Permalänk
Medlem

Bästa betalkortet vad är galet?

Detta kort verkar super ingen årsavgift nu lr senare.
1%på alla inköp.
Med lr utan kredit.
1,75% på insatt kapital.
mm mm.

Vad är haken????

Det som verkar för bra är oftast inte sant

http://www.okq8.se/privat/pastationen/okq8kort/fordelarmedokq...

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Kanske att det är avgift om du vill ta ut kontanter?

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smekt-Burkmat^
Kanske att det är avgift om du vill ta ut kontanter?

Bra där mera sådant (inget som stör mig men men).

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Kontantuttag 3%, dock lägst 35 kr
Innebär det att det kostar minst 35 kronor vid varje uttag där du får tillbaka kontanter? Låter kasst.

1% på alla inköp gäller enbart på OKQ8, så jag antar att dem tänker "vi ger en liten bonus så kommer folk garanterat hit och handlar och det är mer troligt att dem handlar för mer än bonusen än tvärt om". Det är alltså ett väldigt begränsat erbjudande då det antagligen är billigare att införskaffa sina bildelar/mjölk någon annan stans (biltema, willys).

Drar folk till okq8-stationer.

Den första punkten är starkt negativt och big no-no. (om det jag tror stämmer.)
Den andra är positiv om kortet är bra från början, men inte något som drar mig till kortet direkt.
Den tredje är orelevant då man inte är tvingad att tanka där eller enbart använda okq8-kortet.

"För bra för att vara sant"? Njae, jag tycker inte ens det du skrev verkade så jättebra. (Även om man bortser från första punkten.)

Sedan så vet jag inte hur det funkar med korten, men jag kan se en fördel i att ha allt till sin bank där man kan hantera allt över nätet. Även om det har mer med kontot att göra än kortet (som iofs är bundet till kontot).

Fast sedan vet jag inte hur många som faktiskt använder kredit på sina kort, jag har aldrig gjort det och kan inte komma på varför jag skulle göra det i framtiden heller, men om det är många som använder sin kredit så är det nog fint att binda folk till sig med bra erbjudanden och tjäna in det på krediten. Även om dem har ett betalkort så kan det ju vara ryktesbyggande att folk använder kortet, dra folk till krediten!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Kontantuttag 3%, dock lägst 35 kr
Innebär det att det kostar minst 35 kronor vid varje uttag där du får tillbaka kontanter? Låter kasst.

1% på alla inköp gäller enbart på OKQ8, så jag antar att dem tänker "vi ger en liten bonus så kommer folk garanterat hit och handlar och det är mer troligt att dem handlar för mer än bonusen än tvärt om". Det är alltså ett väldigt begränsat erbjudande då det antagligen är billigare att införskaffa sina bildelar/mjölk någon annan stans (biltema, willys).

Drar folk till okq8-stationer.

Den första punkten är starkt negativt och big no-no. (om det jag tror stämmer.)
Den andra är positiv om kortet är bra från början, men inte något som drar mig till kortet direkt.
Den tredje är orelevant då man inte är tvingad att tanka där eller enbart använda okq8-kortet.

"För bra för att vara sant"? Njae, jag tycker inte ens det du skrev verkade så jättebra. (Även om man bortser från första punkten.)

Sedan så vet jag inte hur det funkar med korten, men jag kan se en fördel i att ha allt till sin bank där man kan hantera allt över nätet. Även om det har mer med kontot att göra än kortet (som iofs är bundet till kontot).

Fast sedan vet jag inte hur många som faktiskt använder kredit på sina kort, jag har aldrig gjort det och kan inte komma på varför jag skulle göra det i framtiden heller, men om det är många som använder sin kredit så är det nog fint att binda folk till sig med bra erbjudanden och tjäna in det på krediten. Även om dem har ett betalkort så kan det ju vara ryktesbyggande att folk använder kortet, dra folk till krediten!

Är det så kasst så lägger jag ner

Vill ha % då annar suger kortet.

Står ju (1% bonus
- på alla köp utanför OKQ8).

Man sk ju kunna få dubbel bonus.

ex jag handlar på ica reggar köpet med ica kortet och betalar med okq8.

verkar funka och då blir det ju (billigt).

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Kontantuttag 3%, dock lägst 35 kr
Innebär det att det kostar minst 35 kronor vid varje uttag där du får tillbaka kontanter? Låter kasst.

1% på alla inköp gäller enbart på OKQ8, så jag antar att dem tänker "vi ger en liten bonus så kommer folk garanterat hit och handlar och det är mer troligt att dem handlar för mer än bonusen än tvärt om". Det är alltså ett väldigt begränsat erbjudande då det antagligen är billigare att införskaffa sina bildelar/mjölk någon annan stans (biltema, willys).

Drar folk till okq8-stationer.

Den första punkten är starkt negativt och big no-no. (om det jag tror stämmer.)
Den andra är positiv om kortet är bra från början, men inte något som drar mig till kortet direkt.
Den tredje är orelevant då man inte är tvingad att tanka där eller enbart använda okq8-kortet.

"För bra för att vara sant"? Njae, jag tycker inte ens det du skrev verkade så jättebra. (Även om man bortser från första punkten.)

Sedan så vet jag inte hur det funkar med korten, men jag kan se en fördel i att ha allt till sin bank där man kan hantera allt över nätet. Även om det har mer med kontot att göra än kortet (som iofs är bundet till kontot).

Fast sedan vet jag inte hur många som faktiskt använder kredit på sina kort, jag har aldrig gjort det och kan inte komma på varför jag skulle göra det i framtiden heller, men om det är många som använder sin kredit så är det nog fint att binda folk till sig med bra erbjudanden och tjäna in det på krediten. Även om dem har ett betalkort så kan det ju vara ryktesbyggande att folk använder kortet, dra folk till krediten!

Nja

Citat:

1% bonus

- på alla köp utanför OKQ8

Betala avgift när man tar ut är lite kass, visst. Men har man ett annat bankomatkort så spelar det ju ingen roll.
Nästan alla butiker tar ju kort numera. Eventuellt kan man plocka ut pengar på t.ex ICA i kassan om de drar ett högre belopp och delar ut kontanter (skiljer väl inte från ett vanligt kortköp så jag kan inte tänkta mig att det tillkommer en avgift i sådana fall).

Räntefri kredit är ju bra om man vill köpa något dyrt och inte har cash på kontot just då. I väntan på lön t.ex. Så får man allt på en räkning sen. Här var ju dock krediten dyr.

TS: Tror ICA's betalkort ska vara ganska bra.
Ta en kik på det.

edit: Såg att största fördelen med det nog är att det är billigt att betala utomlands.

Citat:

Valutapåslag vid köp & automatuttag utomlands 0 %

Jag har t.ex 1,5% på mitt SEB-knutna VISA. Inte så najs när man lever i ett annat land så jag öppnade ett konto här.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Aha, menade att man var tvungen att lösa in det genom köp från okq8. Men nu när jag läser igen står det:
"Pengarna kommer sedan hem i form av en bonuscheck, som du antingen kan använda när du betalar på OKQ8 nästa gång, eller lösa in mot kontanter.".
Hela det stycket blev lite orelevant i så fall, fel av mig! =P

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<