Permalänk

Ett grafikkort till.

Funderar på ett kort till i SLI. Funkar detta kort till det nätagg som jag har.
Och går det ihop med en annan tillverkare ?

http://www.blocket.se/stockholm/Grafikkort_och_Ram_minne_2532...

Visa signatur

Dator köpt 2009

Permalänk
Inaktiv

det kortet fungerar i sli, och det som är på blocket sitter just nu i min dator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RodyK
det kortet fungerar i sli, och det som är på blocket sitter just nu i min dator

Du menar att två GTX 275 i SLI fungerar med det nätagg jag har ?

Visa signatur

Dator köpt 2009

Permalänk
Medlem

nja, ditt nätagg kan vara lite för klent, hur många pci.e sladdar har du i nätagget?

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hölmiz
nja, ditt nätagg kan vara lite för klent, hur många pci.e sladdar har du i nätagget?

Tack för snabbt svar..

Det är detta nätagg... http://www.inet.se/artikel/6900260/fractal-design-newton-r2-6...

Visa signatur

Dator köpt 2009

Permalänk

nätagget pallar lätt!

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Effektmässigt ska det räcka till. Du behöver däremot använda dig av pci-e adaptrar då ditt nätagg erbjuder 2x Pci-e kontakter.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk

Ok, tack för det. Men går det att ha från olika tillverkare, dom är ju inte klockade på samma sätt. Mitt har jag klockat: core 705, memory 1215, shader 1552, som jag har överklockat själv, annars är det grundkort. Och det jag tänke på har core 640......

Sen att köpa beg. Det är väl en risk. Men det avgör väl priset kanske, som måste ner lite tycker jag.

Visa signatur

Dator köpt 2009

Permalänk

Ja det ska gå, även om korten har olika klockfrekvenser

Och jag håller med dig, priset är lite högt.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saodie
Effektmässigt ska det räcka till. Du behöver däremot använda dig av pci-e adaptrar då ditt nätagg erbjuder 2x Pci-e kontakter.

ett tag sen jag startade denna tråd, men undrar bara hur den kabeln ser ut. finns det ngn länk kanske. ?
Kanske köper ett kort till nu. Har ett på gång för 1400.
Undrar också om man klockar korten, gör man det varför sej eller tillsamman i tex, rivaturner??

Visa signatur

Dator köpt 2009

Permalänk
Permalänk

Tack för svaren. Funkar hur bra som helst. Fast det blir lite varmare. Kanske får köpa ett par fläktar till. Kör rivatuner fläktschema endå..

Visa signatur

Dator köpt 2009