Permalänk
Medlem

Ps3 Laggar!

Hejsan!

Har nyss köpt ett ps3 slim 120gb och tycker att det smålaggar lite ibland på ex deadspace och dragon age , har ju inte kopplat in nätverkskabel eller nått så tycker inte det borde lagga ett skit. Har allt kopplat till en HD Ready TV från samsung, 42" plasma.

någon som vet vad det kan bero på?

Visa signatur

Monitor Svive Pyx 34C601 Mobo ASUS ROG Crosshair VIII Hero Wi-Fi
Cpu AMD Ryzen 3600 @ Corsair iCUE H150i RGB PRO XT
Gpu XFX Radeon RX 6800 REF Mem XPG Spectrix D60 4133Mhz CL19 2x8GB
Lagring Gigabyte Aorus M.2 gen4 2TB PSU Be quiet! Dark Power Pro 12 1500W
Misc Tesoro Gram Spectrum Black Red Kailh Switch, Logitech G903 Hero, HyperX Cloud Flight, Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem

Dina spel laggar inte, de hackar.

Lagg = Fördröjning i uppdateringen av nätverkstrafiken.

Hack = När hårdvaran/mjukvaran inte hinner med.

Drops = När bl.a fps'n sjunker dramatiskt.

Vissa spel på moderna konsoller kan ju få lite drops ibland. Har upplevt det själv med spel som Ninja Gaiden 2 och Condemned på Xbox 360.

Men om du tycker att det hackar lite väl ofta så är det ju konstigt.

Jag ser att du ha en Samsung TV. Du har möjligtvis inte en funktion i TV'n som heter Motion Plus eller Film Plus? Det har jag på min Samsung (jag har dock en LCD). Och den funktionen stängde jag av ögonblickligen när jag skulle spela för den gav en kontsig känsla av hack.

EDIT: Ändrat orden laggar och lagg til hackar och hack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fr1dd
Dina spel laggar inte, de hackar.

Lagg = Fördröjning i uppdateringen av nätverkstrafiken.

Hack = När hårdvaran/mjukvaran inte hinner med.

Drops = När bl.a fps'n sjunker dramatiskt.

Vissa spel på moderna konsoller kan ju få lite drops ibland. Har upplevt det själv med spel som Ninja Gaiden 2 och Condemned på Xbox 360.

Men om du tycker att det laggar lite väl ofta så är det ju konstigt.

Jag ser att du ha en Samsung TV. Du har möjligtvis inte en funktion i TV'n som heter Motion Plus eller Film Plus? Det har jag på min Samsung (jag har dock en LCD). Och den funktionen stängde jag av ögonblickligen när jag skulle spela för den gav en kontsig känsla av lagg.

Det hette ju hack!

FPS drops förekommer då och då i spel det kommer du inte ifrån men jag måste säga att jag inte märkte av nått sånt i Dead Space!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Oj oj oj... Spela på plasma skulle jag nog inte rekommendera med deras höga responstid!
Men kolla om det finns ett spelläge. Du går såhär isf: Meny > Inställning > Allmänt > Spelläge vet dock inte om det är så på din Samsung, det har jag på min
Jag kände också att det laggade (hackade för er som är noga) på min Samsung, körde då på Full HD (även fast min TV bara är HD-Ready ^^) och det gjorde det bara i tunga strider, fixade spelläget och det slutade!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Hedersmedlem

Jag antar att du menar "lagg" som i att FPS sjunker. Det är sorgligt nog helt normalt på moderna spelkonsoller, bara att acceptera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Det hette ju hack!

Ojsan Ja du ser, jag råkade t.om skriva det själv. Vart e vi på väg

Permalänk
Medlem

Rekommenderar nog att du kör på 720p istället för 1280i!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

HACK..:)

kör ju spelläget på TV:n och stängt av alla "extra" funktioner samt ställt in 720p på konsolen, och kollade på dead space nu, jag som hade fel, det hackar endast på dragon age och det är enbart typ snabbt hack och sen flyter det på, men det är väl som ni skriver att man får helt klart acceptera, tror som sagt min tv kanske inte håller måttet riktigt heller.

Men någon som har nått ytterligare tips på hur man kan minimera detta?

Visa signatur

Monitor Svive Pyx 34C601 Mobo ASUS ROG Crosshair VIII Hero Wi-Fi
Cpu AMD Ryzen 3600 @ Corsair iCUE H150i RGB PRO XT
Gpu XFX Radeon RX 6800 REF Mem XPG Spectrix D60 4133Mhz CL19 2x8GB
Lagring Gigabyte Aorus M.2 gen4 2TB PSU Be quiet! Dark Power Pro 12 1500W
Misc Tesoro Gram Spectrum Black Red Kailh Switch, Logitech G903 Hero, HyperX Cloud Flight, Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem

Testa att köra på 480p det borde medföra att ps3an orkar med det.
Själv har jag aldrig upplevt hack med min 360 (kör med vanlig tv) men sett på forum folk som gjort det när dom kört i höga upplösninger.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Testa att köra på 480p det borde medföra att ps3an orkar med det.
Själv har jag aldrig upplevt hack med min 360 (kör med vanlig tv) men sett på forum folk som gjort det när dom kört i höga upplösninger.

Det är väl dock inte så roligt att köra på 480p när man har en HD Ready TV bara för att slippa något hack lite här och där. Då hade jag själv bytt in spelet framför att spela det på låg upplösning.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnti
Oj oj oj... Spela på plasma skulle jag nog inte rekommendera med deras höga responstid!

Sluta sprida sånna här idiotiska rykten, det finns hundratals olika plasmor och alla har olika egenskaper.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Desseutom är det ju faktiskt så att det ofta är mycket bättre repsonstid på en plasma än en LCD-teve.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Kommer man från 60fps och pc spel så hackar 360 och ps3 på rätt många ställen i spelet när det händer lite grejer.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jo fps drops förekommer på konsoler, till och med "Viva pinata" laggar på Xbox 360, haha.

Permalänk

Jag har märkt att fifa 10 hackar lite på ps3 också men bättre än att det är gamla grafiken som på fifa 10 till pc. Inte så mycket att göra åt helt enkelt.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fr1dd
Det är väl dock inte så roligt att köra på 480p när man har en HD Ready TV bara för att slippa något hack lite här och där. Då hade jag själv bytt in spelet framför att spela det på låg upplösning.

Är inte det spelens "native upplösning"? Och sen skalas de upp till den angivna upplösningen?

Eller var det 720 som var native?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnti
Oj oj oj... Spela på plasma skulle jag nog inte rekommendera med deras höga responstid!

Oj OJ OJ kunskaps nivån som en 3 åring eller?? Plasma har mindre fördröjning en LCD

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Är inte det spelens "native upplösning"? Och sen skalas de upp till den angivna upplösningen?

Eller var det 720 som var native?

Jag skall inte uttala mig för mycket. Men är det inte bara förrenderat grafiskt material som fungerar så?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X64
Oj OJ OJ kunskaps nivån som en 3 åring eller?? Plasma har mindre fördröjning en LCD

Det är ju lika dumt påstående det med.

Problemet är inte skärmtekniken utan bildbehandligen innan bilden visas på skärmen, olika TV-apparater har olika snabba processorer och har olika avancerad bildbehandling. Det finns både LCD- och plasma-TV med hög input lag likadant som det finns snabba TV-apparater av båda sorterna.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Inaktiv

Re: Ps3 Laggar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zarkazm
Hejsan!

Har nyss köpt ett ps3 slim 120gb och tycker att det smålaggar lite ibland på ex deadspace och dragon age , har ju inte kopplat in nätverkskabel eller nått så tycker inte det borde lagga ett skit. Har allt kopplat till en HD Ready TV från samsung, 42" plasma.

någon som vet vad det kan bero på?

Det är normalt, FPS drops kommer du inte ifrån med någon spelkonsol.

Permalänk
Medlem

Av denna anledningen bygger man en HTPC och kör sina spel på istället.

för då kan man uppgradera och i vissa fall klocka om spelen inte riktigt flyter.

(Har en PS2 till tv'n som sambon spelar harry potter på eller sing star)

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Av denna anledningen bygger man en HTPC och kör sina spel på istället.

för då kan man uppgradera och i vissa fall klocka om spelen inte riktigt flyter.

(Har en PS2 till tv'n som sambon spelar harry potter på eller sing star)

Tipsa mig om vad jag skall stoppa i en HTPC för att kunna spela MGS4, Uncharted 2, Killzone 2, Infamous, Gran Turismo m.fl, i´m dying to find out.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
Tipsa mig om vad jag skall stoppa i en HTPC för att kunna spela MGS4, Uncharted 2, Killzone 2, Infamous, Gran Turismo m.fl, i´m dying to find out.

Haha, 1-0!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510