Google Chrome 4.0 redo för nedladdning

Permalänk
Melding Plague

Google Chrome 4.0 redo för nedladdning

Sökmotorjätten Googles webbläsare Chrome uppdateras till version 4.0. Nytt är bland annat stöd för tilläggsprogram.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Mums

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv

Version 4 redan? Fulbumpar man versionsnummret för att se ut att ha varit med lika länge som konkurrenterna eller?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problemet att inte kunna installera chrome?
Förbaskat konstigt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Inaktiv

Jag håller nog fast vid FF så länge gränssnittet fortfarande känns flummigt i Chrome.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Är det bara jag som har problemet att inte kunna installera chrome?
Förbaskat konstigt.

Du har windows 7 eller?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Du har windows 7 eller?

Har Windows 7 och när den har laddat klart öppnas bara en ny sida med den gamla versionen.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Du har windows 7 eller?

Har vista 64 som är genuint osv. Har aldrig haft ett liknade problem tidigare.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Har vista 64 som är genuint osv. Har aldrig haft ett liknade problem tidigare.

Har själv samma problem med windows 7 x64, googlar man lite så går det att fixa.. Men Chrome föll direkt i mina ögon då de inte går att installera utan att strula i ett så vanligt operativ som Win7 x64, slarvigt av google...

EDIT:

Kanske inte ska säga så mycket om hur det fungerar med den nya versionen då jag inte testat den hemma ännu, sitter på jobbet nu så det får vänta tills senare i eftermiddag.

Permalänk
Medlem
Citat:

...bland annat synkronisering av bokmärken mellan datorer och förbättrad prestanda.

Hoppas att det är något man måste aktivera manuellt?

Permalänk

Körde med betan förut, så extensions och bokmärkes-synkronisering är inget nytt för min del:D

Alltid lika snabbt, smidigt och enkelt som vanligt. Installationen tog under minuten, och det är aldrig några addons (extensions) som måste uppdateras innan uppstart, vilket jag stött på i firefox.

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Hoppas att det är något man måste aktivera manuellt?

Prestandan är oturligt nog obligatorisk^^

Men synkroniseringen är frivillig, ja.

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Går det inte lite väl mycket inflation i versionsnumrena på google chrome

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Har faktiskt upplevt beta versioner av chrome 4 som stabilare än firefox stable releases under windows 7 64 bit.

Någon annan som upplevt samma sak?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Har detta problemet: http://www.google.com/support/forum/p/Chrome/thread?tid=4a5a1...

Nån som har en lösning?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Tycker den är väldigt bra men känns som om de vill visa att de inte är nya på marknaden; Firefox är på 3.6, IE på no.8 och opera på 10 men chrome på 4 sedan 8 dec 2008(inga beta-realeser inkluderade). Hur länge har ie vart på marknaden nästan 15ÅR och firefox är 8år gammal.

Permalänk
Medlem

upplever "lagg" när jag byter mellan flikar i chrome, inte just bytet utan det är en delay innan jag kan börja trycka på länkar och så :S

haft de på min stationära ett par månader nu och de hjälpte inte med ny version, min laptop hade samma problem fast de löste sig under julen av någon anledning.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Känns ju fantastiskt med en webbläsare i version 4.+ där användaren inte ens kan välja att ha tabbarna i botten istället för överst.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xophile
Känns ju fantastiskt med en webbläsare i version 4.+ där användaren inte ens kan välja att ha tabbarna i botten istället för överst.

Finns inte heller någon ordentlig bokmärkesikon osv.

Det känns ungefär som att Google rätt så mycket skiter i användarnas synpunkter och önskemål vs. hur andra webbläsare ser ut och fungerar, och kör ner på någon halvtaskig väg mitt i mellan.

Permalänk
Medlem

Synkronisering av bookmarks och ännu snabbare (snabbare än Firefox 3.6) är bra. Men Chrome, Safari, IE och Opera är fortfarande underlägsna Firefoxs RSS hantering, därför använder jag främst Firefox.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Har detta problemet: http://www.google.com/support/forum/p/Chrome/thread?tid=4a5a1...

Nån som har en lösning?

Fungerade på mitt Windows 7 x64 Ultimate, du kör också x64?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

hehe, och jag som skaffade chrome idag, runt 18:00 och har ändå v.3 (visste inte att v.4 kommit ut)

edit: det var nog igår kväll jag skaffade chrome, aja nu har jag v.4:P

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasona
Tycker den är väldigt bra men känns som om de vill visa att de inte är nya på marknaden; Firefox är på 3.6, IE på no.8 och opera på 10 men chrome på 4 sedan 8 dec 2008(inga beta-realeser inkluderade). Hur länge har ie vart på marknaden nästan 15ÅR och firefox är 8år gammal.

Jag fick samma känsla med. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasona
Tycker den är väldigt bra men känns som om de vill visa att de inte är nya på marknaden; Firefox är på 3.6, IE på no.8 och opera på 10 men chrome på 4 sedan 8 dec 2008(inga beta-realeser inkluderade). Hur länge har ie vart på marknaden nästan 15ÅR och firefox är 8år gammal.

Kanske beror det delvis på att Google är ett större företag och att de troligen har många fler programmerare anställda än Mozilla?
Och Microsoft är allmänt sega...
Sen så är ju många av sakerna som implementeras i Chrome redan gjorda, så de har inte direkt svårt att hitta inspiration. Hi2u extensions etc...
Men de kan mycket väl också vara en del bumpning av versionsnumret som vissa säger

Permalänk

Mitt resultat för Firefox/Chrome, använder E8400 processor förövrigt.

Permalänk
Medlem

Jahapp. Försökt installlera det på 2 sätt, delvis via länken härifrån, då startar installationen och säger att jag redan har Chrome installerat. Trycker jag på Om Google Chrome så säger den att jag har 3.0.195.38 och den vill inte hitta ngn ny version.

Finns verkligen v4? Vart och hur finns den?

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Fungerade på mitt Windows 7 x64 Ultimate, du kör också x64?

Japp, Win7 x64 kör jag också...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

funkade bra på min burk med win 7 x64 oxå.

Permalänk
Inaktiv

i5 750-systemet.