Permalänk
Medlem

Blu-ray? O.o

Kommer en PhenomII X3 720 BE att kunna spela upp Blu-ray filmer och 1080p .mkv och .m2ts utan att hacka alls i XBMC under Windows 7? Ska sitta i ett http://www.inet.se/artikel/1900994 (AMD 785G chipset) och jag kommer att köra på det inbyggda grafikkortet till om ett par månader då jag kommer att köpa ett HD5770.

Sitter med en E5200 på ett Gigabyte moderkort med Geforce 9400 som krets/IGP och det hackar järnet i XBMC/MPC:HC och till och med i PowerDVD... O.o (Men denna kombinationen ska nu få agera som min Windows Home Server istället)

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem

Jag har en X4 955 och använder moderkortets 4200 (samma som på det du länkade till), dock me 128MB minne, både mkv och m2ts i 1080p rullar på fint

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Hedersmedlem

Det blir inga problem.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Skitbra, tack för era svar!

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem

Ska du bara ha datorn som htpc samt köra xbmc så ska du lägga pengar på en bra processor och skita helt i grafikkort (ta det billigaste) Då xbmc inte klarar av att spela upp hd/material på grafikkortet, och då kräfs en kraftig processor. Dock tror jag din phenom klarar det utmärkt själv

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg