I vilken ficka har höger/vänsterhänta sina nycklar?

Permalänk
Keeper of the Bamse

I vilken ficka har höger/vänsterhänta sina nycklar?

Japp intresset uppstod efter att ha läst tråden om vad gemene man har i sina fickor. Denna omröstning är egentligen mest för eget intresse men även andra kanske finner det intressant.

Om mods anser tråden onödig kan den låsas. Jag är nykter.

Själv faller jag inom kategorin vänsterhänt/höger ficka. Finner det lättast att nå nycklarna med höger hand och svara i mobilen med vänster hand (de ligger i vänster ficka). Antar att det är för att jag använder mobilen oftare än hemnycklarna som jag har mobilen i vänster ficka?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Högerhänt med nycklarna i vänster ficka. Hade dom alltid i höger förr men när jag fick hål i högerfickan för ett par år sedan började jag ha dom i vänster och där har dom varit några år nu

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Högerhänt, högerficka och röstar på högern.

Då jag är högerhänt så låser jag dörrar med höger hand och den byxfickan som jag har närmast/smidigast till är såklart höger.
Ur "självförsvarssynpunkt" så är jag lite fundersam på vilken ficka jag kan försvara bäst.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag har de i myntfickan, alltså höger. Annars repar de mobilen och ipoden osv!
Högerhänt

Permalänk

Högerhänt, vänstra bakfickan

Permalänk
Medlem

högerhänt och i höger ficka, om jag inte har på mig mina levis jeans som av någon dum anledning får fula märken efter mobil/nycklar/plånbok etc.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Höger/höger. Varför? Jo för att det är höger jag låser upp med. Mobilen har jag i vänsterfickan. Varför? För att nycklarna ligger i högerfickan;)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Förut hade jag plåtkoll på det där men nuförtiden så är det helt slumpartat, skumt egentligen. Däremot har jag alltid plånboken i ena och mobil+nycklar i den andra.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Hedersmedlem

Är egentligen ganska dubbelhänt men använder mestadels högern. Nycklarna ligger i vänster fick och mobilen i höger.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Bortsett från en tid då vänsterhanden var bruten så har jag typ alltid haft nycklarna i vänster ficka. Vänsterhänt. Och numera är det mer praktiskt att ha det så iom att rfid-avläsaren sitter till vänster om dörren...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Vänsterhänt, högra fickan - varför? Jo har mobilen i vänsterfickan och den använder jag oftare än nycklarna

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

olika

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Ducky One 3 SF | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Höger / Höger

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Höger / Höger, varför? För att jag är bad som fan.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Högerhänt och har nycklarna i höger ficka. Telefonen ligger i vänster ficka men jag pratar alltid med telefonen i höger hand.

Permalänk
Medlem

Högerhänt
Nycklar - Höger
Kalender - Höger
Mobil - Vänster

Permalänk
Medlem

Hatar att ha nycklar som skramlar och stör i någon ficka, men måste jag så lägger jag dem i höger ficka (som högerhänt).

Sen kan man ställa samma fråga om vilken arm man har klockan på.
Själv är jag högerhänt och har klockan på höger arm.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Vänsterhänt.

Höger Fram: Nycklar
Vänster Fram: Mobil/MP3
Vänster Bak: Plånbok
Höger Bak: Oftast tom

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Hedersmedlem

Högerhänt.

Bilnycklar i höger, husnycklar i vänster.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

vänsterhänt,

nycklarna i högerficka.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Blandat. Men är högerhänt och oftast nycklarna i vänster ficka. Men det är pga att jag har hål i högerfickan både på min Sommarjacka & vinterjacka

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Sen kan det ju självklart ha att göra med hur sin dörr är hängd. Med högerhängd dörr så är det kanske lättare att låsa upp med vänstern och slänga upp dörren med högern vilket då gör att en del har den i vänsterfickan istället för högern?:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jag har de i myntfickan, alltså höger. Annars repar de mobilen och ipoden osv!
Högerhänt

Samma här..

Är vänsterhänt btw.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Högerhänt.

Har hemnycklarna i vänster ficka och bilnycklarna i höger ficka såklart. Allt annat är fel.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Högerhänt, nycklar i höger ficka

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Tycker nycklar jobbigt att ha i byxfickan. Har dem i vänster jackficka. Alltid.
Är vänsterhänt.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 3070 - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Högerhänt.
Har nycklar och kniv i höger ficka.
Plånbok och mobil i vänster.

Vet inte varför jag har börjat med den ordningen, men har det uppdelat i olika fickor för att inte repa mobilen.

Permalänk
Medlem

Högerhänt och i höger jackficka har jag nycklarna. Jag föredrar att bara ha en sak i fickan för att minimera skador på prylarna/lätt åtkomst. I vänster jackficka har jag min astma-medicin, men största skälet att jag har nycklarna på högersidan är att låskolven på dörren är på höger sida och längst högersidan är det ett trappräcke, så det finns inte mycket plats på högersidan.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Plånboken, jackans innerficka.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Högerhänt:
Hö benficka, för att det är lämpligast och smidigast.
Har ibland nycklar i min vänstra bröstficka, varför?
För att det är mer naturlig böjning i armbågsleden...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."