som kan polska ,vet att kurva betyder mus eller nått sånt... minns inte riktigt).

Hora betyder det och är absolut inte polska

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Hora betyder det och är absolut inte polska

Jo det är det visst det.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N