Permalänk
Medlem

Fråga ang USB 3.0

Har försökt hitta svar på min fråga utan att lyckas. Usb 3.0 är ju ca 10ggr snabbar än usb 2, men om man låt säga har en gammal extern HDD som kopplas till en usb 3 port, kommer den då överföra data i 3.0?

Kommer gamla usb 2.0 produkter få 3.0:s hastighet, eller vad är det som avgör detta.?

Innebär det då att bara nya produkter med stöd för Usb 3.0 kan nyttjas?

Visa signatur

Heavy metall is the Law!

Permalänk
Casemod-mästare

jag TROR (väldigt säker) att det är något hårdvaru relaterat mellan 2.0 och 3.0, så, NEJ, du kommer inte kunna köra USB 3.0 på 2.0 hårdvara

Permalänk
Medlem

USB3 är bakåtkompatibelt så USB2-enheter kommer att kunna köras, dock inte med USB3-prestanda som sagt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr 3D
jag TROR (väldigt säker) att det är något hårdvaru relaterat mellan 2.0 och 3.0, så, NEJ, du kommer inte kunna köra USB 3.0 på 2.0 hårdvara

SÅ med andra ord kommer finnas USB 3.0 fick-minnen då? Och finns dom redan ute i handel isåfall. Jag har då inte sett några.

Visa signatur

Heavy metall is the Law!

Permalänk
Medlem

Det kommer USB 3.0 minnen väldigt snart, tror det finns något eller några ute nu.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Standarden är relativt ny än så länge. De har inte hunnit ut så mycket på marknade än men de är på ingång. Om några månader kommer du få se till en hel del fler usb3-produkter.

För att du skall kunna utnytja usb 3.0 måste produkten vara av just usb 3.0 samt sitta i en usb 3.0-port, men som alla skriver så är de bakåtkompatibelt så dina gamla usb 1- och 2-tillbehör kommer fortfarande fungera om du skulle stoppa dem i en usb 3.0-port, men bara i den hastigheten de är gjorda för.

Permalänk
Medlem

Mr 3D menar nog att det INTE går snabbare men man kan alltid koppas.

Man kan sätta in sladden åtminstone om jag inte missuppfattat totalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sideburns
Standarden är relativt ny än så länge. De har inte hunnit ut så mycket på marknade än men de är på ingång. Om några månader kommer du få se till en hel del fler usb3-produkter.

För att du skall kunna utnytja usb 3.0 måste produkten vara av just usb 3.0 samt sitta i en usb 3.0-port, men som alla skriver så är de bakåtkompatibelt så dina gamla usb 1- och 2-tillbehör kommer fortfarande fungera om du skulle stoppa dem i en usb 3.0-port, men bara i den hastigheten de är gjorda för.

Ahaaa, okej. Tack för alla svar. Går nämligen i uppdateringstankar på en helt ny burk. Och funderar på om man skall lägga dom extra pengarna det kostar att ha både crossfire och usb 3.0-mobo. Men har hamnat en del över budget

Kan se min tråd här http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Men då vill man ju ha 3.0 portarna i fronten på kabinettet. Vet inte om man kan det på nån?

Visa signatur

Heavy metall is the Law!