Framtida Xbox med blueray?

Permalänk
Entusiast

Framtida Xbox med blueray?

Utav ren nyfikenhet, eftersom blu-ray nu är en standard kan väl inte sony hindra microsoft från att ha det i sin nästa xbox? Det skulle ju inte vara helt fel, kanske det hjälper att stoppa piratkopieringen också på samma sätt som i en PS3a.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Självklart kommer det vara i nästa generations Xbox men tvivlar på att de kommer släppa det till Xbox 360.

Enda som skulle kunna motarbeta just skivorna är ifall de går mot digital distrobution totalt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

Vissa menar att lagringsmedia som CD\DVD\BD är passé... men vart är ersättningen då?

Nästa generation konsoler kommer garanterat använda plastskivor ifall inget revolutionerande händer innan dess.

Ifall inte tillräckligt många användare har fått tillgång till en SNABB internetanslutning så är digital distribution av spelen föga populärt. Vem vill sitta och vänta en evighet på att ett spel ska laddas ner istället för att bara sätta i en skiva o sen spela?

Dessutom kräver ju detta en skapligt stor hårddisk ifall man vill ha mer än bara ett fåtal spel på konsolen samtidigt. Jobbigt att behöva ladda ner ett spel på nytt när man ska byta.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Sötast

Re: Framtida Xbox med blueray?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Utav ren nyfikenhet, eftersom blueray nu är en standard kan väl inte sony hindra microsoft från att ha det i sin nästa xbox? Det skulle ju inte vara helt fel, kanske det hjälper att stoppa piratkopieringen också på samma sätt som i en PS3a.

Det är inte blu-rayn som har stoppat piratkopieringen på PS3an, det är deras Hypervisor

Permalänk
Entusiast

Re: Re: Framtida Xbox med blueray?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Det är inte blu-rayn som har stoppat piratkopieringen på PS3an, det är deras Hypervisor

Okej, det visste jag inte, får ta och läsa lite om det.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Bullshit tills jag ser bevis, många andra har skrivit "jag har hackat ps3"

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

BluRay kan jag tänka mig skulle kunna användas vid en ny hårdvarurevision av Xbox 360, det finns saker som säger för och minst lika mycket som säger emot. Dock tror jag inte på att Xbox "tre" skulle ha BluRay eftersom Microsoft hellre låter sina partners fixa ett medium man även skulle kunna pusha till PC-marknaden.

Jag tror mycket på att vi lär se en ny revision av Xbox 360 under året i och med Natal. Xbox 360 Slim om du vill, då Microsoft inte gjort några ändringar i konfigurationer sedan revision Jasper Q3 2008. Kanske med BluRay, kanske inte. Det som är säkert är ju att vi kommer se någon ny revision under året - det kan jag faktiskt lova, för trots allt höll Sony tyst om PS3 Slim ända fram tills veckor innan lanseringen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Bullshit tills jag ser bevis, många andra har skrivit "jag har hackat ps3"

Geohot är ju iofs inte vem som helst och han har lyckats med "svåra" hack förut.. säger inte att han lyckats men med tanke på hans tidigare bravader håller jag det inte för orimligt.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Att en framtida xbox skulle få något annat än streaming/download ser jag som orimligt

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Att en framtida xbox skulle få något annat än streaming/download ser jag som orimligt

Åfan?

För att du sitter i Sverige med 100MBit eller?

Och resten av världen då som sitter på allt ifrån 56k till 8mbit?(visst finns de även de som har snabbare, men det är ointressant i sammanhanget)
Visst finns det många som har snabbare än så, men knappast någon majoritet.

Permalänk
Medlem

Här kommer hans egna blogg där han talar om hur han gjorde det och hur lång tid det tog -> http://geohotps3.blogspot.com/2010/01/hello-hypervisor-im-geo...

Visa signatur

Corsair Obsidan 800D || GIGABYTE GA-MA69G-S3H || Corsair 1000W || AMD Athlon 64 X2 6000+ || 1x GTX250 1GB || Corsair 4GB 800MHz DDR2

Permalänk
Avstängd

Media

Det är ju nån student i nått land som har fixat så man får plats med 1 TB på en vanlig dvdskiva. Dock krävs det nya läsare och brännare.

Läste om de i somras tror jag.

Så de finns ju andra medium.

Holografiska medium är ganska heta.

Själv tycker ja dom ska kasta allt vad skivor heter och kanske släppa spel på USBminne.

För de första får dom de ganska säkert. de är relativt billigt nuförtiden samt att läshastigheten borde kunna gå bra mycket snabbare än en sketen skiva

Visa signatur

Harry

Permalänk
Avstängd

Xbox har redan streaming.

Det heter netflix.

Som har hdfilmer.
SÅ nej de är inte avlägset.

Dom har även höjt gräsen på nedlandingsbart material.

Xblive spelen får vara på 2gb sen finns de retail spel ondemand som är stadiga upp till 8.5 gb.

Så om de redan finns varför ska de inte finnas i den nya?

Visa signatur

Harry

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Bullshit tills jag ser bevis, många andra har skrivit "jag har hackat ps3"

Men den här snubben har även hackat iphone och är känd i undegroundvärlden
SÅ de känns orimligt att han ska ljuga.

Visa signatur

Harry

Permalänk
Medlem

Re: Framtida Xbox med blu-ray?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Utav ren nyfikenhet, eftersom Blu-ray nu är en standard kan väl inte Sony hindra Microsoft från att ha det i sin nästa Xbox? Det skulle ju inte vara helt fel, kanske det hjälper att stoppa piratkopieringen också på samma sätt som i en PS3.

Sony och övriga som äger rättigheterna välkomnar bara de licenspengar som MS skulle inbringa om de omfattade formatet. Ingen vill hindra dem, tvärtom.

Vad gäller piratkopieringen så har Sony en lösning som är ganska avancerad, och varje ny firmware täpper till hålen, så även om man lyckas knäcka en gammal PS3 som inte har haft kontakt med nätet, så är implementeringen inte värd nått för piratkopieringen. Sen finns det undantag, som MotorStorm, fast det är idag billigare än en tom BD, så det är inte värt besväret..

Microsoft måste hitta sin egen lösning där. Att banna folk i efterhand gör ju att folk måste köpa om sin konsol, vilket ger dem mera pengar. Jag tror inte de hade sålt så många som de gjort utan piratkopieringen, frågan är om det är så negativt?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Åfan?

För att du sitter i Sverige med 100MBit eller?

Och resten av världen då som sitter på allt ifrån 56k till 8mbit?(visst finns de även de som har snabbare, men det är ointressant i sammanhanget)
Visst finns det många som har snabbare än så, men knappast någon majoritet.

De som har råd att köpa en xbox för 4-5 tusen kronor + spel sitter troligen inte i något u-land med 56k...
För download bör 0.5 mbit räcka för att ladda ner spel. Men troligen har många snabbare hastighet än det. Nästa xbox lär inte komma imorgon heller, vi lär se den om minst 3-4 år eftersom Natala blir motsvarande en ny xbox och därför skjuter upp nästa riktiga box. Därför finns det tid för infrastruktur att utvecklas i hela världen.

HDutrymme tror jag inte är något problem eftersom xboxen redan idag har 250 GB. I affärerna finns IDAG 2 TB diskar att köpa. Troligen bör vi se en xbox utan optiska medium om 5 år med 5-10 TB mekanisk eller 1-2 TB SSD... Utrymmesbrist lär knappast bli ett problem.
Blir det streaming är hårddiskutrymmet orelevant, men det kommer också krävas bra mycket snabbare bredbandshastigheter, som kanske inte alla har.

Redan idag har xbox 360 ett stort bibliotek av nedladdningsbara spel. Det är ett bevis på att funktionen fungerar till och med i denna generation av konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
De som har råd att köpa en xbox för 4-5 tusen kronor + spel sitter troligen inte i något u-land med 56k...
För download bör 0.5 mbit räcka för att ladda ner spel. Men troligen har många snabbare hastighet än det. Nästa xbox lär inte komma imorgon heller, vi lär se den om minst 3-4 år eftersom Natala blir motsvarande en ny xbox och därför skjuter upp nästa riktiga box. Därför finns det tid för infrastruktur att utvecklas i hela världen.

HDutrymme tror jag inte är något problem eftersom xboxen redan idag har 250 GB. I affärerna finns IDAG 2 TB diskar att köpa. Troligen bör vi se en xbox utan optiska medium om 5 år med 5-10 TB mekanisk eller 1-2 TB SSD... Utrymmesbrist lär knappast bli ett problem.
Blir det streaming är hårddiskutrymmet orelevant, men det kommer också krävas bra mycket snabbare bredbandshastigheter, som kanske inte alla har.

Redan idag har xbox 360 ett stort bibliotek av nedladdningsbara spel. Det är ett bevis på att funktionen fungerar till och med i denna generation av konsoler.

Nu har ju inte alla länder som Sverige att man får ladda ner hur mycket som helst för den pengen man betalar för sitt Internet-abonnemang.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
De som har råd att köpa en xbox för 4-5 tusen kronor + spel sitter troligen inte i något u-land med 56k...
För download bör 0.5 mbit räcka för att ladda ner spel. Men troligen har många snabbare hastighet än det. Nästa xbox lär inte komma imorgon heller, vi lär se den om minst 3-4 år eftersom Natala blir motsvarande en ny xbox och därför skjuter upp nästa riktiga box. Därför finns det tid för infrastruktur att utvecklas i hela världen.

HDutrymme tror jag inte är något problem eftersom xboxen redan idag har 250 GB. I affärerna finns IDAG 2 TB diskar att köpa. Troligen bör vi se en xbox utan optiska medium om 5 år med 5-10 TB mekanisk eller 1-2 TB SSD... Utrymmesbrist lär knappast bli ett problem.
Blir det streaming är hårddiskutrymmet orelevant, men det kommer också krävas bra mycket snabbare bredbandshastigheter, som kanske inte alla har.

Redan idag har xbox 360 ett stort bibliotek av nedladdningsbara spel. Det är ett bevis på att funktionen fungerar till och med i denna generation av konsoler.

Det är sällan folket som har problem med att betala uppkopplingen utan företagen i dess "U" länder... många länder har antigen inte tillgång till 100 mbit uppkopplingar eller så kostar dom skjortan.. har en polare i England som betalar närmare 55 pund för sin 100 mbit uppkoppling och han blev extremt förvånad när han hörde att jag betalade 210 kr för min 100 uppkoppling.. sen finns det länder som tex. Polen där större delen av befolkningen "bara" har 2-8 mbit uppkopplingar..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se hur det kommer utvecklas.
Hade dom släppt nästa konsol idag så hade dom troligen fortsatt på DVD. Dock möjligt med HD installation som krav.

Tror knappast att PC spelen kommer börja gå över till Blu-ray snart då det är en minoritet som har spelare i dagens läge. Och det ser knappast ut att bli bättre hellre. Steam mm tar över.

MS vill nog inte stoppa i en blu-ray spelare, utan vill kunna hålla priset nere på basenheten så mycket som möjligt.
Gissar på att xbox3 kommer ha DVD för folk som inte har möjligthet att ladda ner, då på flera skivor och att dom får installera på HD.
Jag bara hoppas att dom går tillbaka till xbox sättet med 3.5 hårddisk och att man kan byta hur man själv vill. Annars kommer dom skjuta sig själva i foten om man bara kan använda deras överprishårddiskar.

Roligt med PC spelen idag är att dom riktig stora går snabbare att ladda ner på Steam än installera från skiva
Annan fördel med nerladdning är att man inte behöver passa affärernas öppettider, eller om dom ens har det i lager.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumnus
Det är sällan folket som har problem med att betala uppkopplingen utan företagen i dess "U" länder... många länder har antigen inte tillgång till 100 mbit uppkopplingar eller så kostar dom skjortan.. har en polare i England som betalar närmare 55 pund för sin 100 mbit uppkoppling och han blev extremt förvånad när han hörde att jag betalade 210 kr för min 100 uppkoppling.. sen finns det länder som tex. Polen där större delen av befolkningen "bara" har 2-8 mbit uppkopplingar..

100 mbit behövs absolut inte för att kunna ladda ner ett spel...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
100 mbit behövs absolut inte för att kunna ladda ner ett spel...

Det är inget krav idag nej. Men ifall "streaming" av musik/film/spel ska vinna över dagens system så kommer det sannolikt bli ett krav.

Tänk också på bandbredden som kommer att krävas totalt sett jämfört med idag. Digital distribution har väl långtifrån ens halva marknaden idag?

Man ska inte bara tänka på en enskild konsol... utan hela marknadens behov. Det kommer att krävas utveckling av dagens teknik... utbyggnad av näten.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Det är inget krav idag nej. Men ifall "streaming" av musik/film/spel ska vinna över dagens system så kommer det sannolikt bli ett krav.

Tänk också på bandbredden som kommer att krävas totalt sett jämfört med idag. Digital distribution har väl långtifrån ens halva marknaden idag?

Man ska inte bara tänka på en enskild konsol... utan hela marknadens behov. Det kommer att krävas utveckling av dagens teknik... utbyggnad av näten.

Finns en sak som kallas p2p

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Finns en sak som kallas p2p

Jo sant. Men det gör ju inte att man får större bandbredd på sin egen anslutning. Det minskar bara kravet vid distribuering... alltså flera källor kan distribuera med liten bandbredd istället för en med stor bandbredd. Själv kan man ju bara ladda hem så mycket som anslutningen tillåter.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Jo sant. Men det gör ju inte att man får större bandbredd på sin egen anslutning. Det minskar bara kravet vid distribuering... alltså flera källor kan distribuera med liten bandbredd istället för en med stor bandbredd. Själv kan man ju bara ladda hem så mycket som anslutningen tillåter.

Mjo men istort sätt ska varenda kotte i Sverige, minst ha 100mbit innan 2020.
Så de borde inte vara några problem, än så länge har vi bara sätt en tidig början.

Permalänk
Medlem

Folk kanske inte vill sitta och seeda från sitt xbox, vad tjänar dom på det???

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Vissa menar att lagringsmedia som CD\DVD\BD är passé... men vart är ersättningen då?

PSP Go kör utan cd/dvd/bd eller någon annan slags skiva.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Mjo men istort sätt ska varenda kotte i Sverige, minst ha 100mbit innan 2020.
Så de borde inte vara några problem, än så länge har vi bara sätt en tidig början.

Xbox360 säljs i ett antal fler länder än lilla sverige som är som en flugskit på kartan.

Permalänk
Medlem

Framtida xbox kan mycket väl ha BR. Dock kommer väl inte nästa generations konsoller förens om 3-4 år.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Folk kanske inte vill sitta och seeda från sitt xbox, vad tjänar dom på det???

Att kunna ladda hem fort när man ska ha ett spel.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.