Windows 7 ovanligt slött

Permalänk
Medlem

Windows 7 ovanligt slött

ja, lika bra att ta det från början

Körde med en Intel core 2 duo E6550 och 4GB DDR2 ram förut

men har nu uppgraderat till en I7 920 och 6GB DDR3 ram, installerade också om till 64-bits W7

men problemet är att det känns segt, inte alls som jag trodde det skulle vara, med min gamla core 2 duo kunde jag installera upp till 4 spel/program samtidigt som jag gjorde nått annat, inga problem. men nu kan jag inte ens installera ett program/spel och surfa med firefox utan att det låster sig eller hackar framåt :/ jag fattar inte varför, har problem nu medans jag skriver också, stannar lite och sen POFF skriver den 3-4 ord som den inte hängde med på.

jag fattar inte varför den är så slö i windows, att spela går skit bra! men i windows går det segt :/ svårt att göra många saker sammtidigt

Har alla uppdateringar har också sökt på google och här, några har sagt att det går segt för dom med, men inga riktiga svar eller problem som jag hade :/

nån som kan hjälpa mig lite med det här? sitter och funderar på att installera XP64 bit igen :/ fast jag gillar w7

ni ser speccsen på datorn där nere, kan ju knappast vara mitt grafik kort som är problelmet även fast det suger :/ fungerar ju som sagt med en gammal dual core på 32 bit förut!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Riktiga drivrutiner ?..

Kan vara ditt nätagg som inte orkar med, vilket är troligast.

Permalänk
Medlem

Svårt att säga, verkar som du haft lite oflyt med något. Det du kan göra är att prova installera lite drivers även fast Windows 7 kanske ser ut att ha support för allting inbyggt. Det jag först och främst skulle testa är Intels drivers för moderkort och SATA.

Nu var det länge sen jag hade Intel chipset, men det är väl normalt Chipset Software och Matrix Storage om jag inte har fel. För Windows 7 64-bit och X58.

http://downloadcenter.intel.com/default.aspx

Permalänk
Medlem

har ju ett 750 watt agg nu <.< hade 400 innan jag upgraderade och jag tror inte lite ram och en i7 drar 350 watt o.o

drivrutiner har jag tankat alla från gigabytes hemsida för deras moderkort så jag har alla dom
och SATA installerades så fort dator hittade hård diskarna :/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Som jag förstår det är systemet helt nytt och även med Windows 7, så det har inte körts förut och fungerat. Om du har otur kan det vara något problem med hårdvaran någonstans, fast hoppas förstås det är något annat som går att fixa.

Ingenting som indikerar något om du kör resource monitor och håller koll på processer och hårddisk access?

Testa med vanliga program för att kolla systemet, kör minnestest m.m. Kolla hårdvaran att allting är ordentligt isatt, alla kontakter från nätagget osv.

En grej man kan göra är att plocka ur och köra på bara en eller två minnesstickor (dvs 2 eller 4GB). Det ska fungera fint även om man inte får optimal prestanda, men det är bara för test ändå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chander
läs detta så fungerar W7 bättre
http://www.askvg.com/15-things-to-do-after-installing-windows...

Det där är inget som hjälper, om han har problemen som han skrev. Hans desktop fryser med jämna mellanrum enligt vad jag förstår.

Permalänk
Medlem

Jag hade inga som helst problem med betan av win7 som jag använde i över ett halvår. Men när jag installerade Windows 7 Business för några veckor sedan så har jag upplevt precis samma problem som dig. Oerhört störande.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

är ju inte det värsta som finns, spelar ju mest och spelen går fint :/ har kollat processer när det laggar mm.

cpu'n ligger på ca 1-10% och hdd'n ligger på ca 20MB/s skrivning då (top jag sätt på min är 100 så jag säger ca 20% då) minnena brukar ligga på mellan 1-2GB av 6GB

här om dagen när jag startade om datorn gick det sjuuuuukt fort att ladda alla program, tog inte mer än kanske 10 sek så var det klart
sen blev det de vanliga, tar ca 30 sek innan jag ens kan göra nått efter jag ser mitt desktop :/
ska kolla med att plocka ur rammen nån gång, men spelar Borderlands just nu och vi har paus så går inte nu

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5