New York - Vad handla för elektronik?

Permalänk
Medlem

New York - Vad handla för elektronik?

Tja,

Ska åka till New York om en månad, ska förmodligen vara ganska bra reor där då. Är det någon som har något tips på vad man kan köpa i elektronikväg som är mycket billigare än i Sverige?

Datordelar behövs inte så mycket, eventuellt en hårddisk på sin höjd. SSD kanske?

Ös på med tips nu!

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem

Kameror, objektiv!

Permalänk

Bärbara datorer?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Datorer, mp3 spelare, kameror, kläder, klockor, det mesta är billigare. Om inte annars pga lägre skatt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

ZuneHD och hörlurar brukar vara ganska mycket billigare

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

iPhone skall jag köpa!

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Dra till B&H och shoppa loss.
http://www.bhphotovideo.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Bärbara datorer?

Har precis köpt en ny stationär

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Datorer, mp3 spelare, kameror, kläder, klockor, det mesta är billigare. Om inte annars pga lägre skatt.

Kläder är självklart, klockor hade jag inte tänkt på. Tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
ZuneHD och hörlurar brukar vara ganska mycket billigare

Jag är en iPod-människa tyvärr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
iPhone skall jag köpa!

Det går väl inte att köpa den utan att ha ett social security-nummer?

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
iPhone skall jag köpa!

Så länge du inte köper den begagnat så blir det lite svårt.
Du kommer vara tvungen att binda dig till AT&T direkt i butiken, och utan en amerikans adress etc. så kan det bli knepigt.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Dra till B&H och shoppa loss.
http://www.bhphotovideo.com/

De är inte så billiga på allt faktiskt, nu kommer jag inte ihåg namnet på den andra kedjan men det fanns en butik längs broadway om jag inte missminner mig, nästan nere vid battery park som hade billigare elektronik. B&H var dock jäkla billiga på kameror och objektiv. När du är där skall du leta upp några som säljer burgers i parken vid en typ husvagn, grillade, asgoda. Fast det lär ju vara ganska kallt där om en månad så kanske inte :p.

Sen är ju Apples affär på 5th avenue ett måste, speciellt nu när iPad verkar lanseras snart. Jag måste se till att dra till New York igen snart, längtar.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Så länge du inte köper den begagnat så blir det lite svårt.
Du kommer vara tvungen att binda dig till AT&T direkt i butiken, och utan en amerikans adress etc. så kan det bli knepigt.

Du har fel!

Citat:

For those who are not eligible for an early upgrade or who wish to buy iPhone as a gift, the prices are $499 (8GB), $599 (16GB), or $699 (32GB)

står längst ner i det finstilta på http://store.apple.com/us/browse/home/shop_iphone/family/ipho...

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
När du är där skall du leta upp några som säljer burgers i parken vid en typ husvagn, grillade, asgoda. Fast det lär ju vara ganska kallt där om en månad så kanske inte

Shake Shack? I Madison Square Park.
Positiva då de är kallt blir väl att man slipper kön på ~30min...
http://liaoyusheng.com/archives/20050405shakeshack3.jpg

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ju dock inte prompt satsa på något i elektronikväg i New York, utan jag skulle istället satsa på att få tag på några Rolex Daytona Stainless. Kötiden kvarstår i Sverige och du kan garanterat dra iväg dem för ett rejält plus per klocka. Detta dels för att de är billigare i USA än i Sverige samt att det som sagt är kötid och många vill slippa denna.

Visst, du får ligga ute med en hel del pengar (framförallt om du handlar i plural), men du kommer att göra en bra affär i slutändan.

Visa signatur

Dekadens